Havo Sprint

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MocroGirl
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-05
Woonplaats: groningen

Havo Sprint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:45

hey,

Ik heb een vraagje over Havo-sprint, zijn er ook mensen die dat hier hebben gevolgd? En wat vonden jullie er dan van?

Want ik wil komend schooljaar weer naar school gaan, maar weet niet wat voor opleiding ik zou moeten doen.....daarom dacht ik doe ik wel havo-sprint.

Alvast bedankt

Vogel
Berichten: 239
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Buinen!!! Drenthe

Re: Havo Sprint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:47

heey, ik doe het nu op het werkman college... ik vin het op zich wel goed alleen gaat af en toe heel erg snel.... k heb nu namelijk nog maar 4 weeken les, en je hebt het hele jaar door elke week minimaal wel 1 toets... dus het is wel hard werken...

MocroGirl
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:52

mmm...ja dat had ik ook al gehoord dat het zeer zwaar zou zijn, en dat je er weinig vrijetijd over hebt. Doe jij het in 1 jaar of 2?

Vogel
Berichten: 239
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Buinen!!! Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:55

ik doe het in 1 jaar, ik volg dit jaar 14 vakken... k zit drie dagen per week van half 9 tot half 6 op school... maar hoe meer vakken je afsluit hoe minder lessen je hebt... je krijgt alleen vrij stelling als je al iets op havo of vwo niveau hebt afgerond... en sommige vakken kan je afronden, zoals ckv en maatschappijleer...

MocroGirl
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 22:09

oooh, dat is best lang ja, ik heb alleen mijn mavo-4 diploma dus kan geen vrijstelling krijgen. Ik denk dat ik het wel ga doen ff een jaar goed leren dan komen we er wel

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:49

AM -> ST

MocroGirl
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 00:01

weet iemand misschien ook wat de vooropleidingen zijn die je nodig hebt om criminologie te kunnen doen?
Ik heb zitten zoeken op internet maar kan niet echt iets vinden.... zo als je kan lezen ben ik van plan om havo-sprint te doen, maar criminologie is een master/universiteit opleiding.
Wat voor HBO-opleiding heb je dan nodig?

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 01:20

Voor criminologie moet je, je HBO propedeuse hebben gehaald (alle 60 punten van het eerste jaar). Daarna kun je criminologie doen (sommige universiteiten hebben wel een numerus fixus, dus dan moet je loten).
Het maak niet uit welke HBO-opleiding je doet, slim is het om bijvoorbeeld rechten te doen, dat is een goede voorbereiding.

Dus je moet eerst je HAVO doen en daarna propedeuse en daarna waarschijnlijk loten.

MocroGirl
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 12:24

bedankt, ik denk dat ik ook rechten ga doen dan als voorbereiding, het duurt nog wel ff maar dan heb je wel wat aan het eind

kuzzie_anne

Berichten: 338
Geregistreerd: 22-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:36

Ik doe zelf ook de sprint havo .. maar dan wel in 2 jaar ..
dit jaar doe ik 9 vakken, en die sluit ik dus ook af dit jaar .. en volgend jaar heb ik nog maar 3 vakken.
ik hoef eigenlijk maar vrij weinig naar school, de meeste dagen maar zo'n 4 uurtjes, alleen vrijdag moet ik van 8 tot 4 .. en volgend jaar wordt dat dus nóg minder.
ik vind het wel meevallen hoe zwaar het is.
per kwartiel een toetsweek, en verder geen toetsen o.i.d.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:40

sprint havo in 2 jaar?? Dat snap ik niet helemaal... Wat heb je hiervoor dan gedaan?
Want wanneer je van het vmbo/tl komt dan kan je toch gewoon naar havo 4 en daarna havo 5 (Dus standaard 2 jaar ?? )??

Ik heb wel gehoord dat het erg zwaar is, zelf doe ik het trouwens niet (zit in 5 vwo ).
En ik denk dat als je 1 toets per week hebt het wel goed te doen is, daar wen je namelijk aan. Ik heb nu minstens 3 toetsen per week...

kuzzie_anne

Berichten: 338
Geregistreerd: 22-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:53

Shannie schreef:
sprint havo in 2 jaar?? Dat snap ik niet helemaal... Wat heb je hiervoor dan gedaan?
Want wanneer je van het vmbo/tl komt dan kan je toch gewoon naar havo 4 en daarna havo 5 (Dus standaard 2 jaar ?? )??

Ik heb wel gehoord dat het erg zwaar is, zelf doe ik het trouwens niet (zit in 5 vwo ).
En ik denk dat als je 1 toets per week hebt het wel goed te doen is, daar wen je namelijk aan. Ik heb nu minstens 3 toetsen per week...


Ik heb je gepb't over mijn situatie
maar sprinthavo is in principe alleen voor mensen boven de 18, die bijvoorbeeld eerst de keuze hebben gemaakt voor een MBO studie, maar later er achter komen dat ze toch liever eerst de havo willen doen. op een gewone school zijn de kinderen toch wel wat jonger. en zo krijgen de mensen boven de 18 toch nog de kans om de havo te kunnen doen.
aangezien het voor veel mensen toch erg zwaar is, om zoveel vakken in minder dan 1 jaar te doen, terwijl je er normaal gesproken 2 jaar overdoet, is er dus de mogelijkheid om het in 2 jaar te doen.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:31

Vandaar
Bij ons hebben ze ook sprinthavo en vwo maar dat is dan dus anders dan wat jij doet Omdat je in 1 jaar je havo haalt (na je TL diploma) ipv 2 jaar... En net zo met het vwo (dan heb je je havo-diploma al )