Overstappen ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Overstappen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 13:24

Hoi,
Ik zit op dit moment in VWO-4, en doe een N&G profiel. Dit stond bij mij al heel lang vast, ik moest en zou de diergeneeskunde ingaan. Nu ben ik de afgelopen 2 jaar heel er gaan twijfelen. Ik ben niet meer zo zeker van mijn keuze, maar vorig jaar ging alles nog best en stond ik vrij goed in alle vakken. Nu is er dit jaar erg veel veranderd, om mij heen gingen vriendinnen van de een op de andere dag terug naar Havo-4, het was te zwaar, ze hadden geen tijd voor andere dingen, enz. Er was (en is) nog steeds geen haar op mijn hoofd die er ooit voor zou kiezen terug te gaan naar Havo. (niet omdat ik dat minder vind oid, helemaal niet, maar omdat ik weet dat ik het vwo aankan, als ik maar mijn best blijf doen.) Nu is dit jaar mijn school een hel geworden. Elke dag kijk ik er tegenop, mijn enige lichtpuntjes zijn de weekenden. Dit komt denk ik voornamelijk door mijn vakken Natuurkunde en Scheikunde. Ik heb hier zo'n hekel aan. Het intereseert me echt helemaal niets (netjes gezegt... ) en ik kan mezelf er gewoon niet toe aan zetten om aan mijn huiswerk te beginnen of hieraan te gaan leren. Andere vakken gaan prima, huiswerk maken doe ik zowiezo weinig (alleen voor wiskunde wel). Maar Scheikunde en Natuurkunde maken mijn school vreselijk. Niets hiervan dringt tot mij door. Heb ik het eindelijk geleerd en ik ken het voor mijn gevoel, bij ieder proefwerk krijg ik een volledige black-out. Gevolg: weer een onvoldoende. Terwijl ik er ^&*@@$# zo hard aan heb gewerkt ! Frustrerend is dit. Ik haat het. Het kan me allemaal echt helemaal niets, maar dan ook niets schelen dat de formule van lenssterkte s=1/f oid is... Wat maakt dat nu uit ?

Nu zit ik dus vanaf de kerstvakantie met een probleem. Hoe moet dit verder !!!!
Ik zit er heel erg aan te denken om over te stappen naar een C&M profiel. Vorig jaar moest ik profiel kiezen en toen zat ik al te twijfelen tussen C&M en N&G. Wel zou ik heel graag biologie en wiskunde B1 willen houden. Dat laatste niet omdat ik het nou zo leuk vind, maar omdat ik dat wel heel handig vind. Is het verstandig over te stappen naar CM, met biologie 12 en (in overleg) eventueel ook Wis B1 ?
Ik heb namelijk hele verschillende interesses. Aan de ene kant ben ik erg geintereseerd in de medische kant (hetgeen doorslag gaf voor mijn keuze NG), maar aan de andere kant liggen mijn interesses bij het tekenen, ontwerpen, organiseren en eigenlijk ook wel bij de geschiedenis.
Hoe het er nu allemaal uitziet bij mij is echt niet leuk. Elke minuut van mijn vrije tijd gaat naar vakken wat me geen reet intereseerd. Paarden? Ik heb er bijna geen tijd meer voor......
Mijn moeder zei me net al dat ik met mijn mentor moet gaan praten, eventueel met mijn paps en mams erbij. Dat ik ook zeker wat ik ga doen, maar ik betwijfel of ik nog wel over KAN stappen. Het is tenslotte al bijna maart, 2 weken geleden is het CM begonnen met Geschiedenis 2, en ik weet eigelijk niet of ze nog Aardrijkskunde hebben. (dat heb ik nu al een half jaar niet meer gehad.)

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt, aangezien ik nu weer dat verdomde natuurkunde aan het leren ben en het weer niet lukt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:16

Ik vind het mooi van je dat je wel op het VWO wilt blijven, en niet naar de Havo gaat, omdat je vriendinnetjes daar zitten

Ligt bij de diergeneeskundige nog steeds je hart? Even ongeacht of je beroerd bent in de benodigde vakken of niet. Zo ja, dan zou ik gaan voor bijlessen in de exacte vakken, en het wel proberen vol te maken omdat je dan je droomstudie kan gaan doen.

Twijfel je ook al of diergeneeskunde _het_ wel is voor jou, dan zou C&M met wat bijvakken helemaal geen gekke keuze zijn. Ik zou, naast dat je mentor praat, ook eens met je decaan gaan praten, over wat de mogelijkheden zijn voor overstappen dit jaar, of anders volgend jaar in een lagere klas. En of je wel het profiel kan doen met de vakken die je wilt.

Iig succes met te overdenken!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 14:35

Dank je wel !
Diergeneeskunde ligt een stuk minder in mijn hart dan eerst. Een dochter van een vriendin van mijn moeder is veearts, en als ik zie hoe weinig tijd ze heeft, dan zeg ik nee dank je. Het is een heel mooi beroep, maar ik weet het gewoon nog niet.
Ik ben nu 16 jaar en ik vind het uberhaubt een hele jonge leeftijd om al voor de rest van je leven te moeten kiezen...
Ik zal eerst gewoon met mijn mentor praten, en als we erover uit zijn stap ik naar de decaan.

In ieder geval bedankt !

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 16:17

niemand meer tips ?

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:59

WOW ! Ik heb werkelijk waar PRECIES HETZELDE!!!!!
Ik wil(de) al vanaf mijn 9e dierenarts worden en daarom ook gekozen voor N&G op het T-VWO. Ik ben een paar weken geleden overgestapt op E&M omdat het gewoon te zwaar was!
Heel erg herkenbaar dus! Samen staan we sterk

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:22

Heb je nog geen idee wat voor studie je anders wil gaan doen? Ik zou naast C&M ook economie 1 kiezen. Om iets meer mogelijkheden nog open te laten. Als je echt voor het 'nuttig' gaat, zou ik denk ik economie 1 en wiskunde B1 erbij doen.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 23:27

economie wil ik echt niet, ik zou dan graag Bio12 en Wis b1 erbij nemen Heb gesprek met mentor gehad, met decaan is woensdag