Stoppen met studie, hoe zit het met Stufi?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Stoppen met studie, hoe zit het met Stufi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 14:35

Hej

Ik zit nu al een tijdje te tobben. De studie die ik nu volg, vind ik helemaal niet leuk meer en ik wil dan ook zosnel mogelijk stoppen. Ik heb mn propedeuse gehaalt en wil na de zomervakantie naar de uni in groningen.
Nu is mijn vraag dus, als ik nu mijn stufi stop en mn ov, hoef ik dan niet alles terug te betalen als ik na de zomer weer verder ga?
Ik wil namelijk mn tijd liever nuttig besteden door geld te verdienen om mn studie te betalen en mn stufi te bewaren voor dan, dan tegen mn zin op school te zitten...

Iemand die mij daar wat over kan vertelle?
Ik heb de Ib-groep al gemailt, maar wil ook wil graag wat van jullie horen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-06 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:42

ik geloof dat je dan voor 1 februari had moeten stoppen als je nu stopt moet je geloof ik je stufi wel terug betalen van dit jaar...
Als je dan na de zomer weer begint heb je (als je niet al te vaak gestopt bent) gewoon weer recht op stufi. Volgens mij was het tenminste zo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:54

AM --> ST.

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 14:57

BeNGeL schreef:
ik geloof dat je dan voor 1 februari had moeten stoppen als je nu stopt moet je geloof ik je stufi wel terug betalen van dit jaar...
Als je dan na de zomer weer begint heb je (als je niet al te vaak gestopt bent) gewoon weer recht op stufi. Volgens mij was het tenminste zo


oke...

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Stoppen met studie, hoe zit het met Stufi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:11

Bel de ibgroep.. Die kunnen het in jouw situatie het beste uitleggen..

Ik denk dat de maanden stufi en ov die je al gehad hebt dan van je totaal af gaan en je dus de rest wel over haalt. Of je het terug moet betalen hangt denk ik af van of je nog een diploma haalt binnen zoveel jaar. Maar hoe dat precies ligt van overgang hbo/uni weet ik niet..

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Stoppen met studie, hoe zit het met Stufi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 15:12

oke, dankje wel!

Ik vind het allemaal zo verwarrend, ik ga morgen maar even langs het service kantoor in heerenveen, misschien dat ze me daar ook nog meer kunnen vertelle en mij duidelijkheid kunnen geven

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:13

Frouk schreef:
BeNGeL schreef:
ik geloof dat je dan voor 1 februari had moeten stoppen als je nu stopt moet je geloof ik je stufi wel terug betalen van dit jaar...
Als je dan na de zomer weer begint heb je (als je niet al te vaak gestopt bent) gewoon weer recht op stufi. Volgens mij was het tenminste zo


oke...


Geldt alleen als je eerstejaars bent volgens mij... Maar langsgaan lijkt me idd wel slim!

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Stoppen met studie, hoe zit het met Stufi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 15:14

oef, als dat nou es zo is... kijk als ik nou die laatste paar maanden maar kan overhevelen, dan scheelt dat een hoop, want dan kan ik de komende maanden mooi werken voor mn studie.. t kost tenslotte wel n hoop geld!