Iemand ideetjes voor het project ''Le corbeau et le renard''

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Iemand ideetjes voor het project ''Le corbeau et le renard''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:25

Voor Frans moeten we iets voorbrengen in de klas over het verhaal ''Le corbeau et le renard'', de raaf en de vos, zoals je misschien herkende is dit een gedicht van De la Fontaine.
We moeten een raadsel opstellen, we hadden al een soort van rebus gemaakt, maar helaas deze dinsdag bracht een andere groep -heel toevallig- net dezelfde rebus als die wij hadden voor. Nu zitten we met een probleempje, wij moeten deze dinsdag ons raadsel opbrengen, maar helaas vinden we geen uitvoerbare/orginele/snelle ideeen.
Daarom vraag ik aan jullie hulp, ik ben heel zeker dat hier veel creatieve geesten aanwezig zijn, ik heb al heel wat leuke dingen gezien hier.
Ook moeten we laten zien waarover ons verhaal gaat op een creatieve manier, hiervoor hebben we ook geen orginele ideeen. We hadden wel gedacht om iets te acteren, ik in een raaf-kostuum, mijn collega in een vossenkostuum. Maar dan zitten we met het probleem, de kostuums zelf. Handpoppen, beelden van de personages; zijn al allemaal gebruikt.
We moeten ook een plastische uitvoering maken van ons gedicht, hiervoor hebben we een vos gemaakt waarin allemaal vossen foto's gekleefd zijn en idem met de raaf. Helaas is er nog een groep geweest deze dinsdag, die ook met foto's hebben gewerkt. Laatste zijn is ook niet meteen ideaal!

Dus waarvoor ik jullie nodig heb, is als inspiratie bron voor ons gedicht;
- Een raadsel waarin de klasgenoten moeten raden wat ons gedicht is
- Een voorstelling van ons gedicht, dat we vooraan moeten opdragen
- En een idee voor een plastische opvoering over ons gedicht

Alle ideeen zijn super welkom! Je mag me ook rechtstreeks pben.

Alvast bedankt!