Examen voor Instituto Cervantes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Examen voor Instituto Cervantes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 11:20

Ik ben weer eens ergens aan begonnen
Enkele weken geleden was er bij ons op de unief een infodag over de DELE (Diploma de Español como Lengua Extranjera, oftwel Diploma Spaans als vreemde taal). Het gaat hier om een examen dat zal worden afgenomen door het Instituto Cervantes in Brussel. Daardoor kan je een diploma bekomen, dat als enige ter wereld officieel erkend wordt door het Spaanse ministerie van onderwijs, cultuur en sport. Het wordt georganiseerd in samenwerking met de universiteit van Salamanca en ook daar verbeterd zal worden. Het is als enige diploma internationaal geldend, dus als ik ooit gelijk waar iets wil gaan doen met Spaans kan ik dat gewoon voorleggen en weten ze wat en hoe...
Allemaal heel mooi, maar uiteraard zat er weer een addertje onder het gras... Namelijk een heel aantal voorbereidende lessen Daar zit ik nu volop in, maar er kruipt héél veel tijd in. Maar goed, nog twee sessies en dan kunnen we het proefexamen beginnen... Op 12 mei is het dan zover, dan worden we in Brussel verwacht: om 8u30 zal het schriftelijk deel van start gaan en om 17u15 moet ik me aanmelden voor het mondeling. Duimen altijd welkom

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:57

ik heb nu 3 cursussen spaans intensief afgerond, helaas kan ik de 4e en daarmee laatste nu niet doen, aangezien die op maandag 19.00 gegeven wordt en ik dan tot 18.30-18.45 werk.... wel heb ik de voorbereiding op het dele examen gehad dmv een boekje met oude examens... vind het vrij pittig soomige onderdelen....succes!!!