opleiding management/leiding geven?!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 22:52

hoi hoi!
na een aantal jaar werken wil ik misschien weer een mbo opleiding gaan volgen! ik zoek een opleiding met leiding geven en een management-kant! heb er al een aantal gezien op niveau 4 maar die duren allemaal 4 jaar en zo lang wil ik nu niet meer op school gaan zitten...zoek dus meer een voltijd opleiding van 2 jaar ofzo

als je iets weer typ maar neer! overbodige info is ook welkom

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 14:34

weet er helemaal niemand iets?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:24

General Management, MBA? Kost klauwen vol geld, maar dan ben je wel manager

Even wat conreter, wat doe je nu, waarin wil je leiding geven?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:09

Een gewone bedrijfskundige opleiding is ook behoorlijk management gericht Is wel HBO.

Dus je zoekt een managementopleiding die niet langer duurt als 2 jaar, en op welk niveau mag jij instromen?

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 21:01

niveau 4...aan hbo heb ik weinig...

en laura ik zoek juist een algemene opleiding omdat ik niet naar 1 bepaalde richting wil...

Anoniem

Re: opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:50

Niet vervelend bedoeld, maar de meeste management functies zijn op HBO/WO niveau.

Op MBO nveau kom je HEEL weinig management functies tegen.

Nonschuldig
Berichten: 24
Geregistreerd: 26-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:54

Volgens mij zijn alle management opleidingen op het MBO 4 jaar.. Ik weet niet wanneer je wilt gaan beginnen want binnekort beginnen ze op het MBO (landelijk) met een nieuw soort onderwijs: competentie onderwijs. Dan volg je geen lessen meer maar moet je dmv opdrachten competeties/deelcertificaten afronden. Als je slim genoeg bent kan je het dan in 2 of 3 jr doen ipv 4..

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 12:51

Sorane schreef:
Niet vervelend bedoeld, maar de meeste management functies zijn op HBO/WO niveau.

Op MBO nveau kom je HEEL weinig management functies tegen.


is niet vervelend wat je zegt hoor! ik had het idd al in de gaten dat er op mbo wenig was maar goed! ik was op de middelbare te lui en afgezakt naar de mavo

Nonschuldig schreef:
Volgens mij zijn alle management opleidingen op het MBO 4 jaar.. Ik weet niet wanneer je wilt gaan beginnen want binnekort beginnen ze op het MBO (landelijk) met een nieuw soort onderwijs: competentie onderwijs. Dan volg je geen lessen meer maar moet je dmv opdrachten competeties/deelcertificaten afronden. Als je slim genoeg bent kan je het dan in 2 of 3 jr doen ipv 4..

hier heb ik wel wat aan! de meeste duren 4 jaar was ik al achter maar dit vind ik te lang...ik ben er slim genoeg voor om zoiets sneller te halen! helaas was ik op de middelbare school gewoon lui en baldadig en ben ik afgezakt naar de mavo...niet echt slim dus!
maar zou je die opleidingen overal in nederland komen dan? vaak heb je wel een fast-track opleiding maar dan moet je persee een havo-diploma hebben!

Anoniem

Re: opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:54

Als je kunt aantonen dat je HBO niveau aankan mag je gewoon starten hoor. Het is een zogenaamde 21+ test. Ik heb hem ook een keer gemaakt voor de uni die haal je met twee vingers in je neus.

Mischien is dat voor jou ook een idee?

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Re: opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:16

Sorane schreef:
Als je kunt aantonen dat je HBO niveau aankan mag je gewoon starten hoor. Het is een zogenaamde 21+ test. Ik heb hem ook een keer gemaakt voor de uni die haal je met twee vingers in je neus.

Mischien is dat voor jou ook een idee?

Zo'n test is alleen wel opleiding specifiek en niet algemeen. Er is niet één 21+ test, maar per opleiding een specifieke test waarvan de eisen verschillen.

Je maakt hem dus níet "voor de uni" of "voor het HBO" maar voor die specifieke opleiding. Dat heeft dus ook niet te maken met dat je bewijst dat je HBO niveau of Universitair niveau in het algemeen aankan, maar alleen dat je genoeg voorkennis hebt voor opleiding van je keuze.

Anoniem

Re: opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:17

Dat heb je mij ook nergens horen zeggen. Ik zeg alleen wel dat die testen appeltje eitje zijn.
Als jij zo graag een studie in een bepaalde richting wilt gaan volgen dan is het niet moeilijk om je voorkennis op pijl te hebben.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:37

Het was ook alleen even ter verduidelijking voor de TS, omdat ze het uit jouw post verkeerd zou kunnen begrijpen . Ik ga er nl. vanuit dat als jij een test hebt gedaan, dat wel een echt bestaande test zal zijn .

typo...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:10

Wat doe je nu voor werk dan? Wellicht is een snellere optie voor je, doorgroeien in je huidige functie richting managen en dan van het bedrijf uit cursussen doen. Algemeen willen 'managen' is leuk, maar vaak zijn die functies toch naar een bepaalde richting waarin je kennis van de werkzaamheden moet hebben. Als je bij ons komt solliciteren op een managersvacature en je hebt geen brancheervaring noch leidinggevende ervaring, kan je wel je papiertje leiding geven hebben maar daar kom je niet zo ver mee....

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 22:49

sorane -> dank je voor je info hier heb ik echt wat aan! wist niet dat dit mogelijk was namelijk

laura en iedereen die het wil weten -> op zich wel een leuk idee maar waar ik nu werk kan ik niet doorgroeien en ik wil voor mezelf beginnen (ooit) dus vandaar dat ik nu naar zoon opleiding zoek! nu ben ik nog jong en heb ik geen lasten enzo dus kan je zoiets makkelijker doen en op oog voor de toekomst natuurlijk...
wat jij zegt over dat solliciteren heb je op zich wel gelijk in maar ik geef al leiding, ik wil er alleen een papiertje voor halen en meer over leren!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:00

Je profiel zegt dat je nog werkloos bent

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 23:09

hmm zal ik eens een keer veranderen als ik er zin in heb en aan denk

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:10

Wat doe je nu dan? (ben erg nieuwsgierig )

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: opleiding management/leiding geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 23:16

uhm beetje lang om uit te leggen maar waar het op neer komt is...mensen van de sociale werkplaats maken dingen en ik zeg wat ze moeten doen en regel de rompslomp er om heen ongeveer werken daar overigens niet alleen mensen van de sociale werkplaats hoor