KGT of Havo

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

KGT of Havo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 16:41

Ik zit nu in leerjaar 2 op het HAVO-Atheneum.. het probleem is nu zo dat ik heel slechte punten haal.. een 4 is bij mij geen uitzondering.. Vooral wiskunde en natuurscheikunde gaan bij mij heel slecht...

van mijn ouders MOET ik naar havo.. terwijl ik zoiets heb van.. KGT is toch niet erg? Ik word er gek van.. als ik een 4 haal durf ik het gewoon niet te vertellen want dan is het helemaal kassa.. ! Hoe moet ik mijn ouders duidelijk maken dat Havo misschien gewoon te zwaar voor mij is? Ik weet zelf ook wel dat ik het kan.. maar op de een of andere manier lukt het gewoon niet.. Iemand tips? Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt...

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:45

Ik was ook altijd heel slecht in wiskunde en Natuur en Scheikunde, echt een ramp, stond ook vieren voor die vakken op mn rapport (was overigens wel op vwo niveau).
Maar als je nou een profiel kiest waar je geen Natuur/scheikunde meer in hebt en Wiskunde A hebt, dan kan je havo toch misschien wel aan.

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:46

KGT? wat is dan? is dat t nieuwe VMBO?

wat als je eerst zegt dat je vmbo wilt proberen, en dat als je dat gehaald hebt dat je havo wilt doen? want zoals het nu gaat blijf je toch zitten (ervaringen). en om het risico te nemen dat je volgend jaar weer blijft zitten, lijkt me niet handig, dan mag je namelijk van school af en dat willen je ouders toch ook niet??

@skipperfan. ze zit nog in de 2e.. daar heb je nog geen profielkeuzes dacht ik.. oh wacht, tis vmbo waarschijnlijk he? dan weet ik niet hoe t zit. in havo mag je pas in de derde kiezen

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 16:49

KGT is Vmbo.. Ik weet van mezelf dat ik het kan.. en mijn ouders ook.. maar het lukt gewoon inet. hoe hard ik ook leer.. ik haal nog maar een 4 ofzo.. of een schamel zesje.. Alle vakken kan ik behalve natuurscheikunde en wiskunde...

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:50

je kan misschien ook bijlessen vragen?
al werkte dat bij mij niet, maar misschien bij jou wel (had twee jaar geleden NG op havo gedaan, alles onvoldoende behalve bio op eindlijst, had er ook geen zin meer in, als je in december al weet dat je blijft zitten)

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 16:52

Heb bijles wiskunde gehad.. heeft niks uitgemaakt.. Ik zit nu echt op het randje.. het meeste gaat toch naar havo omdat ik 2 onvoldoendes heb op mijn rapport (tot nu toe) en een goed profiel.. maar als ik nu nog 1 onvoldoende haal.. (op mijn raport) dan is het naar VMBO.. en dan worden mijn ouders kwaad

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:05

maar als je nu al hele veel moeite moet doen om een voldoende te halen, ga je het dan wel redden? tis wel aanpoten hoor. red het ook allemaal maar net. *niet dat ik je bang wilt maken, absoluut niet, maar geef gewoon mijn mening en ervaringen*

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:09

Ja daar zat ik dus ook al aan te denken.. ALs het nu al moeizaam gaat.. hoe moet het dan in de 3e wel niet.. onze mentor had ook gezegd: als je nu er echt ALLES voro moet doen.. dan gaat het volgend jaar niet meer lukken.. ben nu echt aan het twijfelen.. weet gewoon niet of ik nu naar KGT moet gaan of niet..

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:18

vraag een gesprek aan met zon studiebegeleider op school..

*nu moet ik nodig aan me huiswerk, dus komend uur ben ik hier even niet te vinden *

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:23

k heb vakantie!! Ik denk dat ik ook maar een schema ga maken zodat ik ook alles goed kan inplannen.

Cabsie

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: gouda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:18

Ik zat eerst ook op de havo maar dat ging helemaal niet goed. Er is niks mis mee om dan naar VMBO te gaan. Ik heb het zelf ook gedaan en het is veel relaxter als je niet meer zo'n druk van het leren hebt. Je kan het je dan ook veroorloven om een keer niet een toets te leren, want dan haal je het de volgende keer wel weer op. Het is mij heel goed bevallen, maar het schilt ook heel erg als je een leuke school hebt.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:58

Als het echt alleen die vakken zijn zou ik er nog keihard voor proberen te werken, kun je geen bijles nemen? ALs je eenmaal wat meer inzicht hebt gaat het al een stuk beter.
ALs je dan naar de 4e gaat kun je al die moeilijke vakken laten vallen en dan heb je toch HAVO.