Blijven zitten (4Vwo)?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn159

Berichten: 4434
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Blijven zitten (4Vwo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:30

Ik doe dit jaar VWO 4 voor de tweede keer. Precies hetzelfde: ook Natuurprofiel, ook moeite met natuurkunde (was aan het eind net een 6 afgerond), ook moeite met wiskunde (was een dikke 4), ook moeite met scheikunde (was nèt een 5).

Heb toch besloten om het opnieuw te proberen omdat ik zelf niet het idee had dat ik het maximale had gegeven en ik bang was dat ik anders later spijt zou krijgen dat ik niet had doorgezet (aangezien je dan toch al op 2/3 van het VWO zit..). Ik heb nu bijles voor natuurkunde en wiskunde en sta nu voor wiskunde een 7, bijna 8 . 4 punten hoger als eerst dus. Natuurkunde is nog steeds een 6 maar heb geaccepteerd dat dit vak mij dus gewoon niet ligt .

Ik hoor ook van mensen uit de 5e die ook in de 4e zijn blijven zitten dat als je de basis in de 4e goed snapt, je minder moeite hebt met de 5e klas stof. Maar dat weet ik dus niet zeker..

Wat voor mij ook belangrijk was is dat ik al zo goed als zeker wist dat ik een WO studie wil gaan doen en je daarvoor dus VWO per se moet hebben.

Ik zou wel, als je kiest voor VWO zeker weten dat je 100% gaat geven. Want als je in V5 naar de HAVO gaat vind ik het altijd een beetje zonde: heb je dat vwo BIJNA klaar en heb je daar 5 jaar lang voor zitten ploeteren, kom je alsnog van school met een HAVO diploma...

Succes met je keuze!

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: Blijven zitten (4Vwo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:29

Droomster schreef:
Thnx voor de reacties allemaal.

Ik vind het zo moeilijk om te moeten kiezen. Gewoon omdat ik niet weet of ik nou mijn best gedaan heb of niet. Met Scheikunde & Natuurkunde ben ik de laatste 3 repetities namelijk beter gaan leren (vanaf dat punt dacht ik; het móet beter). En toen haalde ik bij SK constant een 5,3, telkens rond de 5 eigenlijk. Bij natuurkunde haal ik 3en.

Ik ben opzich wel lui, maar ik doe wel veel. Alleen soms dat ik het huiswerk oversla.

Ik heb dus ook te horen gekregen dat de 3Havo van dit jaar (dus volgend jaar 4Havo) echt géén leuke klas is.




Heb je niet gewoon het verkeerde profiel gekozen. MISS kan je beter en M profiel nemen zonder natuurkunde en scheikunde

Dus ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch denk ik 4Havo kiezen. Maar dan zit ik alsnog met die klas & ik wou bijv. als ik over ging CKV2,3 erbij kiezen en dat gaat niet bij Havo N&G.

Echt een probleem wordt dit nog

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:30

Ging een beetje verkeerd geloof ik. Maar heb je niet gewoon het verkeerde profiel gekozen wat bij jouw past. Je zegt nu dat je natuurkunde en scheikunde erg moelijk vind. Hoezo neem je dan niet gwn een M profiel

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Re: Blijven zitten (4Vwo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:49

Tja, ik ben gewoon enorm slecht in GS, AK & Eco.

Daar kon ik 5 uur voor leren, en dan haalde ik nog een onvoldoende of een 5, nogwat.

Er is gewoon geen profiel voor mij denk ik

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:21

en daarbij is het geen wonder dat je scheikunde wiskunde moeilijk vind als je het niet doet...

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: Blijven zitten (4Vwo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:45

Droomster schreef:
Tja, ik ben gewoon enorm slecht in GS, AK & Eco.

Daar kon ik 5 uur voor leren, en dan haalde ik nog een onvoldoende of een 5, nogwat.

Er is gewoon geen profiel voor mij denk ik

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb ook VWO gedaan & ben afgestroomd. Ik zit nu in 4 Havo ; ik ben echt een onwijze kneus in vakken zoals Wiskunde/Economie maar heb toch het profiel E&M gekozen wat me momenteel erg goed afgaat.

Ik zou me als ik jou was niet druk maken over de leeftijd waarop je je examen doet; met VWO-diploma heb je inderdaad wel wat meer kansen maar als je er verder geen toekomst in ziet met een WO-vervolgopleiding zou ik als ik jou was lekker Havo gaan doen.

Havo is een stuk makkelyker & beter te volgen. Je kunt eventuuel altyd nog VWO gaan doen als je cyfers op de HAVO goed genoeg zyn.

Liezjuh

Berichten: 225
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:46

Ik zit ook in 4vwo, en bij mij wordt het ook moeilijk.. ALS ik zou moeten blijven zitten zou ik dnek ik naar havo gaan, want havo is ook niet slecht ofsoow en dan zit ik iig niet nog een jaar extra op school, want ik ben ook al een oude leerling, dus dan ga je met je 19e/20e van school af ofsoow..
ik moest laatst ook zo'n test doen (met nog veel uit mijn klas omdat de resultaten in 4vwo dit jaar errug slecht zijn) en daar kwam wel gewoon vwo uit, zolang ik maar gemotiveerd blijf..(ik WIL FET GRAAG, maar doe bijna nix omdat ik gwoon geen zin heb!)
ik heb dus ook E&M, maar ALS ik over mag dan ga ik naar C&M, veel makkelijker voor mij omdat ik absoluut geen wiskunde wonder ben en wel goed in talen
ik sta een 3 op wiskunde (ik doe nooit wat) en heb nog wel paar kleine onvoldoendes maar die kan ik wel ophalen, en met een 3 op wiskunde ben je een bespreek geval..dus dan maar hopen dat ze me een beetje goed inschatten.. en dan komt het volgend jaar helemaal goed want als je 4 vwo haalt, heb je ongeveer het moeilijkste wel gehad..zeggen ze..

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Blijven zitten (4Vwo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:25

mSz_iriS schreef:
Havo is een stuk makkelyker & beter te volgen. Je kunt eventuuel altyd nog VWO gaan doen als je cyfers op de HAVO goed genoeg zyn.

Ik hoop dat je niet zo typt in je verslagen


Maar goed, ik wou alleen even zeggen dat je echt geen maatschappij-profiel moet gaan doen als je het "haat" en er absoluut niet goed in bent!!
(want het is helemaal niet leuk)

En verder, tja, ik zou heel goed kijken naar de mogelijkheden, wat je toekomstplannen zijn en wat je leuk vindt. Dat kan je keuze al iets bevorderen. Maar voorlopig, zet hem op en probeer over te gaan naar 5VWO.

Ook al zien de leraren er niks meer in, je kunt er wel ervoor gaan en toch overgaan. (ik weet er iemand, alle leraren zeiden dat hij de examen niet zou kunnen doen, hij heeft keihard gewerkt en is hij toch wel geslaagd! )

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:58

Ik zit nu in de 3e van het VWO, en sta dus voor de keuze of ik door ga met VWO of overstap naar de Havo. Was voor mij meteen duidelijk; ik ga Havo doen.
Ik wil totaal niet naar de universiteit, ik vind ''hoe lager de opleiding'' het werk des te leuker. Bij onze school ligt de keus ook heel veel in wat voor soort type je ben, ben je echt een denker, of iemand die graag het werk aanpakt. (Vwo is dus meer denken).
Ik doe veel te veel voor school, leer soms wel 6 uur voor een repetitie, en dan haal ik een 6-je. Theorie wil er bij mij gewoon niet in. En daarbij heb ik ook de geldergroep test verpest, (alles in matig) en had ik een verhaaltje dat Vwo een te pittige opgave zou vormen.

Kijk goed naar waar je intresses liggen, ik denk dat dat het belangrijkste is, succes met je keuze !