Para veterenair met biotechniek

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijk

Berichten: 331
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Dongen

Para veterenair met biotechniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 21:54

Zijn er mensen die die opleiding doen of gaan doen ?
Het is dus dierenartsassistente met biotechniek

Ik doe nu nog dierverzorging op het Helicon in Helmond. Ik zit in de 2e en moet volgend jaar een richting kiezen en ik wil dus dierenartsassistente met biotechniek doen
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de biotechniek kant, het werken met proefdieren dus. Dit doe ik omdat de proefdieren in Nederland goed verzorgd worden en er niet onnodig op getest wordt !

Wie gaan of doen deze opleiding ? En stuiten jullie ook op al die vooroordelen over proefdieren en hoe ga jij er mee om ?

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:02

Ik heb gewoon paraveterinair gedaan. Is bijna geen werk in te vinden. Vanuit de opleiding (Barneveld) werd zelfs aangeraden om door te leren omdat er een enorm overschot is aan paraveterinairen. Ik heb ook Helicon gedaan (dierverzorging) en heb gemerkt dat de werkgevers veel en veel liever mensen uit Barneveld hebben. Toen ik in Barneveld zat kon ik overal terecht.

Mrijk

Berichten: 331
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Dongen

Re: Para veterenair met biotechniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 15:22

Daarom doe ik er ook biotechniek erbij.
Dat er voor dierenarst assistentes weinig werk is weet ik al heel lang, maar deze opleiding is uniek. Omdat Helicon Nijmegen de enige is die para veterenair met biotechniek geeft. Er zal het ook wel apart kunnen doen, daar ben ik niet bang voor.
Maar na deze opleiding ben ik zowel dierenarts assistente als biotechnicus. Net even wat anders.