Een jaar 'pauze' na de examens, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Een jaar 'pauze' na de examens, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 09:37

Ik doe dit jaar, zoals al te lezen in de titel de eindexamens (nog 1 maandje!!!). Als ik slaag, dan neem ik een jaar pauze. Waarom? Omdat ik graag naar Deaflympics in Amerika wil gaan (1-10 Feb 2007) en daarvoor moet ik dus heel veel gaan trainen. En dat ben ik dus van plan in de eerste half jaar na de zomer. Eigenlijk kan ik dan wel al 'n studie gaan doen, maar het leek mij zinloos, want dan moet ik steeds vrij vragen en dan mis ik ook gelijk het eerste jaars-gevoel en het is geldverspillend, etc etc etc en daarom heb ik maar besloten om 1 jaar eruit te gaan.

Als Deaflympics afgelopen is, dan heb ik werkelijk geen idee wat ik dan moet gaan doen. Iemand suggesties?

Nou, wie gaat na de examens (of iets anders) ook 'n jaartje eruit?? En waarom??

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:37

*schopje

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:37

Ik! Ik vertrek 10 juli voor 3 maanden naar de States.
Daarna zou ik in februari kunnen beginnen, maar ik neem een jaartje rust. Lekker veel paardrijden en muziekmaken, nu kan het nog. Bovendien ben ik pas 17 als ik slaag voor mijn vwo aangezien ik een klas heb overgeslagen, dus ik vind dat ik nog wel even pauze mag.
Als ik terug ben ga ik denk ik werken, een jaartje sparen voor het zware armoedige studentenleven begint.
Wat is Deaflympics ? Of is dat een hele domme vraag?

Groetjes, Maaike

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:38

btw waarom zit je op bokt? je hebt geen paard en rijdt ook niet?

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Een jaar 'pauze' na de examens, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:43

Ik ben wel meteen door gegaan, na de VWO ben ik een HBO opleiding gaan doen. Maar...ik ben daar al heel snel weer mee gestopt dus eigenlijk heb ik wel bijna een jaar er tussen gehad. Ik ben toen gaan werken (viel nog niet mee om een baantje te vinden). Eigenlijk was ik toen wel blij dat ik weer naar school mocht. Ik was trouwens ook pas 17 toen ik m'n VWO diploma had (vroege leerling)

Ik denk dat het zo gek nog niet is om een jaartje er tussen te nemen. Van mijn oude klas is bijna iedereen meteen door gegaan, maar bijna iedereen is weer met zijn studie gestopt. Het is natuurlijk ook wel een kwestie van wat je zelf fijn vindt.

Vroeg me ook af wat de Deaflympics zijn, haha.

En dat je op bokt zit terwijl je geen paard rijdt, ach, als je het hier leuk vindt, waarom niet....?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Een jaar 'pauze' na de examens, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:20

Ik dacht misschien van Deaf lympcs ofzo
Ik ga wel meteen door als ik geslaagd ben. Lijkt me ook wel lekker om er een jaartje tussen uit te zijn, ben het nu zo zat. Maar dat kotm in de vakantie wel weer goed. Ik weet van mezelf dat als ik nu een jaar pauze neem, ik waarschijnlijk mezelf niet meer zo ver kan krijgen om te gaan studeren

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Re: Een jaar 'pauze' na de examens, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 22:22

Hahaha, ja ik zit op bokt omdat ik het leuk vind Tsja, als je bokt ooit hebt gezien, dan ben je direct verslaafd Ooit vond 'n vriendin van mij die wel paardrijdt 'n topic leuk en liet mij dat lezen en toen ben ik verder gaan snuffelen en van een kwam er ander...

En Deaflympics, dat is Olympische spelen voor de Doven en meer weten? Kijk maar op mijn site

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:22

heb ik ook gedaan, maar helaas werd t een erg lange pauze! Ben dus niet meer teruggegaan naar school, en daar heb ik nu eeuwig spijt van!!

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:52

may schreef:
btw waarom zit je op bokt? je hebt geen paard en rijdt ook niet?




Ontopic:
Wanneer ik uitgeloot wordt (kleine kans, maar je weet nooit) dan las ik een pauze op en ga ik een jaar werken.
En dan hopen dat ik mezelf daarna er noch toe kan gaan zetten verder te gaan

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:53

Anders schop ik je

Dais_

Berichten: 4046
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Een jaar 'pauze' na de examens, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:56

Ik heb momenteel een niet geplande pauze en ik baal er van!

Ik was de kunstacademie gestart in september maar in december woonde ik weer thuis. Werk zoeken is ook niet alles in december in een gehucht als zeeland met als resultaat dat ik 4 maanden thuis werkeloos heb gezeten. En nu terug naar school? Ja, graag! Maar welke opleiding? Ik heb werkelijk geen idee!

Maar een jaar pauze na je examens, ik raad het je niet aan persoonlijk..Maar ik snap ook wel dat je geen jaar naar school gaat voor niks.. Lastig...

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:57

Leo_ke schreef:
may schreef:
btw waarom zit je op bokt? je hebt geen paard en rijdt ook niet?




Ontopic:
Wanneer ik uitgeloot wordt (kleine kans, maar je weet nooit) dan las ik een pauze op en ga ik een jaar werken.
En dan hopen dat ik mezelf daarna er noch toe kan gaan zetten verder te gaan


Hoezo een kleine kans? Twee vrienden van me hadden beiden een prachtig VWO-diploma en zijn toch 2 keer (de een) of 1 keer (de ander) uitgeloot. Denk dus altijd heel erg goed na over alternatieven als je een lotingsstudie gaat doen, anders kom je voor nare verrassingen te staan!

Lieke__
Berichten: 913
Geregistreerd: 09-04-06

Re: Een jaar 'pauze' na de examens, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:45

Ik neem geen pauze. Ik ga een spw opleiding doen. En ik ben ook nog te jong. Ik ben 15 als ik aan me nieuwe school begin en dan ben ik nog leerplichtig.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Een jaar 'pauze' na de examens, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:12

Ik wil ook heel graag een jaar pauze nemen, maar ben helaas leerplichtig (ben nu 15, en wordt 21 aug. 16 )

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:54

Als ik uitgeloot word voor geneeskunde ga ik een jaartje chillen.

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:10

Maaike_ schreef:
btw waarom zit je op bokt? je hebt geen paard en rijdt ook niet?

Sorry nu ik het terug lees zie ik dat het super bot over komt...
Ik bedoelde gewoon uit interesse te vragen hoe je op bokt terecht bent gekomen Gelukkig begreep de TS me.

Ik hoor van meer mensen dat ze na een jaar pauze niet meer makkelijk kunnen beginnen. Maar ik hoor van nog veel meer mensen dat ze meteen zijn gaan studeren en dat ze daar heel erg veel spijt van hebben. Bovendien stoppen heel veel mensen inderdaad in het eerste jaar nog met hun studie.

Verder ben ik iemand die graag leert en ik weet ook al wat ik wil gaan doen, heb daar ook super zin in maar NU EVEN NIET. Het is dus meer het gevoel van ik moet rust aan mijn hoofd (en geld verdienen ) dan dat ik niet wil studeren. Ook heb ik best discipline dus volgens mij komt het wel goed. Anders schoppen mijn ouders me wel naar de uni.


Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:48

Hilli schreef:
Leo_ke schreef:
Ontopic:
Wanneer ik uitgeloot wordt (kleine kans, maar je weet nooit) dan las ik een pauze op en ga ik een jaar werken.
En dan hopen dat ik mezelf daarna er noch toe kan gaan zetten verder te gaan


Hoezo een kleine kans? Twee vrienden van me hadden beiden een prachtig VWO-diploma en zijn toch 2 keer (de een) of 1 keer (de ander) uitgeloot. Denk dus altijd heel erg goed na over alternatieven als je een lotingsstudie gaat doen, anders kom je voor nare verrassingen te staan!


Omdat ik tot nu toe nog maar érg weinig mensen gehoord heb die weten wat die studie inhoudt, laat staan dat ze ervoor ingeschreven staan. Het is nog niet bekend of het loten wordt, dat hoor ik in mei.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Een jaar 'pauze' na de examens, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:40

Ik ben van de pauzes! Heb eerst na het VWO een jaar pauze genomen, deels omdat ik was uitgeloot, maar ook omdat er in mijn priveleven wat zaken gebeurt waren tijdens 6VWO en ik echt tijd nodig had alles weer op een rijtje te zetten. Ben gewoon op kamers blijven wonen, net als in 6VWO, een beetje gewerkt etc. en mijn man leren kennen.
Ik was dat jaar erna supergemotiveerd om te gaan studeren, voor mij heeft het echt gewerkt. Op het VWO was ik niet zo'n ster, met de motivatie van een jaar rotbaantjes was ik ineens de beste van mijn jaar op de uni. Maar na 2 en een half jaar moest ik noodgedwongen stoppen ( ziekte ). Na mijn herstel heb ik nog een jaar pauze genomen, omdat ik er psychisch niet bovenop kwam. Nu ben ik sinds februari weer echt begonnen, en weer supergemotiveerd. Pauzes werken voor mij echt goed. Maar ik hoor ook van anderen dat ze er nooit meer mee verder gaan, dat is wel erg zonde!

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:17

Ik zou dolgraag een jaartje pauze willen, maar dat zit er helaas niet in. Ten eerste niet omdat ik weet van mezelf dat ik daarna heel erg veel moeite heb om nog iets te doen voor mijn volgende opleiding en ten tweede omdat ik anders geen uitkering meer krijg en ik toch een kind heb om voor te zorgen.

EveliNero

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:31

als ik klaar ben met school wil ik graag een jaartje naar het buitenland. werken op een ranch ofzo

ik raad je wel aan om iig iets te gaan doen in dat tussenjaar(naar het buitenland als je de kans hebt, werken). na mijn examens vorig jaar had ik zo'n 3 maanden vrij en aan het eind verveel je je dan ook aardig! was blij toen ik weer naar school mocht.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:05

ik ga gelijk door met mijn opleiding . Nu doe ik vmbo-niveau 4
hierna volgend jaar dus zit ik op het ROC in goes . daar doe ik 4 jaar spw ofzo . dan ga ik mischien tussendoor nog een HBO opleiding doen en daarna ga ik maatschappelijk werk studeren . Ik ben nog wel een tijdje bezig maar ik wil graag maatschappelijk werk doen . Tussendoor wil ik mijn diploma halen om paardrijles te kunnen geven en mijn auto rijbewijs en op mezelf gaan ^^ ooooo wat een plannen allemaal

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:05

Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om er een jaar tussenuit te gaan, maar dan ook echt iets van de wereld zien. Dus dan zou ik een reis willen maken, Australië, Nieuw-zeeland, ver weg iig.

Aan de andere kant, ik doe al 7 jaar over mijn VWO (doe dit jaar over), en wil waarschijnlijk naar een HBOopleiding, dan voel ik me helemaal zo oud. En ik weet ook wel dat ik dan misschien niet terug naar school ga, ken mezelf wel. En ach, voor een verre reis heb ik toch geen geld, en heb nu al onwijs veel zin om een nieuwe opleiding te doen (en ik moet nog 2.5 jaar vwo ), dus ga maar gelijk door studeren.

vivanes
Berichten: 1356
Geregistreerd: 12-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:15

Tja, het zou me niet verkeerd lijken, zeker omdat ik er nog niet zeker over ben over m´n vervolgopleiding. Maar ik ken mezelf goed genoeg, dan ga ik werken, dan ben ik eraan gewend om een stuk meer geld te hebben, en dan ga ik niet meer terug naar school. Ik heb het nu al eigenlijk gehad, maar over een paar weken heb ik een hele lange zomervakantie, dus dan zal ik er wel weer meer zin in hebben.

KirstenFranc
Berichten: 167
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Haarlem, NH en straks Vierpolders ZH :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 01:05

Nou na mijn examens ga ik er ook een jaar tussenuit. niet uit vrije wil, maar gewoon omdat ik niet aangenomen ben voor mijn opleiding *baal baal* dus dan ga ik maar een jaartje werken

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:41

Ik wil na mijn examens er ook graag een jaar tussenuit
Zit nu in 5vwo en ik moet er heel hard voor werken, daarom denk ik (en mijn familie/vrienden) dat het slim is om er een jaar tussenuit te gaan om even te ontspannen, om even niks te hoeven...
Wil graag een jaar naar het buiteland