NTI studie: Het verzorgen van uw paard

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

NTI studie: Het verzorgen van uw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:21

Ik kwam op de NTI site dus de bovenstaande studie tegen.

Doet misschien iemand dit en wat vinden jullie ervan? Ik ben best benieuwd hoe zo'n thuisstudie eruit ziet. Je zult toch wel veel dingen in de praktijk moeten oefenen denk ik zo

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:23

Ik geloof dat er oo praktijkdagen bij zitten, dat is bij de LOIstudie in ieder geval wel zo. Maar ik ben zelf van mening dat je beter een echte opleiding kunt doen dan zo'n cursus, vind het een beetje weggegooid geld eigenlijk.

MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:38

Heb je hiervan dan ook een studie bij het LOI?

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:16

Iemand die ik ken heeft gewoon een volledige opleiding gedaan bij het LOI. Haar beviel het optimaal. Het ging dan om de opleiding dierenartsassistente, maar goed. Ze heeft een erkend diploma, tevens praktijkdagen moeten maken. Helaas geen werk omdat er geen werk is in die sector, maar dat is nu niet aan de orde.

Ook ik ben benieuwd wat het precies inhoud.. Jammer dat niemand er ervaring mee heeft hier.

MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 07:44

Ja ik ben wel nieuwsgierig hoe zo'n studie in elkaar zit. Ik zag dat je wel een proefmaand kunt aanvragen. Ik heb zelf ook een andere studie via LOI gedaan. LOI ben ik erg tevreden over. NTI ken ik niet zo goed.

Joyce1984
Berichten: 415
Geregistreerd: 12-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:14

Je moet wel heel erg veel zelfdicipline hebben voor een thuis studie.

Stage en dergelijke zijn gewoon verplicht, dus iemand die een voltijd baan heeft en er makkelijk vanaf denkt te komen met een thuis studie vergist zich, heb ik namelijk ook meegemaakt.
Want hoe regel je dat met stage en de verplichte praktijk dagen?
Maar dat is bij het MBO en het HBO traject.

Bij cursussen weet ik niet hoe dat zit;)

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: NTI studie: Het verzorgen van uw paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:17

tja wat moet ik hiervan denken, verzorgen van je paard, ik denk dat een normale paardenhouders dit zelf al weten, anders had je geen paard moeten kopen, misshcien een idee voor de pennymeisjes

ik denk dat het niet veel inhoud en niet hoger komt als vmbo niveau, want dat komt dus echter niet verder dan mbo niveu vrees ik anders moeten ze het gelijk goed doen iets wat bijv gerelateerd is aan de orun opleiding of iets daar van weg heeft.

stond er geen verdere info op de site?

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:11

Ik heb even op de site gekeken wie weet mis ik een belangrijke cursus! Ik dacht altijd dat je 3 of 4 jaar mbo nodig had om een proffessional te worden. Blijkbaar fout gedacht volgens NTI kan het al in 8 maanden. Tuuuurrrlijk.

"Wie goed voor zijn of haar paard wil zorgen komt er niet met liefde alleen".
"met deze cursus wordt u van liefhebben een proffessional die men op iedere manege graag ziet komen"
Halla manegemensen ik heb een cursus gedaan en weet nu precies hoeveel Lady moet eten, wat u doet is fout hoor!!, Gelukkig heb ik een cursus gevolgd daar staat precies hoe ik het paard moet borstelen (als extra krijg je een zakje met borstels maar helaas geen oefenpaard of pop)

Geweldig hoor iedereen meteen aan de cursus! Ik heb de inhoud gezien en het stelt niets voor. Dit soort dingen weet echt iedereen. De gemiddelde penny heeft wel van die dikke boeken vol plaatjes uit de bieb. Daar staat precies hezelfde in. Over alle onderwerpen die men noemde kan ik wel wat vertellen. Ik denk dat de gemiddelde bokt bezoeker nog meer weet.

In het snelste temp A doe je er maar liefst 8! maanden over tegen 44 euro pm

Wat een complete onzin is dit toch weer. Koop een boek en help bij de plaatselijke manege daar leer je nog meer van.

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:55

Ja ze moeten toch ergens geld aan verdienen... Bij de LOI hebben ze een cursus "hoe verzorg je je huisdier" maar ik zou dan toch echt gaan voor de mbo-opleiding dierenartsassistent, al dan niet als thuisstudie Volgens mij zijn die cursussen echt onzin.

Bij de mbo-opleiding heb je dus praktijkdagen en moet je ook de gewone hoeveelheid stage lopen, dus dat moet je wel van tevroen meeberekenen Dat is de reden dat ik het nu nog niet doe, wanneer kan ik nu 12 weken stagelopen! Je wordt er trouwens wel in begeleid, net als op een gewoon college

MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 14:58

Ik heb zo'n hekel aan het woord "penny". Waarom moet alles meteen zo belachelijk gemaakt worden? Dat ik benieuwd ben naar de inhoud van de cursus wil niet meteen zeggen dat ik hem wil gaan volgen. Ik vraag me gewoon af hoe zoiets nou elkaar moet zitten. Het kan best leuk zijn voor iemand die één keer in de week op een manege rijdt. Die hoeft echt niet altijd alles te weten over paarden. De prijs is natuurlijk belachelijk, maar dat is voor meerdere cursussen en cursusdagen zo.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:06

Ze kunnen overal wel een cursus van maken. Dit is gewoon echt onzin zonde van je geld!

Wat ik op de site zag staan waren echt geen bijzondere of moeilijke dingen. Iedereen die een goed paardenboek koopt kan het opzoeken.

Die prijs is natuurlijk ook belachelijk. Daar heb je een plank met boeken en rij- en theorielessen op de manege voor.

Als je dit soort dingen echt wilt weten ga dan voor je ruiterbewijs of een echte opleiding volgen. En wat ga je leren op een cursusdag? Hoe borstel ik mijn paard? Hoe heet het tuig en wanneer is hij ziek?
Beetje jammer van je geld.

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:06

marianr schreef:
Ik heb zo'n hekel aan het woord "penny". Waarom moet alles meteen zo belachelijk gemaakt worden? Dat ik benieuwd ben naar de inhoud van de cursus wil niet meteen zeggen dat ik hem wil gaan volgen. Ik vraag me gewoon af hoe zoiets nou elkaar moet zitten. Het kan best leuk zijn voor iemand die één keer in de week op een manege rijdt. Die hoeft echt niet altijd alles te weten over paarden. De prijs is natuurlijk belachelijk, maar dat is voor meerdere cursussen en cursusdagen zo.


het is ook niet naar jou bedoeld hoor, maar over de cursus dat het penny niveau is


maar sommige cursussen kunnen wel wat waard zijn. Maar cursussen zoals dierenartsassistent nou reken maar van niet dat dit binnen 8 maanden te halen is, het is mij zelfs niet gelukt op het mbo om in 2 jaar redelijke punten voor het niveau te halen, doe nu managment. Maar zeer grote beroepen kan je gewoon niet in een cursus doen.
Daarintegen zijn de taalcursussen wel goed, behalve japans dat is helaas bagger, zelfs chinees is beter opgericht dan dat.
En de cursussen voor hobby dat is ook nog te doen.


greetz

MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 18:05

RhealLover schreef:

het is ook niet naar jou bedoeld hoor, maar over de cursus dat het penny niveau is



Ik weet dat het niet naar mij bedoeld is maar ik vind het gewoon een irritant woord. Ik heb zelf een cursus boekhouden via LOI gedaan en met succes doorlopen, ik ga nu beginnen aan mijn praktijkdiploma. Het ligt helemaal aan de discipline die je hebt om het te doen en de soort cursus. Maar dit is gewoon een leuke hobbycursus vind ik voor mensen die wat meer willen weten. In boeken vind je dit inderdaad ook, maar hierbij krijg je misschien opdrachten ofzo, blijft misschien beter hangen dan. Alleen de prijs die ze voor zoiets durven vragen vind ik belachelijk. Dan wil ik er wel heel uitgebreide informatie voor hebben