Iemand die personeel & arbeid studeert

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marlou
Berichten: 1208
Geregistreerd: 10-06-03

Iemand die personeel & arbeid studeert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 15:55

Misschien wil ik P&A gaan studeren
maar kan iemand mij misshcien vertellen wat de opleiding nou precies inhoudt (hoeveel je naar school gaat, wat voor soort vakken enz.)

bedankt

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:17

Mijn zusje doet dat; zij is nu 3e jaars student P&A aan hogeschool In Holland in Haarlem.
Ze heeft alleen op dit moment een ski-week van school uit en is er dus niet . Ik kan haar als ze terug is wel vragen of zij wat info wil geven...

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:20

Ik studeer HRM aan de hogeschool van Amsterdam, ben tweedejaars. Wat wil je ongeveer weten?

marlou
Berichten: 1208
Geregistreerd: 10-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 18:10

Wat de opleiding inhoudt? Hoeveel uur je er mee bezig bent gemiddeld enz.

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:51

Dat is nogal een omvangrijke vraag

Ik studeer aan de hogeschool van Amsterdam en ik heb gehoord dat er een behoorlijk verschil zit met de studie die aangeboden wordt aan Inholland. Misschien is het handig om aan iemand die daar studeert info te vragen..

Maar goed, wij werken in projectteams en zijn dus bezig met projecten. In het eerste jaar krijg je verschillende projecten die de basis behandelen. Denk bijvoorbeeld aan werving en selectie, ziekteverzuim en reorganisaties. Aan het project gekoppeld krijg je colleges en je tentamens.

In het tweede jaar wordt er één omvangrijke casus behandeld die wij afsluiten met een presentatie aan het werkveld. Ook hierbij wordt de lesstof en tentamens aan het project gekoppeld. Daarnaast moet je zelf onderzoeken uitvoeren naar bedrijven.

Uiteraard bestaat het derde jaar uit de stage en het vierde uit je afstudeerproject.

Het aantal uren wat ik eraan besteedt is eigenlijk te weinig, vanwege mijn paard natuurlijk. Het is echt een full-time studie en daar moet je rekening meehouden.
Ik zie nu al tegen het derde jaar op, omdat het qua tijdsindeling momenteel bijna niet voor elkaar krijg.

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel

marlou
Berichten: 1208
Geregistreerd: 10-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 17:52

oke bedankt

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:19

Na mijn Havo heb ik ook zitten twijfelen om P&A te gaan studeren.
Tot ik tegen de PTP-opleiding aanliep. Dat is een propedeuse jaar waarin je je orienteert op 5 verschillende sociale opleidingen. Waaronder dus P&A. In het laatste blok moet je een keuze maken tussen die 5 opleidingen, en kan je het tweede jaar bij de studie naar keuze instromen.
Is natuurlijk hartstikke handig om te kijken of het echt iets voor je is!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Re: Iemand die personeel & arbeid studeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:25

Heyy,

Ik doe ook de opleiding P&A en zit nu in het tweede jaar. Ik vind, in tegenstelling tot Tesss, niet dat het een fulltime studie is. Het wordt wel zo aangeschreven, maar wij hebben meestal 2 dagen in de week vrij. Alleen het propedeusejaar was af en toe flink aanpoten. Het tweede jaar vind ik echt een rustig jaartje.

In het eerste jaar heb ik vooral vakken gehad als MPM (methode personeelsmanagement), organisatiekunde, arbeidssociologie en statistiek. Ook hebben wij erg veel projecten gehad in het eerste jaar.

In het tweede jaar hebben wij voornamelijk projecten. Per blok heb je een groot project waar eigelijk de colleges en tentamens op gericht zijn. Ook hebben wij ieder blok een trainingsweek, zoals een training conflicthantering en een training vergaderen en onderhandelen.

Succes met je keuze!

Groetjes,

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:31

** meldt zich** ik ben aan het afstuderen, hbo P&A in Eindhoven aan de Fontys. Wat wil je weten? Anders even pmmen
ps het is een studie voor luie mensen want je hoeft geen zak te doen en het is helemaal niet moeilijk
het is heel praktisch, ieder jaar veel stage en weinig boeken lezen/ aanschaffen

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:59

Dan heb ik geloof ik de verkeerde school gekozen... bij ons het echt wel zwaar. De dagen dat we geen les hebben moeten we in het project steken, anders redt je het qua tijd echt niet

Easter: Mag ik vragen waar jij zit?

marlou
Berichten: 1208
Geregistreerd: 10-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 08:35

Zijn er ook mensen die p&a studeren aan de hogeschool in utrecht?

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:51

Oh by the way ik heb het ook geprobeerd op de Hogeschool Den Bosch (nu Avans). Dat was idd heel theoretisch. Het leek wel de universiteit van den bosch! Na het eerste tentamen bleek dat van de 25 klasgenoten slechts 2 een voldoende hadden!! dus vandaar dat ik het eens ergens anders ben gaan proberen

_Jolien_

Berichten: 1199
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Iemand die personeel & arbeid studeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:12

Ik studeer personeel en arbeid aan de hanzehogeschool te Groningen