wie denkt ook dat ie....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

wie denkt ook dat ie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 13:20

.. zakt?

ik sta er zo slecht voor he.... dat ik gewoon echt bang ben om exames te doen..
ik doe vwo 6, en heb er al 6 jaar een handje van zo min mogelijk te doen, en alles op het laatste moment.

en nu?
veel leren, en nog slechte punten halen... te laat begonnen.

het is mijn eigen schuld, maar dat zie ik dus te laat in...

Fritsiej

Berichten: 2340
Geregistreerd: 06-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:31

Ik zit pas op 2 havo.. maar sta der ook niet geweldig voor. Ik blijf niet zitten maar zou dan terug gaan naar 3 vmbo als ik meer dan 2 onvoldoende punten had. Ik hb der nu 1.4
En ben doodsbang voor de toestweek die aan het einde van het gjaar komt..

Kady_

Berichten: 2041
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: was glen_vanii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:34

ik denk dat ik zak..
bij mij precies hetzelfde probleem als bij jou, alles maar uitstellen totdat het uiteindelijk niet meer door gaat.
mijn punten zijn echt erg, wil ik dit jaar slagen zal er toch echt een heel groot wonder moeten gebeuren.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:36

Ik was er helig van overtuigt dat ik zou slagen vorig jaar.... maar helaas toch gezakt, dat is pas erg. En nu moet ik nog een keer, 3 vakken maar (natuurkunde, scheikunde en wiskunde B1) maar toch knijp je hem weer voor het examen. Voor Wiskunde sta ik er goed voor maar natuurkunde en scheikunde....zou toch banketstaaf zijn als ik weer zak op die 2 vakken

Ik stel trouwens ook altijd alles uit ik kan gewoon niet ver van te voren leren. vergeet ik toch alles weer.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:40

ik was er heilig van overtuigd dat ik zou zakken 2 jaar geleden, en toch geslaagd!
Je kunt het beste met je docent overleggen hoe je het centraal aan moet pakken, want dat is met alle vakken anders.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: wie denkt ook dat ie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:03

ik stond er ook niet erg goed voor toen ik de examens inging...
heb voor wiskunde nog een beetje geleerd omdat ik daar helemaal slecht in was en heb met mijn examens al mijn punten omhoog gehaald! had allemaal 7-ens! het examen is ook iets wat je in al die jaren hebt geleerd...als jij in vorige jaren meer voor school hebt gedaan en je snapt het nu ook nog wel maar je bent alleen beetje lui dan kan je het heus nog wel redden hoor!
gewoon kijken voor welke vakken je er echt slecht voorstaat en daar extra aan doen...en rustig je examens ingaan dat is ook heel belangrijk! ik heb me nooit druk gemaakt om mijn examen omdat ik zeker wist dat ik zou zakken zenuwen kan je eigenlijk niet gebruiken bij zoiets!
alvast succes!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:37

ajoh niet aanstellen gewoon examen maken zo doe ik het ook! Ik ben blijven zitten in 4H, en heb de 2e keer 4Havo ook weinug gedaan en uiteindelijk met 1 proefwerkweekje alles opgehaald naar 2 onv. Nu sta ik 1 onvoldoende, en ga zonder zorgen mn examens maken. Als ik het haal heb ik geluk, anders nog een jaartje feesten

Perzik

Berichten: 3336
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:15

Ik moet ook goed me best doen wil ik slagen
heb allemaal afgerond 6 en en 1 5
njaa even goed me best doen met de herkansingen

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:16

Ik blijf denk ik wel zitten -> 4 havo .

Of het wordt een kantje-boord..

Heb gewoon -veel- te weinig uitgevoert.

EkmiC
Berichten: 882
Geregistreerd: 23-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:07

jawoor! hier nog een die vreest dat ze gaat zakken
ik sta 5,5 voor wiskunde, en een 5,7 voor natuurkunde en ook een 5,6 voor scheikunde! een groot risico dus, maar ja, ik heb precies hetzelfde probleem als jij hebt! 5 jaar niets gedaan, vorig jaar op t randje overgegaan, en nu dus heel hard leren voor de examens!
Ik hoop echt dat ik het wel haal hoor!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:21

Kom op! positief blijven!
Haal alles uit de kast, nu kan het nog.

Iedereen dacht een paar jaar terug ook dat ik zou zakken en toch heb ik het gehaald met mooie cijfers!

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:24

Ik ben nu ook al bang dat ik zak volgend jaar heb volgens mij echt helemaal het verkeerde vakkenpaket gekozen .

gewoon je best doen , meer kan je niet doen ! Heel veel succes

sylv_n_

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-12-05

Re: wie denkt ook dat ie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:05

ik zit gelukkig pas in gym 2
maar ik heb ook een periode niet echt goed gestaan net 5.5 enzo voor een paar vakken.
je kan er nu niet cht heel veel meer aan veranderen leren wat je nog leren kan en dan ja ertegenaan
veel succes *o/*

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:14

haaj,
hier nog zo iemand met slimme acties.
Alles op het randje en alles moeten ophalen op het laatst. Ik moet nu twee 4en ophalen:( Ik heb er al 1 opgehaald maat het blijven gewoon ***vakken;)
Voor welke vakken denken jullie dan dat je het moeilijk gaat krijgen?
IK: engels, wiskunde(ben ik te lui voor;)) en geschiedenis ( een keer een 1 voor CP gehaald telde 4x mee:o dat was wel ff balen)

jimdebrit
Berichten: 982
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:25

Dieuwke1989 schreef:
Ik blijf denk ik wel zitten -> 4 havo .

Of het wordt een kantje-boord..

Heb gewoon -veel- te weinig uitgevoert.


Heb ik ook

Sta 3 onvoldoendes in mijn profieldeel, dat worden er aan het eind van het jaar 2. Maar dan nog, er hoeft maar dit te gebeuren of ik ga helemaal niet meer over. Daarnaast ben ik enorm lui, ik hoor van veel vriendinnen dat ze ook niet leren, maar die ouders zeggen dat ze minstens 2 uur per dag aan schoolwerk zitten. Niet om stoer te doen ofzo, maar ik doe gewoon totaal niks! PO's maak ik wel(lees: schrijf over) , maar lever ik zeker 3 dagen te laat in, leren doe ik niet, opgaven maken doe ik niet.

Dat gaat dus niet meer in de 4e. 1e, 2e, 3e gingen geweldig. Ik had nog nooit een onvoldoende op mijn rapport gestaan. Ik kon makkelijk meekomen zonder ook maar iets uit te voeren. 4e valt zo enorm tegen, ik heb gewoon niet de discipline om iets te doen.

Ik heb nog 2 repetitieweken, in 1 zo'n week kan alles gebeuren. 2 actieweken geleden ben ik van 3 naar 0 onvoldoendes gegaan, en vorige actieweek van 0 naar 3 onvoldoendes Ik weet dat ik moet gaan leren, maar dat lukt me toch niet.

Ik ben ook bang dat ik, met dit pakket, nooit m'n examens zal halen volgend jaar

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:25

Waarschijnlijk haal ik het wel..

Ik sta iig één 7. Heb ik zo afgesloten en mag je mee tellen als compensatie
En wss kom ik twee vijfen te staan..

EkmiC
Berichten: 882
Geregistreerd: 23-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:47

ja, ik mag dus maar 1 5 in mijn profiel hebben he! en een 5 erbuiten, maar erbuiten red ik alles wel, maar erbinnen ?? dat is de vraag! k denk gewoon heel positief, en dan moet het lukken he! ik maak me er niet al te druk om, anders komt het niet goed en ga ik aleen maar lopen stressen

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:02

@immie13xx: Ik sta er precies zo voor als jou...Nou ja, bijna dan..
Wiskunde B1 een 5, Natuurkunde een 5,6 en scheikunde een 6,2 (Bio een 7,5)
Je mag idd 1 onvoldoende in je profiel hebben, maar het maakt niet uit of het een 4 of een 5 is. Zolang je maar geen 2 onvoldoendes erbinnen hebt. Ik denk ook heel positief, maar ik vind het stiekem dooodeng!

Wat gaan jullie doen, mochten jullie zakken?

EkmiC
Berichten: 882
Geregistreerd: 23-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:55

Als ik zak, denk ik dat ik naar de dag/avond school ga, en dan werken erbij! dan hoef je tenminste alleen die vakken nog te doen waarvoor je gezakt bent!

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:23

Ja, daar zit ik ook aan te denken...Ben ook al blijven zitten in de 5e, dus 8 jaar over het VWO doen op dezelfde school gaat me iets te ver

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:13

Ik heb geen idee hoe het bij mij zal gaan
Ik ben nou ook niet iemand die zo graag leert en weken van te voren begint.
Ik leer meestal 1 dag van te voren en dan is het nog maar heel even omdat ik me niet lang kan concentreren.
Ik ga met geen een onvoldoende de examens in (hoe het mogenlijk is )
Ik ben wel heel bang dat het dus in de examens heel fout gaat en dat ik als nog zak...

Selket

Berichten: 2259
Geregistreerd: 05-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:19

ik zit nu in 4 VWO.. Heb zo'n vaag vermoeden dat ik dit jaar over moet gaan doen.. Sta voor Wiskunde net onvoldoende, natuur en scheikunde net voldoende.. Maar heb vandaag mijn wiskunde en natuurkunde PTA's gemaakt.. Ik zie het niet erg rooskleurig in.. Scheikunde ging deze week ook al niet zoals gepland, dus ik vrees het ergste..

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:15

Oh oh, praat me er niet van, de alle examenleerlingen denken dat ze zakken met hun allen.
(zit ik niet bij, doe nu h4, doe volgend jaar h4 opnieuw)