opdr-ideen stage

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

opdr-ideen stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 12:32

Komende zomer zal ik stage lopen bij een dierenkliniek. Omdat ik een HBO opleiding doe (dier en veehouderij) die niet medisch is, mag ik er geen handelingen uitvoeren richting de dieren (zoals spuiten, etc), maar moet ik een opdracht op niveau bedenken ie daar uit te voeren is en waar het bedrijf ook baat bij heeft.

Iemand nog een goed idee??
Folders en website hebben ze al...

(het gaat voornamelijk om grootvee)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 13:02

VMR --> ST.

Vind het een beetje twijfelgeval (gezien huiswerktopic), maar gezien dit doorgaans erg moeilijk is laat ik hem open.

Qua ideeën, ik heb een website verbeterd (taalkundig, een FAQ gemaakt, foto's erbij etc.) Verder gewoon wat handige bestandjes, een bedrijfsbeschrijving en evaluatie van de werkprocessen en welke kanten ze op kunnen met het bedrijf, daarnaast nog wat overzichten met informatie die niet handig te vinden is bij elkaar. En daarnaast nog wat grotere vervoersprojecten toen die langskwamen. Al die opdrachten zijn naar voren gekomen tijdens de stage.

Je zou kunnen kijken naar het functioneren van het bedrijf, wordt er financieel effectief met alle spullen omgegaan of wordt er redelijk wat verspild. Je zou kunnen kijken naar de ergonomie en veiligheid voor alle partijen.

Verder wens ik je veel succes!

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: opdr-ideen stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 13:05

Ik heb er geen ervaring mee, maar wellicht kun je toch wat met onderstaande ideeen?
* Verzorging van de dieren die in de kliniek verblijven. Daarbij dus ook het schoon/steriel houden van de verblijven. Gecontroleerde beweging geven aan bijv paarden die langere tijd verblijven.
* Assisteren met het vasthouden van de dieren tijdens behandeling.
* Eigenaren voordoen hoe ze zelf bepaalde handelingen thuis kunnen doen. Hierbij bijvoorbeeld handleidingen schrijven.
* Voorbereiden dieren voor operatie (ik denk dan aan scheren, operatieplaats ontsmetten, etc etc.
* Dieren begeleiden tijdens het ontwaken uit de narcose.

Meer bedrijfsmatig:
* Inventarisatie maken van de efficientie van de bedrijfsvoering binnen de kliniek. Kijken of wachttijden verkort kunnen worden bijvoorbeeld.
* Indien nog niet aanwezig: bestel/gebruiksysteem opzetten zodat duidelijk is hoeveel van bepaalde voorraden (medicijnen, verband etc) gebruikt wordt, wanneer het besteld moet worden, levertijden, houdbaarheidsdata etc.

Hoop dat je er wat aan hebt. Heel veel succes in ieder geval!!!