Hoe paardrijden met school combineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annefie
Berichten: 188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Halle(Belgie)

Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:54

Hoe combineren jullie paardrijden met school?

Passen jullie je schoolwerk aan,aan het rijden of andersom?

Ikzelf pas mij aan aan het schoolwerk,maar ik zit in het 4e middelbaar en ik moet zeggen dat wij toch wel veel werk hebben.

Soms kan ik 3x in de week rijden,maar als ik veel spreekbeurten ofzo te doen heb doe ik soms niets...

Hoe zou ik dat het beste aanpakken?

Oja => Ik heb enkel een wei om in te rijden,dus ben ik ook afhankelijk van het weer. Als ik dan net een uurtje uittrek als het regent,wat dan?

Alle hulp is welkom,want ik wil graag zoveel mogelijk rijden ...

Groetjes

Ps: Is het normaal dat je soms eens geen zin hebt om te rijden? => Soms na een namiddag werken voor school denk ik : nu niet meer of pff nu wil ik niets doen.... (ab)normaal?!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:02

Ik zit in havo3 dus meestal red ik het wel maar eigenlijk valt er niet zo veel te doen, als je geen tijd hebt dan heb je geen tijd!
Het is best logisch dat je soms geen zin hebt in je paard, ik heb ook periodes. Soms heb ik een maand niet zo veel zin (maar ga ik natuurlijk wel ) en soms heb ik een maand steeds heel veel zin. Dit is ook zo met tijd.
Mischien kun je een verzorster regelen als je echt te weinig tijd hebt. En als het mooi weer is zou ik je kans pakken om te gaan rijden. Maar je school gaat eigenlijk tog voor.
Ik zou ook op de dagen dat je niet veel huiswerkhebt zo veel mogelijk naar je paard gaan, dan kun je als je het daarna heel druk hebt een paar dagen niet komen. Meer weet ik ook niet, heel veel succes.
ps: ik krijg het volgned jaar denk ik ook moeilijker, dan kom ik in havo 4 en dat schijnt ook druk te zijn....

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:08

Tsja, ik zit in havo2. Probeer zoveel mogelijk mn huiswerk te maken in het weekend, zodat ik verder tijd vrij houd om mn paardjes te doen. Ook zorg ik dat ik mn spullen gewoon heb liggen op stal, aan kleren, zodat ik niet eerst langs huis hoef (scheelt ook weer tijd) Ik krijg het op dit moment meestal voor 4-6 dagen in de week gecombineerd

Zolang ik geen echte grote opdrachten enz heb.. daarbij komt dat ik heel makkelijk leer

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:16

Ik heb het jaar totaal verpest, en doe nu me best over te gaan naar een lager niveau(Je moet overal een punt bij optellen en dan mag je niet meer dan 2 a 3 onvoldoendes staan) maar voor de rest, aan 2 uurtjes heb je zowiezo al méeer dan genoeg op een dag. dus is het wel te combineren, en ik moet toch elke dag voeren. uitmesten ze even in de bak laten

jhgkjfdddkg
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:25

Ik zit op vwo 2, maar ik heb gewoon een ander meisye gevraagt die ik vertrouwde en die doet um nu altijd gewoon op woensdag en als ik niet kan, dat is echt handig,!!

CarmN

Berichten: 1058
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:30

Ik maak mijn huiswerk 's avonds.
En als ik wat meer moet doen moet ik de paarden wel eens een dagje laten schieten, natuulijk moet je er dan voor zorgen dat je niet de 5 dagen daarna ook niet gaat!
Ik zit nu in vwo 3, maar heb nooit zo'n problemen met de combinatie paarden+school.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:20

Ik heb in mijn middelbare schooltijd heel erg veel gereden, maar had toen wel hulp van mijn ouders. Mijn ouders zijn altijd heel strict geweest op de schoolresultaten.

Mijn moeder haalde me bijvoorbeeld van school op met mijn paard in de trailer om naar les te gaan. Onderweg overhoorde ze me dan. Dat scheelde me thuis weer huiswerktijd. Ik heb ook een tijd lang één van mijn pony's voor schooltijd gereden om 's avonds wat meer tijd over te hebben.

Bedenk maar zo: je hoeft nu nog niets te doen, je bord eten staat klaar en je was word gedaan. Straks werk je 40 uur, heb je een huishouden, een vriend die af en toe aandacht wil, en ook nog een paard. Dan heb je het pas druk!

SAMIERTJE

Berichten: 563
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:31

Eigelijk best wel stom, maar ik pas me huiswerk aan. Als ik geen tijd meer heb voor huiswerk (dan was het) jammer dan, komt de volgende keer wel weer.
Ik probeer nu wel alles een beetje te plannen, wanneer ik wat moet maken en dat gaat redelijk.
(Zit nu in 3havo en ik ga 2x p/w gelijk uit school -rond 3/4 uur- tot een uur of 7 en nog 1x p/w les -en dan ben ik er van 7 tot 9-)

Misschien dat je ook een beetje kan proberen te gaan plannen? Dat scheelt echt een hoop, als het lukt teminste. En wat ik hierboven al mensen zag schrijven, in het weekend het meeste proberen te maken/leren?

Hoop dat je er wat aan hebt .

Hollybolly

Berichten: 2946
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Herwijnen!! Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:57

ik zit in havo 5, heb over een paar weken examens, en red het prima. het is per persoon verschillend, de één kan beter leren als de ander. mijn paard wordt nu drie a vier keer per week door mijzelf getraind. gaat goed. ja heb soms meer tijd, soms minder. zou het paardrijden aanpassen aan je school en niet andersom. probeer eerst gewoon je school te doen, zoveel mogelijk wanneer je daar de tijd voor hebt, als je klaar ben kan je altijd nog zien of je gaat rijden.

ik tem even, dit is niet op de goede plek geplaatst

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:12

RT-P --> STW

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 00:46

ik zit in de 4e van mijn hbo.. Tijdens mijn middelbare school periode.. heb ik tijden gehad waarbij ik heel sporadisch reed. Maar toch min 2 keer per week. Vooral toen heel veel andere dingen ook interessant werden. Toen ik naar het HBO ging heb ik 2 jaar helemaal niet gereden en stond mijn paard gewoon op de wei. Nu ben ik alweer meer dan een jaar aan het rijden. Maar in drukke perioden gaat school toch ff voor. Vooral omdat ik 200 km verder studeer dan waar mijn paard staat (bij ouders thuis). Maar goed.. weide gang is ook nie erg.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:44

Nee, ik heb te weinig tijd.

Zit nu in 5e vwo, en volgend jaar nog een keer ( ) .
Als ik normaal les heb kan ik ongeveer drie keer door de week gaan, als het meezit. Tenzij er informatiemiddagen, projecten, gesprekken met leraren e.d. tussenkomen, wat heel vaak is.

Maar goed, door de week heb ik meestal geen tijd om te rijden, rijden komt echt aan op het weekend en op de vrijdag, dan heb ik bijna geen les. Door de week is het alleen beetje poetsen en wandelen, helaas.

Moet wel zeggen dat het mijn verzorgpaarden zijn, maar wel van mij afhankelijk qua beweging e.d.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:11

Saskia maakt tijd, ze zit in 5 HAVO en woont bij haar vriend. Maar er wordt 4á 5 keer per week gereden plus ( nu weer) de wedstrijden.

In september gaat ze naar de HBO in Zwolle, juist in Zwolle omdat ze dan in Wolvega kan blijven wonen, bij haar vriend en bij haar paard. In onze omgeving hebben we nu iets te vaak meegemaakt dat mensen die in Groningen gaan studeren te vaak op kamers "moeten" ivm de onmogelijke collegetijden.

Maar je moet idd een keuze maken.

Jilly__

Berichten: 799
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:25

k kan het opzich goed combineren, Ik zit nu in 3 vmbo-t en heb daarnaast ook nog 2 baantjes om me pony van te verzorgen.
meestal smorges pony gaaan voeren en mesten dan naar school en als ik uit school ben gelijk door naar werk dan naar de paarden waar meestal ook mij boeken liggen en dan na het rijden maak ik op stal me hw.

Noemy

Berichten: 617
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:29

Ik zit nu 4 VMBO en stiekem gaat mijn paard toch voor. het lukt me niet om mijn schoolwerk voor te laten gaan. verder is het ook best moeilijk combineren omdat mijn paardjes best ver weg staan, als ik erheen fiets ben ik al anderhalf uur onderweg (heen en terug dus) dus als ik om 3 uur uit ben in de winter kan ik al niet meer gaan..

gelukkig is het weer bijna zomer

MarloesV89

Berichten: 2163
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:34

Ik zit nu in 5-VWO en ik kan het heel goed combineren. Het lukt mij dan ook om bijna iedere (behalve dinsdag want dan moet ik werken) dag naar mijn pony te gaan. Ik probeer zo veel mogelijk huiswerk op school te maken in de tussenuren en op zondag doe ik ook vrij veel aan mijn huiswerk. Daarbij staat mijn pony maar op 5 minuten fietsen van mijn huis af dus dat scheelt ook wel.
Ik moet wel zeggen dat als ik niet naar mijn pony kan er wel goed voor gezorgd wordt. Ze wordt gevoerd en buitengezet door iemand anders dus ze krijgt wel beweging

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:01

Ik zit nu in het eerste jaar van een HBO opleiding, ik heb vaste dagen dat ik paardrijd, dit valt goed samen met mijn huiswerk (heb ik niet veel).

Op de middelbare school ging mijn pony voor, ik haalde het toen toch wel.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:17

Ik heb gelukkig nooit zoveel voor school hoeven doen, dus het was allemaal wel te combineren. Rijd minstens 5x per week paard en hockey ook nog minstens 3x. Het huiswerk krijgt dan ook niet veel tijd.. Erg slecht eigenlijk, maar zolang je het kunt volhouden..

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:41

Tja, voor mij stond mijn paardje altijd op nummer 1. Dus ik maakte er gewoon tijd voor. School interesseerde me niet zoveel.

Nu zit ik op het MBO en daar hoef ik niet super veel voor te doen. Genoeg tijd voor mijn paardje dus!

_Pansy_

Berichten: 2492
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:46

ik vind het ook moeilijk te combineren, nu met mn jonge pony moet ik telkens naar iemand anders, want wij hebben ook geen bak, all1 weiland.. dat kost vet veel tijd.
en ik doe havo 4.
ik heb er nog nooit last van gehad dat ik nie wil rijde, alleen als ik ziek ben.

Myrtje_

Berichten: 4158
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:48

Zit nu in 3havo en red het eigenlijk prima. Maar ik ben zo'n type dat iets 1x leest en het meestal wel onthoud. (niet opschepperig bedoelt ofzo hoor )
Soms heb ik idd ook van die dagen dat ik geen zin heb om naar mn paard te gaan, maar als ik er eenmaal ben, ben ik blij dat ik ben gekomen

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:50

Ik heb gewoon een opleiding gedaan waarbij m'n paard mee naar school MOEST

greens

Berichten: 704
Geregistreerd: 21-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:10

Toen ik nog op de middelbare school zat maakte ik ook tijd voor mijn pony, school kwam daarna wel Nu met studeren ligt dat toch iets anders...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:40

Heeeel veel doen op school: In de les opletten, huiswerk maken als je daar gelegenheid voor hebt, in je tussenuren huiswerk maken. Dus niet gezellig gaan doen tijdens je lessen en tussenuren, dat scheelt zó veel tijd thuis.

Ik zit nu in 5VWO en red het makkelijk op deze manier.

Enne.... van regen smelt je niet!

anouk1993

Berichten: 1162
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: deurningen

Re: Hoe paardrijden met school combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:14

Ik heb het naast huis maar dat maakt voor mij niet echt veel uit.
Ik probeer altijd om de dag te rijden maar dat lukt ook niet altijd.
of gewoon voor dat je naar je paard gaat ' iets ' HW maken en als je terug komt ?

X