Studeren bij de LOI of NTI

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Studeren bij de LOI of NTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 01:16

Wie doet dit en kan er meer over vertellen,
hoeveel tijd ben je gemiddeld kwijt ed.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 09:18

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is hoe gedisciplineerd je bent. De 1 gaat het wat makkelijker af dan de ander.
Ikzelf doe nu een cursus via de NHA en moet je zeggen, na een aantal jaren niet meer droge stof te hebben geleerd, valt me dit best zwaar. Moet het ritme weer te pakken krijgen en er echt tijd voor vrij maken.
De LOI/NTI en NHA geven een schattingstijd op aan hoeveel uur je kwijt bent met leren en huiswerk maken. Ik zal eens natellen of dat overeenkomt in mijn geval, haha.
Ik heb ooit jaren terug dierverzorging bij LOI gedaan, naast mn middelbare school. LOI verzorgde het destijds erg goed, geen idee hoe dat nu is.
Een vriendin van mij zit nu bij NTI en ik heb 2 jaar terug NTI gedaan en daar was ikzelf en zij overigens ook, minder tevreden mee..en ze zijn nog wel van dezelfde instelling naar wat ik begreep. (verkeerde examens uitdelen, beloven dat je langer dan termijn over mag doen, dat cursusgeld er ook afhalen keurig elke maand, maar geen examen meer mogen doen omdt het jaar voorbij was). Anderen zullen juist wel weer tevreden zijn.
Ik ben iig blij met de NHA, tot dusver

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Re: Studeren bij de LOI of NTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:12


Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:32

Een tip! Ga nooit naar de NTI! Wat een waardeloos gedoe was dat daar. Ik heb daar de MBO dierenartsass gedaan. Eerst zou het in leeuwarden en in rotterdam zijn. Toen ineens werd het roosendaal! Das voor mij het andere eind van nederland! Toen de 1e praktijkdag, brief gehad over hoe en wat met het ov. Stond ik op een gegeven moment midden in roosendaal op het industrieterrein en geen idee waar ik heen moest. Bleek dat ik geen goeie brief had gekregen. En zo waren er nog tig dingen, heb klachtenbrieven geschreven en gemaild maar geen enkele reactie op gehad. Kreeg na 1 jaar nog eens 2 dikke rekeningen voor de 2 praktijkdagen, toen had ik dus gemaild daarover en ineens binnen 4 weken 3 aanmaningen en dreigen met een deurwaarder... Maar o wee om te reageren op mijn mails! Waardeloos dus!

Mijn nicht heeft bij de loi geleerd voor drogist en dat was prima geregeld!

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:19

AM ->ST

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:26

Ik heb een aantal cursussen gedaan via het NTi.
- kinderpsychologie, was allemaal prima geregeld.
- massage, 1 keer huiswerk in gestuurd, nooit meer iets van gehoord. Ben er toen niet achteraan gegaan. Vond het wel prima. Boeken en alles heb ik thuis dus van zelf verder gegaan.
- Spaans voor beginnerd, die heb ik pas in huis gehaald. Eerst werden er cassettes opgestuurd ipv cd's. Heb gebeld cd's zijn opgestuurd. Toen kreeg ik ineens een mail dat ze het hele pakket terug ontvangen hadden en dat ik niets hoefde te betalen. Ik heb dus ongeveer 1/3 van de cursus hier liggen en hoef niks te betalen. Tja, dat zie ik dan dus ook echt als hun fout

Qua cursussen zijn ze best ok, maar de echte opleidingen is een ander verhaal..

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:30

Ik volg nu de HBO lerarenopleiding NEderlands via de LOI, kan er nog niet veel over zeggen want ik ben net begonnen. Wel al een akefietje met de hogeschool gehad (die het nakijken enz verzorgd) . Ze hebben teveel geld afgeschreven en dat kan zogenaamd niet teruggedraaid worden enz. Grrrr.