Mijn nieuwe rooster slaat nergens op!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:12

toevallig stond er gister een stukje in de krant over lessen op het mbo. (neem aan dat je op het mbo zit, misschien heb ik eroverheen gelezen) Scholen geven soms nog maar de helft of zelfs nog minder les. Ze willen er wel wat aan gaan doen door beter te controleren.

Kan me voorstellen dat je dit niet proettig vind. bij mij op school is het ook altijd zo, pas eind van het blok of als je mazzel hebt halverwege wordt pas duidelijk wat nou precies de beoelding is. eerder kan ook niemand het je uitleggen

Succes in ieder geval

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:29

Wat raar zeg!
Dus je hebt maar 3 uur les in de week?
Ik vind het soms wel lekker wat eerder uit zijn, maar zo'n rooster lijkt me toch ook wel saai.
En idd uiteindelijk leer je er niks van.
Kun je niet naar degene gaan die de roosters indeelt en met hem overleggen?
Want dit is wel heel vreemd.

ilovelucky
Berichten: 2442
Geregistreerd: 28-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:14

WOOOOOOOOOOW ik wil naar jouw sgool aan de ene kant snap ik het wel je leert er neit veel dan !! maar aan de andere kant wel lekker de vrije tijd !!!!!!!! ik zou ook wel 2 weken dit rooster willen

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mijn nieuwe rooster slaat nergens op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:00

Wazig ?

Anoniem

Re: Mijn nieuwe rooster slaat nergens op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:17

Ruilen?

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:21

vreemd zeg, nou mijn rooster is harstikke vol.

SplashIsLief

Berichten: 33031
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Mijn nieuwe rooster slaat nergens op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:25

Eh Apart!

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Mijn nieuwe rooster slaat nergens op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:29

Slaat idd nergens op. Vind het dan echt nutteloos waarom je nog geld betaald voor school

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 15:41

Ik ben al vaak genoeg naar leraren toegestapt maar het helpt gewoon niet. Twee periodes terug ofzo toen moesten we verplicht tot een uur of twee bijvoorbeeld in de klas blijven maar dan had je niks te doen en ging iedereen internetten enzo. Dus toen heb ik tegen me leraar gezegt van internetten kan ik ook thuis dus vind ik het onnodig om hier te blijven zitten en dat heeft hij gelukkig wel begrepen en mocht je naar huis als je klaar was

noraahlover

Berichten: 2046
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:49

inderdaad een heel vreemd en vaag rooster.......En waarom betaal je dan inderdaad nog schoolgeld? heel erg dom en vreemd.....

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:07

Tja... bij ons op school is het niet veel beter (HBO in Eindhoven). We hebben het laatste half jaar 1 theorie vak (รก 2 uur in de week) en paar uurtjes practicum. Heb er zelf nog een 2e theorie vak erbij gevolgd.
Wij betalen trouwens ook de volle mep collegegeld als we een heel jaar stage moeten lopen. Ook best vreemd

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Mijn nieuwe rooster slaat nergens op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:12

wow! je rooster is wel heel debiel!

Ik heb zelf een rooster met kwartdagen school of minder. Heb competentiegericht onderwijs gecombineerd met natuurlijk leren. We krijgen elke periode wel grote opdrachten maar die zijn ook wel een keer klaar.

Ik heb net mijn nieuwe rooster binnen en ga waars. 2 dagen in de week stage lopen (als ik een plekkie kan vinden) want die 2 dagen heb ik geen nuttige lessen.

Mocht dat niet lukken ga ik wel in de mediatheek aan zelfstudie doen. (heb geen schoolboeken dus moet wel in de mediatheek )


Alle mensen die jaloers zijn op een leeg rooster, ik zou graag wel weer veel lessen hebben en tenminste wat leren!

Aan ts: is er geen stagemogelijkheid of zelfstudie of iets in die geest?

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 11:50

@ Emeraldo: Daar heb je inderdaad gelijk in! Beetje raar dat je dus collegegeld moet betalen als je niet eens op school bent Ik moet dus ook twee keer 5 maanden stage lopen. Heb al 1 keer gehad en moet volgend jaar nog 5 maanden. Maar nee hoor je moet alles betalen

@ Marja1988: tot stage is er geen mogelijkheid. En voor zelfstudie kan je natuurlijk altijd kiezen. Je bedoeld een extra opleiding (LOI) ofzo? Of bedoel je echt dat ik op school de boeken induik? Nouja op school hebben ze in ieder geval geen mediatheek waar ik boeken kan lenen dus ga ik ze ook niet kopen. Hierna wil ik toch een andere richting op dus ik zit me tijd wel uit en dan ga ik wat anders doen

marlou
Berichten: 1208
Geregistreerd: 10-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:00

Op het eerste moment denk je relaxt, maar idd waar betaal je dan zoveel schoolgeld voor

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:54

Sjonge Jonge Daan, wat een rooster heb jij zeg, ik zag het wel al in je naam staan, maar had nog niet naar je rooster gekeken. School is inderdaad heel vaag, aan de ene kant ben ik blij dat je niet bij mij in de groep zat, maar aan de andere kant, dan had ik tenminste nog wel iemand die der mondje open trekt.
Als ik nu naar mijn projectgroep kijk, waarvan er maar 1 uit jou klas was (andere was melissa en ene lynol ofzo) die trekt haar mond niet zo snel open, wat ik zag (tessa) de rest van mijn groepje zijn 2 snugere dtp'ers waarvan je echt denkt oke? en mijn klas zit ik met nog iemand van mijn oude jaar (waarom ons bij elkaar zetten), een jongen die nooit op school komt en een stille jongen. Beter gezegt als school dit groepje (naja iig mij er in laat) is dit mijn laatste project en kan ik beter maar gaan stoppen ... want dan verpest ik het voor iedereen in de groep. Geweldige school hebben we toch weer hoor .... pffff

*Wees blij dat je geen band hebt, zijn alle 4 nou echt niet super*

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 19:37

Nouja het rooster wat ik hier neer heb gezet is heel erg veranderd gelukkig. En van een veel te rustige schoolperiode ga ik naar een veel te drukke schoolperiode. Ik heb maandag tot woensdag les waarvan ik alle dagen tot 5 uur ben ingeroosterd. Ik heb nu twee projecten lopen, ik krijg weer les in bepaalde vakken, ik heb nog aparte opdrachten lopen en ik moet een groep eerste jaars studenten begeleiden Hmm dit hadden ze van mij beter mogen verdelen! Had inmiddels een verzorgpaard en een abbo op de sportschool.. beetje zonde van mijn abbo aangezien ik betaald heb voor 3 maanden en van maandag tot woensdag en zaterdag al niet kan en op zondag het meestal te druk is daarnaast moet ik natuurlijk ook nog tijd vrijmaken voor me verzorgpaard dus heb ik het ineens super druk!

agh het is ook nooit goed he!

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:40

gucci_girl schreef:
ik moet een groep eerste jaars studenten begeleiden Hmm dit hadden ze van mij beter mogen verdelen!


Nu hebben wij het weer gedaan?
Nee ik vind dat ze het ook heerlijk hebben verdeelt en verteld aan jullie en aan de DTP'ers. Vond het project vorig jaar met 1 band veel en veel beter en leuker!! Maar we zien wel waar het schipstrand (was leuke muziek he) ...

Vind ook wel dat ze jullie rooster beter mogen plannen, want wij hebben elke dinsdag vrij en jullie dan donderdag en vrijdag, maar wij blijven wel project uren houden op die dagen en we zien jullie niet Hahaha, wel lekker zonde van je abbo op de sportschool ... is er s'avonds geen mogelijkeheid?

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 20:00

nee want heb een abbo tot 18.00 uur ik dacht heb overdag toch genoeg tijd! Maar jij valt niet onder die begeleiding maar onder het tweede project.. ik moet namelijk ook nog coachen bij een projectgroep van de 1e klas tijdens de vergaderingen

(die muziek was vreselijk! als ik ergens een hekel aan heb is het wel rock & roll aahhgrrr)

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:05

Snap er de ballen niks meer van, maarja gaat Hans v W trouwens morgen met jullie mee? Ga even een gesprekje aan ivm mijn project groep!

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:13

dat hoeft ook niet als ik het maar snap

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:43

das waar ...

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Re: Mijn nieuwe rooster slaat nergens op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:39

Hm Grafisch lyceum zie ik. Ik zit in eindhoven, op het VMBO examenjaar.
Maar mensen op het MBO die ik ken waren laatst ookal aan het klagen over de slechte/weinige lessen!

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:32

Ik zit op het HBO en ben altijd heel wantrouwig als er weinig op het lesrooster staat, dat houdt nl. in dat ik mijn poten onder mijn kont uit moet werken - maar dan thuis of groepswerk.
Hoe meer colleges op het rooster, hoe rustiger bij ons

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:36

Het is heel normaal hoor dat je gewoon schoolgeld moet betalen als je een half of heel jaar stage moet lopen. Op zowel mbo als hbo moet je gewoon betalen. Stage wordt gezien als schooltijd. En het geld betaal je niet aan school maar aan het ibg in groningen.

Ik heb wel een hekel aan al dat projectwerk! Bij ons op school zijn er ook goed in. Na 3 jaar heb ik al die projecten wel gezien. Ik vind dat ze ook aandacht moeten hebben voor individueel werken en projecten maken. Je stage en afstuderen doe je toch ook alleen.

Las laatst in de krant dat het niveau op zowel mbo als hbo gaat dalen. Er is te weinig les en te veel projecten. Leerlingen zouden dan zelf wel op zoek gaan naar kennis! Pff dat werkt dus niet. En zeker niet op het mbo.

Ik wil gewoon les en inhoudelijk goed worden in mijn vak. Al die projecten gaan tenkoste van de echte lessen.

Gelukkig krijg je op mijn opleiding ook inhoudelijke vakken en ben ik in het 4e jaar van alle projecten af!

Wat mij ook heel erg opvalt is de verdeling van alle vakken. In het eerste jaar is het altijd super druk. Zowel mbo als hbo kwam ik echt om in de vakken. Daarna wordt het rustiger. De stage en het laatste jaar zijn trouwens ook heel druk en hard werken. Maar als ik zie hoeveel studenten een (flinke) bijbaan hebben naast mbo en hbo.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:16

gucci_girl schreef:
Soms is het lekker maar uiteindelijk heb je niks geleerd.


Ja, dat vroeg ik me idd ook al af.
Vaag. Hoef je dan de rest van de dagen echt helemaal niks te doen?