School

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinstonVDB

Berichten: 1758
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Spannum

School

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:31

nou ik zit een beetje in een ehh.. crisis

ik zit nu in 4 havo, maar ik haal dit jaar niet. Ik kan kiezen: blijven zitte of naar het mbo.

nu is er een school, bij niet al te ver weg, die hebben allerlei opleidingen zoals paardenhouderij en dierenverzorging.

dat lijkt me hardstikke leuk MAAR;
ik heb gehoord dat werk in de paarden niet goed verdient, natuurlijk wil ik wel leuk werk, maar ik wil ook aardig verdienen zodat ik een eigen paard kan houden

Nu lijkt het me ook leuk om dus voor verdienste bv dierenarts assistente te worden ( weet hoe het werkt heb er stage gelopen ) of secretaresse bij een dierenkliniek,
maar ik vroeg me af of dat wel verdient, zodat ik naast mijn werk nog een eigen paard zou kunnen houden?

heeft iemand tips van me, want ik zou u dus echt niet wete wat ik wil;
havo afmaken 9 en dus een jaar langer erover doen omdat ik blijf zitten dan) Óf naar het Mbo gaan en de opleiding doen die ik wil

oohja en als ik havo af zou maken; zou ik ook echt niet weten wat voor richting ik op wil, de enige leuke opleidingen zitten op het Mbo ( vind ik)

Wie heeft tips voor mij, ook over de verdiensten.


( ik hoop dat het hier goed staat, ik wist het echt niet en anders alvast bedankt voor het verplaatsen )

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: School

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:09

Ik denk dat dit bij [STW] hoort..
Ik tem wel even!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:38

Verplaatst naar STW

Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Re: School

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:00

Allereerst zou ik als ik jou was, toch gewoon proberen een havo-diploma te halen, ookal duurt dat dan een jaar extra. Dan heb je namelijk in ieder geval een diploma binnen, en als je iets op mbo niveau niet leuk lijkt (uiteindelijk), kun je zo iets gaan doen op het hbo.

Wat betreft de opleiding dierenartsassistent of i.d., ik ken iemand die ook deze opleiding heeft gevolgd, en uiteindelijk helemaal geen werk als dierenartsassistente heeft: ze werkt nu in een dierenwinkel. Misschien wel iets wat ermee te maken heeft, maar uiteindelijk niet wat ze wilde.
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het moeilijk is daadwerkelijk te kunnen werken als dierenartsassistente.

Wat betreft secretaresse bij dierenkliniek of iets dergelijks, zou ik niet weten wat de werkgelegenheid is.
Ook kan ik je helaas niet helpen met hoeveel nou zo'n baan verdient, maar toch wilde ik je dit even zeggen.

Alvast veel succes met je beslissing, misschien heb je er wat aan.

Groetjes,

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:09

Ik zou zeker de havp afmaken.
Nu weet je nog niet precies wat je wilt doen, maar als dat straks een HBO opleiding blijkt te zijn heb je niet het juiste diploma.
Een beroep met paarden klinkt leuk, maar is heel erg hard werken voor vaak weinig geld.
En dat jaartje extra is echt weinig in verhouding.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:09

Ik zou ook zeker je havo afmaken, misschien verandert het wel weer en wil je volgend jaar toch wel weer een HBO-opleiding doen.
Ik heb zelf spijt dat ik toen van havo naar vwo ben gegaan, want ik zit nu in 5 havo en ga volgend jaar dus atheneum doen, omdat ik toch graag naar de universiteit wil

WinstonVDB

Berichten: 1758
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Spannum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 14:22

Ja maar eigenlijk zou ik niet weten watvoor Hbo opleiding ik dan zou willen, zijn er hbo opleidingen met dieren? Ik heb er nog niet van gehoord
* alleen universiteit bv. dierenarts ofzo

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: School

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:34

Je hebt wel hbo opleidingen met dieren.. B.v. diermanagment... (Van Hall)

Nimmy

Berichten: 3947
Geregistreerd: 01-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:44

je kan ook via mbo op t hbo komen, met doorstroompakket (je krijgt dan wis, schei, eng, bio en nederlands op havo niveau)
wat mbo dierverzorging paraveterinair, ken zat mensen die als para vet werken en er een paard op na houden, je hebt t dan niet super breed, maar is mogelijk.
hbo kun je ook diermanagement doen, je hebt bijvoorbeeld de has in den bosch, stoas, cah en van hall en ook iets in emmen met economie en paard. dus op zich wel mogelijkheden genoeg... je moet zelf beslissen, ik had ook havo kunnen doen en heb nooit spijt gehad van mn keus voor mbo ivm onwijs leuke stages en lessen meer gericht op wat me intresseert (heb totaal geen motivatie namelijk)

WinstonVDB

Berichten: 1758
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Spannum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 18:54

nee die motivatie ontbreekt bij mij ook wel erg

Renskeeee

Berichten: 1663
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Door de week Utrecht, weekend Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:32

Als ik jou was zou ik zeker wel de Havo afmaken
Op het HBO heb je gewoon toch net iets meer kansen en mogleijkheden.
Studies met dieren zijn bijvoorbeeld diermanagement en diergezondheidszorg.