[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:14

Ik plan (als het kan) graag wel vooruit, kan natuurlijk gezien mijn gezondheid heel weinig en weet ik nu alvast welke weekenden ik helemaal moet blokken.

Marietje35: Karel staat aan huis bij de eigenaren, die gaan gewoon niet naar buiten als het regent dus hebben eigenlijk de hele winter geen deken op tenzij het heel koud wordt. En haar blijft best mooi glad. In ieder geval vorige winter wel. Ideaal dat je een 20 x 60 baan ter beschikking hebt!

Lon83: ben het met je eens hoor, als de M2 niet teveel tegenvalt zou ik ook vrij rap naar het Z1 weer gaan :o Wanneer heb je de eerste les staan bij de nieuwe instructeur?

Ik heb toevallig net contact gehad met een GP amazone die daarnaast ook op het hoogste niveau WE rijdt. Kwamen de eigenaren van Karel mee en we zijn nu een proefles aan het plannen. Die zouden het zo leuk vinden als hij zijn Z1 klassering nog voorbij gaat en dat gunnen ze mij ook heel erg. Ik zei al joh, ik geniet heel erg van het werken met hem, als het goed is gaat mijn eerste droom Z1 wel lukken, en daarna is mooi meegenomen, plus ben ik altijd al een veelzijdige ruiter geweest dus max wat BB springen (wellicht wordt zijn techniek beter :') ) of WE oppakken vind ik ook heel leuk. Plus dat WE denk ik ook wel bijdraagt aan het praktisch leren van de wissels.

Ik heb gisteren weer fijn gereden, had helaas nog steeds wat last van mijn arm vanwege zondag :( . Hopelijk morgen weer beter. Meestal duurt het een paar dagen voordat mijn arm weer normaal aanvoelt.
Kan hem nu in de galop heel mooi verzamelen, alleen nu het 'probleem' dat hij iets te stil valt met de galop-stap overgang. Maandag in de les maar even meepakken. Morgen ga ik weer even oefenen met de vliegende wissel, en dan zondag de appuyementen in galop en wat schakelen in contra. Ik werk wel graag met een trainingschema zodat ik wat varieer en alles meeneem. Meer mensen die met een soort schema hier werken?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:57

Leuk, zo veelzijdig!

Als hij stil valt, dan denkt hij niet meer genoeg voorwaarts. Eerst een paar keer terug schakelen alsof je de overgang gaat maken en dan weer eruit rijden. Pas als dat goed gaat een keer de overgang echt maken. Kan ook zijn dat je te lang door "remt" maar meestal is het dat ze niet meer genoeg vooruit denken.

Ik gebruik geen schema, ik voel gewoon per dag wat nodig is. Soms wil ik wel eea meenemen in de training, maar kan maar zo zijn dat ik daar niet aan toe kom omdat ik dus tegen andere dingen aanloop

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:13

Marietje35: grappig, mijn instructrice zei echt precies hetzelfde in een vorige les. Dat dus ook gisteren een paar keer gedaan, ging goed. Alleen toch mijn overgang nog te abrupt. Maar dat te lang remmen is misschien nu ook wel zo hoor, omdat hij eerst niet goed op het achterbeen wilde en ik een drafpasje kreeg. Dus laat het nu even tot de les :j het is ook absoluut niet rampzalig ofzo, maar het kan echt vloeiender en beter.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:49

@Marietje, zo te horen gaan te trainingen weer steeds beter! Wij hebben nog geen deken op, laatst een keer op een zondag ochtend was het wel echt frisjes. Donner stond toen wel te trillen, puur om zichzelf warm te houden. Toen maar even een fleece deken opgelegd en tijdens de buitenrit lang gestapt. Overdag is het toch nog wel te warm om een deken op te doen, snachts kunnen ze het wel gebruiken.

@Urosa, super leuk als je dat erbij wilt gaan doen! WE schijnt echt super leuk te zijn.
Dat stil vallen herken ik ook wel. Ik zet hem dan vaak terug en weer naar voren. Dan kan ik de overgang fijner maken zonder dat hij stil valt :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:38

@ Urosa; Zo'n drafpasje zou ik me minder aan storen dan dat hij stil valt, dan denkt hij niet meer voorwaarts en is de kans op taktverlies als hij weer gaat stappen ook groter.
Eerst het terug sluiten en op achter houden op orde, als dat goed gaat pas de overgang maken.

@ Veertje: Ja, hij gaat weer heel fijn :j
Ik heb gisteren maar een deken op gedaan. Nou zal ik toch wel moeten scheren, maar probeer het toch zo lang mogelijk te rekken. :+

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 07:36

@Marietje, snap ik helemaal! Hoeveel grams leg je nu op?

Wij mogen vandaag weer op pad. Moeten om half 11 & kwart voor 11 starten. Gisteren pakte hij enorm fijn aan, had hem eventjes kort gereden om de spierpijn van donderdag beetje weg te halen. Hij liep super fijn en kon makkelijk schakelen en contra galop deed hij ook top. Ben benieuwd wat we vandaag doen :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:49

Het wordt nu ook wel fris, echt herfst, zelf was ik nu ook begonnen met een deken als ik een paard had :')

Veertje99: fijn dat je zo lekker hebt gereden gisteren, klinkt goed :D . En, hoe is het gegaan?

Ik heb zelf donderdag ook heel fijn gereden, hij was heerlijk los en soepel. Op het einde uiteindelijk beide kanten op een vliegende wissel kunnen springen <3

Morgen weer rijden en maandag les. Ik heb zin om volgende week weer op wedstrijd te gaan, zit helemaal in the vibe :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:39

@Urosa, fijn dat het rijden zo goed gaat! Komt de vliegende wissel steeds beter erop te zitten?

Wedstrijd ging best fijn. Donner stond goed aan de hulpen en liet zich makkelijk bewerken. In de eerste proef helaas wel weer een fout in de contra, weet nog steeds niet wat ik verkeerd deed. Tweede proef de slangevoltes geen fout en daar hadden we ook flink op geoefend :D Helaas weer net geen winstpunt. Als ik van een paar 5'jes al een 6 kan maken dan ben ik er. We zijn goed op weg, maar het is het allemaal nog net niet. Had wel echt tussen een 4 & 8 gereden dus er zitten zeker goede stukken tussen. Commentaar was ook: 'Mooie verschijning, eerlijk gereden!' Dus dat was heel leuk om te lezen. Genoeg op m'n protocol dit keer en dat is ook fijn.

Heb alleen aankomend weekend nog en daarna voorlopig geen dressuur wedstrijd. Soms ook wel even fijn :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:03

Veertje99: het ontwikkelt wel positief! Maar kan er in een proef nog niks mee, vaak doet ie het namelijk de eerste poging niet. Maargoed we hebben alle tijd!

Fijn dat je wel lekker hebt gereden en dat iets waar je op geoefend had goed ging! Leuk zo'n positief en leerzaam protocol, winstpunt komt vanzelf!

Vandaag weer goed getraind met Karel, bezig geweest met sneller op mijn been maken en sterk maken in galop en contra. Voor het eerst met mijn nieuwe laarzen gereden, liet ik telkens in de kast staan want inrijden van nieuwe Petries is niet fijn :+ Knieholtes nu wat stuk, dus even de oude weer aan en dan maar even wat maandverband in de knieholtes als ik weer met de nieuwe ga rijden :')

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:41

Hoe gaat het bij iedereen?

Ik mag nu ook officeel in het topic, gaan echt 18 oktober ons M2 debuut maken :D

Gisteren wedstrijd gehad en Karel was braaf! De eerste proef ging echt super fijn. Die had niet veel beter gekund. Hij stond er zo fijn aan dat ik amper hoefde te werken. 2de met 191, de tweede proef was ik zelf wat vermoeid, moest ik er ook iets meer aan werken. 1ste prijs met 197. Was dezelfde jury. Had zelf dus de eerste proef hoger verwacht. Maar maakt niet uit, wel tof dat ik de M1 heb kunnen afsluiten met een nieuw PR.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:39

@Urosa, Super zeg! Mooi vooruitzicht. Gefeliciteerd met je punten en prijzen!

Ik ben vanmiddag gestart en wij zijn nu officieel M2 <3 Eerste proef onwijs fijn gereden en daar 185,5. Tweede proef verstond ik de voorlezer niet en maakte ik voor de zekerheid een volte. Als ik dat niet had gedaan had ik winst :+ Het was 181,5 maar doordat ik -2 kreeg werd het 179,5. Maar goed maakt niet uit, Donner liep onwijs fijn.
Toen ik de protocollen ophaalde was de jury er ook en ze zei meteen, zo jammer van je tweede proef dat je een volte reed anders had je winst. Ook nog even over de proeven gehad en ze snapt wat we moeilijk vinden, maar vind het erg knap hoe ik het oplos. Op het protocol ook echt fijn en eerlijk commentaar gekregen :D

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:31

Veertje99: gefeliciteerd met je winstpunt en super leuk dat je nu officieel M2 bent! En leuk zulk sympathiek commentaar van de jury.

Kan hier bijna niet wachten tot 18 oktober :') heb er zoveel zin in, nieuwe klasse en erg benieuwd hoe we gaan scoren.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:02

@ Veertje; Jammer dat je net geen winst had, maar wel fijn commentaar, komt wel goed!
@ Urosa; Nieuwe laarzen, ik leef met je mee :') Gefeliciteerd met je laatste punten!
@ Veertje: Wat goed, gefeliciteerd!!

Hier echt heel fijn aan het trainen. Komend weekend weer wedstrijd en eigenlijk zou ik liever niet gaan nu ik net op een heel fijn stuk zit, maar ja.....we gaan maar gewoon want betalen moet ik toch. :+

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:14

@Urosa, dankjewel! :D Nog een paar daagjes wachten tot je weer mag!
@Marietje, dankjewel! Succes alvast aankomend wekend!

Donner heeft vanaf aankomende zaterdag een weekje vakantie. Hoop dat het hem goed gaat doen en dat hij zich gedraagt :+ Hij kan nogal vervelend worden als hij geen beweging krijgt haha. Ik heb 1 november pas weer een dressuur wedstrijd staan. Eerst 22 & 25 oktober nog springen :D

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:12

Marietje35: qua wedstrijd juist ideaal toch dat het zo fijn gaat? Grote kans dat je dan een goede proef kan neerzetten :D

Veertje99: ik word helemaal aangestoken door jouw springverhalen, zat al beetje te oriƫnteren op veelzijdigheidszadels etc :') Karel schijnt beledigd te raken als je een week niet komt, nu ging door de Corona de vakantie niet door, dus ik heb het nog niet meegemaakt maar wel grappige dingen. Veel plezier op vakantie!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:36

@ Veertje: Is hij dan vervelend omdat jij niet komt of omdat hij niets doet?
Die van mij is ook altijd er beledigd als ik met vakantie ben, dan doet hij tegen anderen heel narrig.
Leuk hoor, zoveel afwisseling!
@ Urosa: Ja en nee, ik zou nu eigenlijk liever door trainen. Met wedstrijd ga je toch veel meer proefgericht rijden en waar ik thuis mee bezig ben krijg ik echt in een proef nog niet voor elkaar. Maar goed, wat ik zei, ik ga maar want betalen moet ik nu toch. Dan heb ik daarna de wedstrijd die ik had staan afgezegd, kan ik hopelijk lekker verder borduren.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:55

@Urosa, haha ja leuk he :P Ik ben zo blij dat hij eindelijk het plezier heeft gevonden in het springen. Ik moet ook nog een ander zadel hebben, die we nu hebben is voor ons beide echt te groot. Maar wil eerst eind oktober afwachten hoe het gaat :D Dankjewel! Gaat vast goed komen, zal wel een foto plaatsen hier :P

@Marietje, hij is dan vervelend doordat hij niks doet en geen beweging krijgt op de weide na. Hij heeft dan gewoon echt teveel energie en gaat dan de andere pony pesten en op stal is hij dan gewoon vervelend met tegen de deur aanschoppen enz :+ Ook al wel eens gehad dat dinsdags mijn les niet door ging doordat ik zelf niet kon en dat ik een foto doorgestuurd kreeg van de eigenaar dat Donner gewoon aan het wachten was op mij :')

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:01

Veertje99, leuk dat je foto's gaat plaatsen :D

Marietje35: nooit verkeerd ook om even een pauze te nemen zodat je met iets verder kan.

Vraag me ook heel erg af of we straks nog wel op wedstrijd kunnen ivm corona. Ik hoop dat de 18de nog door kan gaan, je haalt toch altijd wel veel informatie uit zo'n debuut. Daarna zou ik een stop ook niet rampzalig vinden, kan ik dat mooi gebruiken om te finetunen.

Gisteren weer fijn getraind, de galop-stap overgang wordt steeds meer van mij. Voor de rest bezig geweest met impuls behouden in de zijgangen en daar ook niet ontevreden over. Wel ontevreden over het inrijden van mijn nieuwe Petries, maar hier op bokt al gehoord dat ik even een maand moet doorbijten met zo'n verharde schaft.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:03

@Urosa, Ik hoop voor je dat je debuut door kan gaan! Fijn dat je training weer goed ging!
Heb zelf ook petries, zijn nu na ruim een jaar pas een beetje fijn, maar nog steeds erg stug en kan er nog steeds blaren van krijgen :+

Dinsdag ging de les niet zo fijn, Donner begint beetje te staken met de stap-galop overgangen. Gooit z'n schouder erin en pakt de buitenteugel vast en reageert niks meer op m'n been. Hij was ook niet vooruit te branden. Zelfs op de kleine volte in galop gooide hij opeens zijn schouder erin en kwam omhoog, dit heeft hij nog nooit gedaan..
Vanavond spring les, morgen nog eventjes dressuur rijden en dan heeft hij een weekje vakantie. Hoop dat het helpt.

Onze clubwedstrijd is wel afgelast helaas, was anders een mooie voorbereiding voor ons BB debuut

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:48

Veertje99: horror :oo Hopelijk duurt het hier geen jaar. Welke heb jij? Ook maatwerk? Ik heb hiervoor heel wat jaren gereden met Petrie Standaard een rundleren laars die je ook echt wel moest inrijden. Daarna zaten ze als gegoten. Maar tijdens het inrijden had ik daar geen blauwe en kapotte knieholtes van zoals nu het geval is. Nu dus de Petrie Superior Cow, aangemeten.

Jammer zeg van de clubwedstrijd! Maar snap dat ook wel, die is ook voor de gezelligheid en saamhorigheid van de club. Sfeer gaat er wel af met de huidige strenge maatregels.

Niet leuk zo'n afsluiter, gelukkig dan vanavond even springen. Iets anders doen scheelt soms ook al de wereld. Kon je instructrice wel een beetje helpen?

Ik zou vandaag rijden, maar het regent hier de hele dag terwijl het morgen droog is. Dus dat hebben we even verschoven.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:40

@ Veertje; Geen paard voor vakantie dus :D :+
@ Urosa; Voorlopig gaat het nog door hier, al dan niet aangepast. (geen prijsuitreiking, uitslagen worden online gezet en je eventuele prijs moet je op afspraak ophalen)
Zitten je laarzen al wat beter? Fijn van je stap-galop overgang!
@ Veertje; Wat balen van je les! Zit hem niet iets dwars?
Wat jammer van de clubwedstrijd ...


Gisteren heeeeeeel fijn kunnen lessen _/-\o_ Hopelijk houdt hij dit zo vast en kan ik dit weekend het in de proef ook een beetje zo krijgen.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:53

@Urosa, nee geen maatwerk. Ik heb de Melbourne Junior (de volwassenen was te hoog/groot voor mij). Heb een enorm lastige maat. Kreeg eerst ook blauw knieholtes. Heb nu ook een paar Mountains Horse (op de gok gekocht), zitten onwijs fijn en passen perfect. Helaas zijn hierbij de stiksels binnen een jaar al kapot gegaan, heb ze laten maken maar voor dat geld haal ik liever andere laarzen.

Clubwedstrijd snap ik inderdaad wel. Ja dinsdag in de les hebben we nog even de galop mee gepakt toen de rest ging uitstappen, uiteindelijk wel goed afgesloten maar hij is dan gewoon zo dwars bezig dat ik niks kan.

@Marietje, fijn dat je les zo goed ging! Welke dag heb je wedstrijd?
Ik weet niet of iets dwars zit of dat hij het gewoon echt moeilijk vind. De galop gaat steeds verder achteruit terwijl dat eerst onze beste gang was. Draf gaat wel echt steeds beter. Stap was hij eerst ook veel actiever dan nu. Misschien hebben we gewoon even een dipje

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:11

@ Veertje: Hmm, dat klinkt dan toch meer of dat er hem iets dwars zit? Hopelijk is hij snel weer in z'n oude doen :(:)

Zaterdag. Ben benieuwd hoe hij aan gaat voelen, vorige keer was hij natuurlijk weer voor het eerst mee sinds tijden, hij was erg gespannen. Deze locatie kent hij goed, maar dat zegt bij hem niet altijd iets :+

Hier geen Petries, vreselijke laarzen :o (qua pasvorm dan)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:15

Ik wil ook sws nog zijn zadel na laten kijken, hij is dit jaar flink afgevallen (wat zeker moest) en is nu goed op gewicht. Kan best zijn dat het zadel daardoor nu niet meer fijn ligt. Geen idee of het verschil goed te zien is op foto. Boven is december 2019 en onder is van nu paar weken geleden. Buikje is wel iets strakker en in februari was hij nog dikker dan in december :+
Afbeelding

Succes alvast! Hoop voor je dat hij weer fijn aanvoelt.

Zal zelf hierna ook geen Petries meer halen, mochten mijn MH laarzen echt op zijn wil ik naar Kramer in Duitsland toe (als dat weer mogelijk is) en daar eens laarzen passen.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:25

Ik heb de Melbourne als trainingslaars maar dat wordt gezien als zachte laars, waar je eigenlijk snel mee weg kan rijden. Die zou ik overigens ook niet weer kopen, ik had na een jaar al dat stukjes van de coating loslieten. Maargoed, wat ik nu heb moet je dus minimaal een maand inrijden voordat ze fijn gaan zitten, ze zitten nu dus nog vreselijk. Als ik dit van te voren had geweten was ik daar ook niet voor gegaan. Maar ik heb ze nu, hopelijk ben ik er straks blij mee. En als ik weer nieuwe wedstrijd laarzen nodig heb maar kijken wat ik dan wil.

Veertje99: hij is inderdaad een stuk meer in conditie! Klinkt voor mij ook meer alsof hem iets dwars zit. Hopelijk zijn jullie er snel weer door!

Marietje35: met zo'n goede les de wedstrijd in gaan is wel heel fijn. Ik hoop voor je dat je zo je proefje kan rijden :D