CE-Horse Business Management

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: CE-Horse Business Management

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:00

Ik had info aangevraagd over de betreffende opleiding, deze heb ik nu onder mijn neus liggen. Het lijkt me wel een leuke opleiding, maar van de andere kant vind ik de CAH ook nog steeds leuk! Ik wil denk ik als beroep paardenevenementen gaan organiseren, daarvoor lijkt me de HBM het beste, maar bij de CAH krijg je volgens mij meer te leren over paarden, en dat vind ik tenslotte het interessants. Maar met de opleiding HBM heb je dan wel weer meer kans op een baan omdat de opleiding wat algemener is...
Moeilijk hoor!

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:30

Ik heb ook heel veel interesse in deze opleiding.
Ik heb eens op de site gekeken en gelezen, en het spreekt mij erg aan!
Het enige is dat het 'helemaal' in Emmen is, dus dan zou ik op kamers moeten..want elke dag meer dan 4 uur in de trein zitten lijkt me ook niet echt wat..ik ga 20 april zeker naar de Open Dag kijken!
Ook heb ik op de site gekeken van Dronten, daar zou ik ook graag een kijkje willen nemen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Re: CE-Horse Business Management

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:16

Mijn vader werkt in Emmen op de school waar ook HBM wordt gegeven en die zegt dat het puur commerciële economie is, en dat er in de opleiding één keer een evenement georganiseerd moet worden, that's it op paardengebied...Dus als je alleen voor de paarden gaat, zou ik een andere opleiding gaan doen.

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re: CE-Horse Business Management

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:35

Linda schreef:
Mijn vader werkt in Emmen op de school waar ook HBM wordt gegeven en die zegt dat het puur commerciële economie is, en dat er in de opleiding één keer een evenement georganiseerd moet worden, that's it op paardengebied...Dus als je alleen voor de paarden gaat, zou ik een andere opleiding gaan doen.


Jaa dit verhaal heb ik ook al van iemand gehoord..dat het heel commercieel is, op de site wordt toch echt wel aangegeven dat je de laatste 2 jaar meer op 'het paard' gaat richten..hmm we zullen zien op de Open Dag

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: CE-Horse Business Management

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:49

Ik werk ook op de Hogeschool Drenthe, niet bij HBM (horsebusinessmanagement) maar bij educatie. Ik weet wel iets van HBM, aan het begin van het jaar was er namelijk sprake van dat ik er wel zou gaan werken.
Dit is wat ik er van weet: in de eerste twee jaar volg je het gewone programma van commerciele economie, maar wordt het zoveel mogelijk gericht op paarden(sport) Zo ging de HBMgroep vorig jaar bijv. tijdens de introductieweek achter de schermen kijken bij jumping Amsterdam. Daarnaast kan je je inschrijven voor projectweken gericht op paarden. In het derde jaar volg je twee minors, allebei gericht op horsemanagement. Je afstuderen richt je ook op horsebusinessmanagement.
Als je afgestudeerd bent heb je hetzelfde diploma als de andere studenten die commerciele economie studeren maar heb je een streepje voor in de paardenwereld.

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:36

Ja, zo staat het dus ook op de site, en daarom spreekt het mij ook zo aan dat je toch ook met paarden bezig bent.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:01

dat is ook de reden waarom ik ga! alleen ik ga de eerste jaren (alleen CE ) hier in Den Bosch doen, want én op kamers én paard mee.. tja.. dat gaat niet bij ons.. en op en neer reizen van noord brabant naar bijna groningen gaat ook niet echt.. dus dan de laatste 2 jaar ga ik wel naar emmen maar dan zit je met stageplaatsen dus dan zit je alleen t 2e deel van de 3e op school en t 1e deel van t 4e de rest heb je stage dus dat is nog wel te overbruggen

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 14:29

Hey ik heb jullie gezien daar!

Ik kam et laat binnen met mn vader en mn vriendje

Maar die opleiding sprak mij ook erg aan ja. Alleen het is zo ver en ik wil gewoon thuis kunnen blijven wonen. En in principe heb je gewoon een commerciele economie opleiding/diploma en die zijn er ook zat in utrecht.
Maar ja het paarden gedeelte maakt het een stuk leuker natuurlijk.

De eerste 1/2 jaar in Utrechts studeren (gewone CE) werd mij juist sterk afgeraden omdat je de paarden vakken dan wel mist...

Maarja wel balen dat die opleiding alleen in Emmen zit, want Emmen verder lijkt me geen zak aan en buiten dat is de helft van de studenten niet een nederlands. haha dus..

En ik zie mn vriendje dan superweinig en daar ehb ik geen zin in..

nella
Berichten: 262
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: Brabant

Re: CE-Horse Business Management

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:52

dorientjuh schreef:
Het lijkt me wel een leuke opleiding, maar van de andere kant vind ik de CAH ook nog steeds leuk! Ik wil denk ik als beroep paardenevenementen gaan organiseren


Bij de CAH kun je evenementenstage doen, misschien wel erg leuk voor jou?! In plaats van een gewone zomerstage help je dan bij verschillende grote evenementen. Zoals bijvoorbeeld Jumping Amsterdam en Indoor Zwolle.

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 10:42

Ik denk dat het handiger is als je een algemene evenementen organiserende oplediing doet. Want wat als ze geen vraag hebben naar een organisator op paardengebied? Dan ben jij werkloos??

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: CE-Horse Business Management

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:02

@ nella: ja dat lijkt me wel heel leuk ja!
@ blueberry: Ja, maar ik wil toch in ieder geval iets met paarden gaan doen. Dus als dat evenementen niet kan, dan wil ik iets anders in de paardenbusiness.

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:30

JA maar dat is moeilijk, als er toevallig geen vraag op dat moment is naar mensen in de paardenwereld, dan heb jij geen baan.. Je kan beter iets breders kiezen waarmee je verschillende dingen kan doen, dat ga ik ook doen!

nella
Berichten: 262
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:16

Blueberry schreef:
JA maar dat is moeilijk, als er toevallig geen vraag op dat moment is naar mensen in de paardenwereld, dan heb jij geen baan.. Je kan beter iets breders kiezen waarmee je verschillende dingen kan doen, dat ga ik ook doen!



Aangezien je in Dronten een Bedrijskunde diploma met daarnaast 'paard' erop kun je altijd in de (algemene) bedrijfskundige sector aan het werk. Dat is het fijne van de CAH.

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 22:55

oke dat is dus hetzelfde als CE in Emmen. Alleen heb je bij dronten een bedrijfskunde diploma en bij Emmen ben je Commercieel Econoom en ka je nog doorstuderen naar een Master. Kan dat bij Dronten ook?