werken in groepjes moeilijkheden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

werken in groepjes moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 14:09

Ik ben het zo zat, altijd maar dat werken in groepjes met opdrachten en verslagen .

Ik heb even jullie advies nodig.
Op dit moment werk ik voor een onderzoek samen in een groep van 4 ik en nog drie andere meiden.
Gaat heel erg leuk allemaal, maar 1 persoon blijft moeilijk doen. Ze stelt anderen in een kwaad daglicht, doet net alsof ze heel veel doet maar ondertussen komt er niks uit haar handen.

Bij kritieken gaat ze huilen en zegt dat ze het heel erg moeilijk heeft thuis, ik heb mijn redenen om aan te nemen dat ze zich hier achter verschuild en dat het de halve waarheid is. Als jullie die redenen willen weten kan ik je dat over pb uitleggen.

Ze kan het heel goed vinden met onze tutor en kruipt haar echt in de kont. Het is allemaal de fout van drie mensen alleen zij is de onschuld zelfe . Mevrouw kan zo mooi kletsen dat de tutor haar ook nog geloofd .
In een gesprek met onze tutor en ons groepje zijn alle frustraties op tafel gegooid. Ik heb mijn excuses aangeboden voor mijn gedrag (het moet toch van 2 kanten komen) maar mevrouw heeft geen cm toegeven. Nu vraag ik je hoe moet ik hier in vredesnaam mee omgaan
Ik heb mijn excuses aangeboden voor dat ik teveel met 1 groepsgenoot optrok en niet met de hele groep. Dus voordat jullie denken dat ik onredelijke scheldpartijen zou staan verkondigen of iets dergelijks

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:19

Mooi werklijstje opstellen:
Persoon 1 heeft dit gedaan
Persoon 2 heeft dat gedaan

Nooit dit lijstje laten uitprinten door het meisje van niet mee wil werken. Jullie weten van elkaar precies wat je gedaan hebt. Lijstje erin en probleem opgelost. Dit doe ik ook áltijd, nooit geen gezeur met mensen die iets niet doen waardoor ik dus al het extra werk op ga lossen.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:25

Precies: bij opdrachten altijd de planning voegen wie wat zal doen en de uiteindelijke werkverdeling.

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 20:22

Dat mag dus bij ons niet. Het is niet de bedoeling dat ieder appart een eigen stukje maakt. We hebben elke week een vergadering en daar klets ze mooi een eind heen maar ze is zo geniepig dat ze een ander het werk laat doen en dan zegt, ja maar dat hebben we samen gedaan

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:29

Naar je leerkracht stappen.

Wij moesten een eindwerk maken met 5, op laatst waren we met 2 die nog een héél weekend zijn bezig geweest om de dingen aan te vullen omdat de rest te lui was geweest het zelf te doen.

We zijn naar de lerares gegaan. Als je er hard voor gewerkt hebt mogen ze wel weten wie dat werk heeft gedaan ook!

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:34

marquez1 schreef:
Dat mag dus bij ons niet. Het is niet de bedoeling dat ieder appart een eigen stukje maakt. We hebben elke week een vergadering en daar klets ze mooi een eind heen maar ze is zo geniepig dat ze een ander het werk laat doen en dan zegt, ja maar dat hebben we samen gedaan


Dat vind ik erg irreeel, ik bedoel: een werkstuk wordt altijd in delen gemaakt, je kunt moeilijk met zijn vieren dezelfde zin typen
Maar goed, leg de open vraag eens bij de docent neer: Hoe krijgen we iedereen aan het werk en hoe moeten we handelen als iemand zijn snor drukt? Laat je docent de oplossing maar geven dan...

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 14:44

Urielle schreef:
marquez1 schreef:
Dat mag dus bij ons niet. Het is niet de bedoeling dat ieder appart een eigen stukje maakt. We hebben elke week een vergadering en daar klets ze mooi een eind heen maar ze is zo geniepig dat ze een ander het werk laat doen en dan zegt, ja maar dat hebben we samen gedaan


Dat vind ik erg irreeel, ik bedoel: een werkstuk wordt altijd in delen gemaakt, je kunt moeilijk met zijn vieren dezelfde zin typen
Maar goed, leg de open vraag eens bij de docent neer: Hoe krijgen we iedereen aan het werk en hoe moeten we handelen als iemand zijn snor drukt? Laat je docent de oplossing maar geven dan...


Hebben we gedaan maar die zegt dan dood leuk dat we dat zelf moeten gaan bedenken

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:14

Lijkt me tijd om het een stapje hoger te zoeken, WAT een baggerdocent - sorry hoor.....

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 19:31

haha als het zo doorgaat confronteer ik haar denk ik nog wel eens

Thats_Me

Berichten: 10955
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:36

Ik ken het probleem heel vervelend. Inderdaad ook niet netjes van docenten om zo te reageren maar ken het probleem. Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat er weinig aan de doen valt, leraren luisteren niet en degene die dwars ligt luistert niet want die weet het altijd beter. Toch zijn er leraren die wel luisteren probeer zo iemand te zoeken en leg hem het probleem voor wie weet dat hij een oplossing weet.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:04

Bij mijn opleiding heb ik tot nu toe alleen maar in projectgroepen gewerkt. Ik kan je wel vertellen dat deze irritaties er werkelijk altijd zijn. Bij ons op school moeten we bij de start van een project een samenwerkingsovereenkomst maken waarin staat waar iedereen zich aan moet houden en als er irritaties zijn enz. dan moet dat gewoon direct verteld worden. Dit contract wordt dan ondertekend door iedereen. Ook moeten we halverwege het project een feedbackformulier invullen voor de andere leden van je projectgroepje. Dit is niet aanvallend bedoeld maar met deze feedback moet je ook daadwerkelijk wat doen en je moet ze in je portfolio stoppen.