Met spoed GZ: Hulp voor Frans examen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Met spoed GZ: Hulp voor Frans examen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 11:35

Hallo,

Ik zoek iemand die me kan helpen voorbereiden op het examen op 24 mei. Frans2.

Teksten oefenen, maar ook tips en trucs heeft voor het handig lezen van een tekst.

Wie helpt me?

Groetjes
[***]

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:24

Pfoee.
Is het geen optie om Examentrainingen in Frans te gaan volgen? Een examenbundel aanvragen om voor jezelf te oefenen?

Ik denk dat je die dingen het beste aan je leraar/lerares kunt vragen.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 14:25

Ik heb een examenbundel en lerares heeft geen tijd (en ik verdenk haar ook van geen zin) om me te helpen

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:26

Elaine schreef:
Ik heb een examenbundel en lerares heeft geen tijd (en ik verdenk haar ook van geen zin) om me te helpen


als je bij je decaan gaat zeuren dat je toch echt wel goed wilt leren maar het moeilijk vind en hulp nodig hebt?

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:27

Pfoe; ben je lekker mee dan.
Hebben jullie maar 1 Franse lerares op school? Misschien is het een optie om in een krantje bij jullie op het dorp een oproep te doen ofzo? Of gewoon op school rondvragen.

Misschien dat je op marktplaats nog iemand kunt vinden die je wilt helpen? Je kunt ook bij een universiteit examentraining gaan volgen; dat krijgen ze bij ons op school ook.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:47

Over teksten kan ik je wel een paar tips geven.
Kijk eerst naar de opvallende dingen zoals titel, tussenkopjes en plaatjes. Vaak heb je dan al een idee waar de tekst over gaat.
Zoek niet elk woord dat je niet kent op want vaak kun je de betekenis er wel een beetje van raden wanneer je verder leest.
Het is ook slim om eerst de hele tekst te lezen voor je aan de vragen begint. En als je dan meerkeuze vragen heb, lees dan eerst de vraag en probeer daar zelf een antwoord op te zoeken, en kijk dan bij de antwoorden die er staan, staat die van jou erbij, dan weet je dat je die moet hebben
En oefen veel met lezen zodat je er sneller in wordt!