Hoe paardrijden met school combineren?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:41

Ik zit momenteel in 4 havo ; mijn paarden staan ook op 5minuten fietsafstand dus dat heb ik wel mee. Bovendien hebben wij ook een verlichte bak dus dat zit ook weer mee.

Ik heb een verzorgster voor 3 dagen in de week voor Sherry dus die hoef ik in principe niet altijd te rijden; wel mest ik ze vrijwel elke dag uit of zorg ik dat iemand anders het voor mij doet.

Mijn paarden gaan eerlijk gezegd voor mijn schoolwerk ; ik ben niet zo'n kampioen in het maken van huiswerk; ik heb er een hekel aan & wij hebben veel uren op school om huiswerk te maken dus zorg ik er simpelweg voor dat het grootste gedeelte daar al af is.

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:40

Toen ik op de HAVO zat deed ik tijdens de tussenuren al huiswerk maken, zodat ik na schooltijd meteen kon gaan rijden.

Na het rijden maakte ik het huiswerk dat nog gedaan moest worden.

Ik heb nooit moete gehad om het te combineren huiswerk en paarden.

Nu ik op het HBO zit heb ik eigenlijk nog meer tijd voor mijn paard,aangezien het veel zelfstudie is.

Alleen tentamenperiodes schiet het rijden er af en toe bij in.

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:49

Tot en met de 3e klas gingen de paarden altijd voor school. Nu zit ik in 4 vwo en het is nu andersom. Ik rijd minder. Niet (altijd) door huiswerk, maar ik heb langere dagen en ben als ik thuis kom altijd heel moe. Dan om een uur of 5 krijg ik weer energie, maar ja, dan geen tijd genoeg meer om te rijden.

Bij toetsweken enzo gaat school nu zeker voor het rijden...

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:06

bij mij gaat mijn paard eigenlijk wel voor Maar ik denk dat ik als ik geen paard zou hebben wel wat anders zou vinden om mijn huiswerk te ontkomen. Ik ga nu ong 4/5 keer per week naar der toe. Minimaal 3x maar ik probeer 5 keer te halen (lukt meestal ook wel). Voor mij is het wel 25 min. fietsen dan blijf ik ook nog min. een uur rondhangen. Ik moet wel zeggen dat 4VWO me tegenvalt. Niet zozeer het huiswerk, maar ik ben meestal wel doodmoe als ik thuiskom. Dan ben ik echt te lam om meteen weer op mn fiets te stappen. Uiteindelijk ben ik blij dat ik mijn paard heb, dat geeft me juist altijd weer een beetje extra energie na zo'n lange schooldag, en mijn schoolresultaten zijn altijd heel erg afhankelijk van hoe het gaat met mn paard, gaat het slecht, dan baal ik en haal ik slechte punten, en andersom.
Dus ehh, combineren, ja dat lukt wel. Maar toch gaat mijn paard altijd voor bij mij. Als ik eigenlijk geen tijd heb dan laat ik mijn huiswerk maar voor wat het is en ga ik toch.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12763
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:56

als ik thuis kom van school ga ik mijn kranten lopen, voor de rest heb ik dan de hele tijd voor de paarden,.... schoolresultaten hebben we het dan maar niet over

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:12

Ik zit nu in 4 gymnasium en school gaat wel voor rijden. Als ik de volgende dag een proefwerk/so/deeltoets heb dan maar niet rijden. Ik ga wel elke dag even langs om te voeren, uit te mesten en even te longeren ofzo. Als ik geen goeie cijfers haal omdat ik te lang bij mijn paard zit dan doen mijn ouders d'r weg dus daar zit ik al helemaal niet op te wachten. En ik vind school ook belangrijker dan rijden.
Huiswerk maak ik eigenlijk nooit, en ik red het best zonder, maar dan zie ik het voor een proefwerk wel voor de eerste keer en dan ben ik er wel vrij lang mee bezig maarja..

ilovelucky
Berichten: 2442
Geregistreerd: 28-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:16

Ik zit in VWO2 en ik rijd 5 keer in de week ik ga na school naar me pony kleed me om ga rijden dan ga ik naar huis en maak hw en dat elke dag !! Makkie en in het weekend werk ik dan al wat aan me hw voor de hele week

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:18

Ik maak mijn schoolwerk altijd als ik kort school heb . dus op de dinsdag heb ik maar tot 11 uur les . ik moet pas in de namiddag les geven en mijn paard rijden dus heb ik zeker 5 uur over waarin ik lekker aan mijn huiswerk kan . In het weekend maak ik nog wel eens wat en op school doe ik heel erg veel . ook heb ik op de donderdag maar tot 2 uur les . Meestal probeer ik te zorgen dat ik savonds een Rust moment heb zodat ik elke dag wel even mijn rust heb .

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:36

Ik zit in gymnasium 2. En dat is veel werk.
Op het begin was het echt trekken. Nu gaat het beter, dus hoef ik minder te doen. Ik besteed mijn studieuren, en huiswerkuren heel goed. Als ik thuiskom ga ik direct aan het werk. Nu is het later donker, dus kan ik om 7 uur nog rijden. Maar in de winter ga ik dus eerst een uurtje HW, dan 2 uurtjes rijden, en dan weer HW.

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:55

Ik zit in de 3e Vwo en het valt nog mee. Ik maak meestal niet het maak-werk van vakken. Alleen van de vakken waar ik slecht in ben. SO's en PWen leer ik meestal wel redelijk.
Ik ga meestal smiddags naar me pony en savonds huiswerk maken. En anders ga ik smiddags huiswerk maken en savonds naar me knol.

Rapiti

Berichten: 158
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:33

Ik zit nu in de examenklas van het VWO en ik moet zeggen dat ik het tot nu super heb kunnen combineren . In klas 4 & 5 heb ik er zelfs 2 pony's en een paard bij gereden, zonder problemen. In de overige klassen reed ik 'slechts' 2 pony's/paarden. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik vrij makkelijk leer en ook efficient plan. Wij hebben bij ons op school een systeem met KuezeWerkTijd-uren (een aantal verplichte opvuluren voor je tussenuren). Als ik deze uren maar nuttig besteed, hoef ik thuis echt helemaal niets meer te doen. Natuurlijk heb ik ook weleens een of twee dagen dat ik het wel ff heel druk heb, dan longeer ik mijn paarden en ga ik maar wat later naar bed of sta ik wat vroeger op .

Kortom: paardrijden gaat (nipt) voor school (tot op zekere hoogte natuurlijk, want ik moet mijn examen wel halen ) Ik heb zelfs al een keer mijn herkansingstoets laten schieten omdat ik een wedstrijd had.

Iedereen zegt altijd 'plannen!' en dat is dus ook waarom ik het goed kan combineren. Dat plannen is echt heel belangrijk.

Tot slot moet ik er wel bij zeggen, dat ik ook geen bijbaantjes hebt (dan is het vrees ik niet te doen)

_Charlotte_

Berichten: 2405
Geregistreerd: 22-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:20

heey..
ik zit in de 2de van het vmbo en ga als het goed is over!!>>
mn pony gaaat meestal voor en ik maak het maak huiswerk niet en alleen het leer werk (ook niet vaak)maar dat komt ik kan me niet goed consentreren.. en verder gaat het wel goed en ik heb ook niet zo heel veel huiswerk dus dat valt wel mee:P gelukkig mn zusje heeft juist heel veel huiswerk.. (erg slecht haha) ma zei leert echt en ik niet zij zit haar best te doen en ik niet echt .. ma ja dat boeit me niet als ik maar over ga maar in het algemeen lukt het wel en in de winter deed ik eerst mn pony en smiddags mn huiswerk en in de zomer nu.. doe ik gelijk uit school mn huiswerk en savonds mn pony:P ahahah gr charlotte

marleen_88

Berichten: 14121
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:24

ik zit in de 2e van het MBO,
en het combineren van school en paardrijden is bij mij eigenlijk altijd goed gegaan.
eerst huiswerk maken, is dat klaar paardrijden en al is t 's avonds vroeg donker, eerst paardrijden en daarna huiswerk maken.
ik heb eigenlijk nooit moeite gehad met het combineren

Liezjuh

Berichten: 225
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:14

ik zit in 4vwo, en doe er eerlijk gezegd zeer weinig aan.. en dat is ook wle te merken aan mijn school resultaten..(A) ik maak bijna nooit hw, maar ik probeer gewoon de dingen die je moet inleveren, op tijd in te leveren en verdr gewoon de toetsen goed leren, maar ik heb ook niet veel toetsen, meestal alleen in de tentamenweek, soms es een tussendoor..
maar ik heb echt nooooit zin om te leren ofzo, als ik uit school kom ga ik eerst altijd 'chillen' enzoo.. btje msn'en, tv kijke, ete.. en dan gaak es paardrijden en dan evt. nog wat aan school 's avonds..
niet echt hét goede voorbeeld..
ik rijd een pony en een paard, heb eigenlijk altijd 2 te rijden gehad.
maar ik rijd lang niet elke dag hoor! maar dat is ook niet nodig, ze lopen elke dag een paar uur aan de stapmolen. dat verzorgen doet me vader eigenlijk allemaal, weetje voeren enzo, ik probeer wel zo vaak mogelijk te rijden maar soms denk ik ook..ach.. maar wij hebben de paarden gewoon aan huis..
maar ... ik ga nu nog even heeel goe dme best doen op school want ik WIL PER SE OVER!! dus het gaat me lukken! en ik heb best veel wedstrijden, en conditie hebben ze wel, dus ik train niet superveel...jaah tiz btje raar uitleggen:P (A)
als jet niet snapt vraag maar:p

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:17

als ik uit school kom maak ik mn huiswerk en savonds rij ik ( swinters andersom ) ik heb ook alleen een bak ( in mn wei, dus buiten ) om te rijden, schijt aan de regen, ik ben niet van suiker

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:42

Ik zit in 5 havo en rijd er 3. Ik maak geen huiswerk ( misschien af en toe een werkstukje) dus het is prima te combineren

Als ik een tentamenweek heb rijd ik ze misschien een keertje minder. Maar als je om half 4 uit school bent bv. dan ben je om 7 uur klaar met rijden, ff eten tot half 8 en dan kun je makkelijk tot half 12 doorgaan.
Soms rijd ik er ook 1 voor dat ik naar school ga. Maar ik leer alleen voor m'n tentamens, huiswerk dat vind ik niet zo nodig, mits je het moet inleveren of iets dergelijks.

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:47

Momenteel zit ik Atheneum3 / VWO3 hoe je het ook wilt noemen en ik heb het wel druk moet ik eerlijk zeggen.
Ik heb het nogal laten liggen in de vorige periode (o.a. door het 'geen zin hebben') en moet er nu hard aan trekken.
Dus ik snap wat je bedoeld, ik heb ook wel eens geen zin meer om te rijden als ik veel schoolwerk heb.
Dan heb ik gewoon geen energie genoeg meer... dus in mijn ogen is dat normaal hoor

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:58

Nu zit ik op de universiteit en kan ik mijn tijd zelf indelen dus heb ik er geen problemen mee.
Op de middelbare school ging het paard eigenlijk altijd voor. Tijdens drukke weken reed ik wel minder, maar ook dan werd hij wel 4 dagen gereden.
Huiswerk maken deed ik in tussenuren in het weekend en s'avonds.
Ik heb trouwens ook geen bak om in te rijden, maar als je, je goed kleed (een lange wasjas is ideaal) is regen echt geen probleem.

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:09

in het middelbaar viel het bij mij ook nog super te combineren... Ik kon praktisch elke dag wel trainen, en ik ben uiteindelijk afgestudeerd met iets van een 75%. Zoveel heb je in't middelbaar uiteindelijk niet te doen he..
Dit jaar zit het wel al een pak anders. Ik studeer aan 't unief en zit daar ook op kot... Ben dus enkel zaterdags en zondags thuis, twee keer per week trainen max dus. Mijn ouders geven haar door de week eten en zetten haar buiten e.d., dat geluk heb ik dan nog wel...

Liezjuh

Berichten: 225
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:50

ik rijdt ook wel es voor schooltijd, in de zomer eigenlijk best veel, dat is echt heel lekker! lekker weer, en 's middags lekkr chille;)

nickepickje

Berichten: 501
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:17

Op dit moment gaan mijn paarden voor me school (komt misschien wel omdat ik me opleiding die ik nu doe niet zo interessant meer vind:P) Toen ik me opleiding nog wel leuk vind gingen mijn paarden eigenlijk ook al voor, ik liet mijn huiswerk gewoon liggen, soms ging ik gewoon dagen niet naar school zodat ik me paarden kon trainen.