Nooit zin in leren? Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:52

_Maggy_ schreef:
ik leer ook een dag van te voren maar nou stop ik want ik meot leren

haha ik moet eigenlijk ook leren maar heb geen zin ;= moet iets van 10 hoofdstukken leren voor woensdag.. maar heb vandaag overdag al wel geleerd
maar je moet eigenlijk zorgen dat je voor een pw 2/3 dagen van tevoren leert en voor een s.o. 1/2 dag(en) (ik heb geen s.o.'s meer dus moet meer dagen van tevoren leren )

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:53

Whaha ja..
Echt ik heb een meisje bij mij in de klas zitten.. die leert echt altijd vindt MSN niks aan..! Haat computers.. en is altijd aan het leren (buiten haar sporten, turnen, tennissen, piano les om) Zij had een hele lage cito-score.. Basis/Kader niveau.. En ze ging toen naar Kader/Theoretisc, zit nu op Theoretisch/Havo eng aat waarschijnlijk naar Havo En dan misschien wel VWO! Ze wordt ook 'uitgeschoolden' als Stuud, en ik vraag haar altijd hoe ze het doet.. zegt ze; Gewoon het boek pakken en leren.. En opletten in de lessen.. (dat doe ik zo langzamerhand wel nu ik naast haar zit door dat stomme plattegrond.. ik moet wel omdat zij mij gewoon dwingt.. En zij toch gewoon domd door luistert als ik lol wil trappen.. ofzo.. het is gewoon dan niks aan, dus dan moet ik wel opletten ) Maarja.. zij zegt dus ook: Gewoon die computer uit doen, en leren! Zet leuke muziek op, dan moet het wel lukken. Nou dus echt niet.. Was het maar zo gemakkelijk

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:54

Helaas leid alles mij af.. zelfs dat ene pluisje op de grond..

@ wan: Ik weet 't ik weet 't.. Dat is juist het erge.. Ik weet 't allemaal! Naar doe er niks aan! Dat is zoo raar.. marinke heeft dat volgens mij ook een heel klein beetje erg

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:55

Arieskuh schreef:
bijles nemen, heb ik ook gedaan..
en gewoon weg gaan van de computer, op een plek gaan zitten waar niks is dat je af kan leiden, en tegen jezelf zeggen, dit een kwartiertje daarna naar bokt.. pak er een koekje en een glas drinken bij, maar verder niks dat je af kan leiden..
heel veel succes, ik heb hier zelf ook veel moeite mee gehad( nu nog steeds), maar je moet gewoon streng voor jezelf zijn!


Bedankt, ik zal het proberen. Als ik na de verbouwing op zolder zit kan ik niet zo snel afgeleid worden. Dan ga ikg ewoon in de kamer naast mijn slaapkamer zitten.. Geen computer, alleen maar hobby-spullen van me moeder.. Wat mij toch niet intreseert.. Hopelijk lukt het dan.. En bijles heb/had ik al.. werkt alleen niet echt bepaald..

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:56

Hm ik heb voor 2 vakken bijles.. Duits en Wiskunde..
Pfff..

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:57

Barbiietut schreef:
Helaas leid alles mij af.. zelfs dat ene pluisje op de grond..

@ wan: Ik weet 't ik weet 't.. Dat is juist het erge.. Ik weet 't allemaal! Naar doe er niks aan! Dat is zoo raar.. marinke heeft dat volgens mij ook een heel klein beetje erg

Ja, een heel klein beetje erg zelfs.. *HELP!* Alles leidt mij af.. eigenlijk

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Nooit zin in leren? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:59

Helaas heb ik dat ook altijd...
Zo erg zelfs, dat ik tot nu toe pas 1 voldoende heb gehad voor frans ik kan echt niet leren, die talen komen echt nooit goed bij mij, behalve engels, want dat ken ik ook wel zonder te leren

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:00

Jongens.. Houd je vast..
Ik ga toch engels is ff bekijken! Hou bij hoelang het duurt voordat ik terug ben !

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:01

Jah ik krijg ook opeens de vreemde drang om mijn kamer op te ruimen, of is mn vis opeens hard toe aan een verschoning, alles lijd af. Muziek aan, zeer gezellig denk ik hee leuk liedje, ga ik vrolijk meezingen ipv leren (arme buren ) of reclame op de radio vreselijk!! dan moet ik gewoon even stoppen

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:03

Hahhaha precies! Dat heb ik ook!
Ohh dat moet ik nog doen.. Nog ff die vriendin bellen hoor!

* woeps.. simone is alweer op bokt gesignaleert! *

Laurier

Berichten: 313
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Nooit zin in leren? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:04

hmmzz...heel herkenbaar! alleen ik heb het echt in periodes, de ene dag wil ik echt helemaal niets doen (behalve naar de paarden en bokken ) en de andere dag gaat het wel... ik zit nu in de 3e van het atheneum...en tjah tis soms best pittig... maar ik weet waar ik moeite mee heb en aan dat vak besteed ik dan dus gewoon meer aandacht dan aan de rest... als ik bijvoorbeeld voor morgen een so/proefwerk zou hebben en heel veel maakwerk, maak ik sommige dingen gewoon niet (ligt wel aan de leraar, als ik weet dat ik dan straf krijg dan maak ik het wel ) dus tjah... kweet eigenlijk ook niet hoe ik het soms allemaal voor elkaar krijg, maar krijg binnenkort weer rapport, en als het goed is heb ik geen onvoldoendes *afkloppen maar*

Laurier

Berichten: 313
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Nooit zin in leren? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:07

Citaat:
Jah ik krijg ook opeens de vreemde drang om mijn kamer op te ruimen, of is mn vis opeens hard toe aan een verschoning,


oeh, dit komt mij btw ook erg bekent voor!! *oeh, wat is mijn lade toch weer een rotzooi *

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:08

Ik ga bio proberen te leren.. En ik heb misschien een klusje minder.. Ik dacht dat we morgen een so Nederlands hadden (20 rot woorden uit je kop leren.. van die woorden waar je nooit van hebt gehoord) is waarschijnlijk volgende week.. Iig dat zecht een meisje uit me klas. Nu had ik een ander gebeld om te vragen, maar die was er niet belt zo terug.. hoop zo da thet voor volgende week is! En dan hoef ik alleen nog bio te doen (ook so) dus even kijken hoelang ik van bokt afblijf.. en ik heb nu opeens meer zin om me kamer op te ruimen dan te leren..

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: Nooit zin in leren? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:09

Ik ben dit jaar naar een andere school, omdat ik Gymnasium zou gaan doen. Eigenlijk zou je denken dat je het heel druk zou hebben. maar ik heb tot kort geleden helemaal niks gedaan. Heb dan ook veel onvoldoendes gehaald. Dus moest ik meer gaan doen, maar gewoon leren heeft geen zin, ik moet echt een paar dagen vantevoren beginnen. Maargoed, ik moét wel leren en goede cijfers halen, omdat ik anders terug moet naar mijn oude school, wat ik dus niet wil. Makkelijk zat. Ik ben nu weer beter mijn best aan het doen, en ik moet zeggen dat het inderdaag weer goed gaat. En ik weet ook, dat als ik het 'normaal' leer, een 5 haal. En dat wil ik niet. Dus dat is zo ongeveer mijn motivatie. (Pff heel verhaal )

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:12

goed opletten in de les is ook een idee natuurlijk
en als je afgeleid word door medeleerlingen gewoon vragen of je apart mag gaan zitten..
heb ik ook gedaan, het werkt echt!

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:13

Loop ik naar boven met een enorm stuk chocola in mn hand.. Zegt mn ma : Simone.. waar gaat die chocola naar toe?
ik: Ja mam.. dat moet volgens bokt

@ marinke: Ik ook.. mijn kamer is een puinzooi.. en pas nu stoor ik me eraan!

Lady_M
Berichten: 807
Geregistreerd: 31-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:19

_Marinke_ schreef:
Whaha ja..
Echt ik heb een meisje bij mij in de klas zitten.. die leert echt altijd vindt MSN niks aan..! Haat computers.. en is altijd aan het leren (buiten haar sporten, turnen, tennissen, piano les om) Zij had een hele lage cito-score.. Basis/Kader niveau.. En ze ging toen naar Kader/Theoretisc, zit nu op Theoretisch/Havo eng aat waarschijnlijk naar Havo En dan misschien wel VWO! Ze wordt ook 'uitgeschoolden' als Stuud, en ik vraag haar altijd hoe ze het doet.. zegt ze; Gewoon het boek pakken en leren.. En opletten in de lessen.. (dat doe ik zo langzamerhand wel nu ik naast haar zit door dat stomme plattegrond.. ik moet wel omdat zij mij gewoon dwingt.. En zij toch gewoon domd door luistert als ik lol wil trappen.. ofzo.. het is gewoon dan niks aan, dus dan moet ik wel opletten ) Maarja.. zij zegt dus ook: Gewoon die computer uit doen, en leren! Zet leuke muziek op, dan moet het wel lukken. Nou dus echt niet.. Was het maar zo gemakkelijk


Zo'n jongen uit mijn klas ook, de halve klas heeft het huiswerk niet gemaakt, willen we de rest overhalen om te zeggen dat zij dat ook niet hebben gedaan, maar hij natuurlijk weer niet.
Heeft hij een 5 voor tekenen, gaat hij er alles aan doen om het hoger te maken.
Daar baal ik echt van, hij leert bijna nooit en hij haalt negens, en ik moet ongelofelijk mijn best doen voor wiskunde bijvoorbeeld om er überhaupt wat van te snappen. En dan gaat hij erover opscheppen.

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Nooit zin in leren? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:22

Heb morgen repetitie duits, het is misschien ook geen gek idee om te gaan leren, maarja..
Vandaag weer van half 9 tot 5 bij de paarden gelopen, toen was er visite.. dus wil het liefste nu naar mn bedje toe
Ik maaak ook eigenlijk alleen het huiswerk waarbij de leraar het merkt als je het niet maakt, of ze het wel merken maar nooit straf geven...
Ik zit ook vaak achter de computer te leren, kan hem echt niet uitzetten.
Toch lukt het me bijna altijd om toch te gaan leren (komt misschien omdat ik anders niet meer naar mn paardje toe mag )

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:25

Dan zeg ik altijd van ja jullie paarddebielen ( o.i.d ) snappen dat niet! dit is vandaag.. En morgen is tog weer een andere dag? Mijn paard moet vandaag lopen! Niet morgen pas! Altijd als ik me kamer op moet ruimen moet het vandaag en moet alles er voor wijken.. Maar als ik naar me knol wil!!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:30

Dat so van Ne is volgende week i.p.v. deze week Nu nog bio, daar sta ik goed voor dus.. heb nog steeds niet geleerd.. ben beneden gaan zitten met me ma tv-kijken en thee gedronken Mja nu ga ik echt leren (als het lukt.. en ik niet me kwamer op ga ruimen) Ik heb alelen een soort van straf.. Ik mag morgen niet op de comp (wat ik toch stiekem ga doen) en als ik de Rattenkooi schoon heb gemaakt, en me kamer netjes is dan mag ik erop maar dat helpt bij mij toch niet.. ga toch weer stiekem op de comp En dan vergeet ik weer te leren.. WAAROM ZIJN IN HEMELS DIE COMPUTERS UITGEVONDEN? EN WAAROM HEB IK BOKT ONTDEKT 2 JAAR GELEDEN?

_Cubby_
Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-05

Re: Nooit zin in leren? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:31

Oohw!! hoe herkenbaar
Ik heb toevallig net even me bio geleerd. Maar meestal leer ik ook amper/niet.
Wat bij mij wel heel goed werkt is: overschrijven wat er in me boek staat
want als ik bijv zomaar ga zitten lezen wat er in me boek sta is me concentratie zo weg .

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:33

En ook ik zit nog steeds met mijn engelse boek op schoot te msnen en bokken!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nooit zin in leren? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:34

Altijd last van Maar iets verzinnen voor erna dat je mag doen als je klaar bent

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:37

Tja.. dat helpt bij mij ook niet echt.. Want dan ga ik dat gewoon doen.. i.p.v. leren

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:39

Gnegne.. Hier nog 1!!
Die NU gaat leren *rolt met ogen*