Twijfel : fysio en voeding en dietetiek

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Twijfel : fysio en voeding en dietetiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 18:36

Hai

Ik doe dit jaar examen en ben hard aan het twijfelen welke opleiding ik ga volgen hierna en wil even jullie om hulp/advies vragen

Ik roep al zolang ik me kan heugen dat ik fysiotherapeute wil worden en dan het liefste op een revalidatie-centrum. Allemaal leuk, lief en aardig, maar er wordt ongeveer van de daken geschreeuwd dat er erg weinig werk in te vinden is en niet iedereen aan werk komt Ttwijfelpunt één, want iedereen wil toch zekerheid dat je een baan hebt als je klaar bent, waar doe je het anders voor???
Verder hoor ik van veel mensen dat het een zeer intensive studie is qua theorie (hoewel dat misschien aan het leersysteem van de school ligt?). Twijfelpunt twee, ik hou van leren, maar om nou een theorie studie te gaan doen..misschien moet ik me maar overheen zetten, maar speelt wel duidelijk een rol in mijn 'keuze'

Ik moest een tweede keuze gaan zoeken omdat fysiotherapie een lotings-studie is. Aangezien mens en welzijn me zeer interesseert, heb ik als tweede keuze: Voeding en dietetiek . Leuke opleiding, sluit aan bij mijn interesse, veel werk in te vinden als ik klaar ben.

Ik heb me nu ingeschreven voor mijn loting, meeloopdag-formulieren voor beide studies zijn de deur uit. Maar Voeding en Dietetiek begint toch een voorsprong te krijgen op dit moment en ik weet echt niet wat ik moet doen, stel dat ik ingeloot ben. Jullie een idee?

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Re: Twijfel : fysio en voeding en dietetiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:19

Door de arbeidsmarkt zou ik me persoonlijk niet zo laten beinvloeden.. ik ben net afgestudeerd fysiotherapeute en momenteel is het idd moeilijk om een baan te vinden maar toen ik aan mn studie begon was het wel goed.
Dus ja je kan er niks over zeggen.

Fysiotherapie is juist een opleiding met veel praktijk, de theorie leer je doormiddel van praktijk vakken.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Twijfel : fysio en voeding en dietetiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:16

he Erika! de arbeidsmarkt wisseld inderdaad heel erg, je kunt nu nog niet zeggen hoe dat over 4,5 jaar is.. mijn vriendje heeft nu zelfs al een baan aangeboden gekregen voor als hij afgestudeerd is (bij zijn vorige stageadres, waar hij op nu oefengroepjes begeleid), terwijl hij ook nog een jaar moet
Het is absoluut geen theorie studie! gelukkig niet! Je zult wel dingen moeten leren natuurlijk, zoals anatomie, maar verder heb je vooral praktijk. Heb je je ingeschreven voor Rotterdam of Leiden?

Ik heb net als jij ook rond de examens even een periode gehad dat ik heel erg ging twijfelen, terwijl ik al vanaf groep 8 ofzo (kinder) fysio wilde worden. Ik was bang dat het te moeilijk/te zwaar zou zijn, dat ik helemaal geen tijd over zou houden voor leuke dingen, maar dat is me ook mee gevallen. Ik heb gedurende de hele studie nog 6 a 7 dagen per week zelf Evita kunnen doen, en alle tentamens/projecten/stages gewoon in 1 keer gehaald. Het afgelopen half jaar was wel even zwaar, maar het is te doen!

Ik zou inderdaad gewoon bij beide studies een dagje gaan meelopen, zelfs als je ingeloot bent kun je nog besluiten om toch voor de andere studie te gaan!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:13

Vriendin van mij studeert V&D. Als je wilt kan ik dr email wel geven.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Re: Twijfel : fysio en voeding en dietetiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 12:04

Ireen: Ik heb me ingeschreven voor Rotterdam (scheelt mij een half uur reistijd en oogt als een leuke school!). Ik heb vandaag met mijn zus gesproken (4e jaars Geneeskunde) en die zei dat ik het maar gewoon moest proberen, twee meiden die zij kent hebben al een baan aangeboden gekregen, dus de arbeidsmarkt klimt weer wat op.
Ik ga gewoon aan deze opleiding beginnen als ik ingeloot word, en word ik uitgeloot, dan begin ik aan V&D

Bedankt voor jullie reacties!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:09

Hoe reis jij dan naar R'dam??
Want ik had gekeken en als ik in Maassluis West op de trein stap, scheelt het maar een kwartiertje.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:12

Ik zou me ook niet zo laten beinvloeden door de arbeidsmarkt dat schommelt zo.
Ook mijn vriend is nu aan het afstuderen en heeft al meerdere banen aangeboden gekregen zowel in een academisch ziekenhuis als in een eerste lijns

Anoniem

Re: Twijfel : fysio en voeding en dietetiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:35

Ik zit in mijn 3e jaar fysiotherapie!
De studie is inderdaad erg theoretisch en erg zelfstandig (een LOI cursus is er niks bij) maar wel erg interesant.
De banenmarkt blijft toch veranderen, toen ik begon was er zat werk maar momenteel is het minder....
Wie zegt dat dat niet met voeding gebeurt?
Zekerheid heb je dus nergens in, je moet kiezen waar je hart bij ligt!

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Twijfel : fysio en voeding en dietetiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:40

Anoniem schreef:
Zekerheid heb je dus nergens in, je moet kiezen waar je hart bij ligt!


Dat vind ik nou eens een goede opmerking!!! Je gaat iets studeren omdat het je boeit. Als je iets gaat studeren met 'omdat je dan een goede baan vindt' moet je echt nog eens goed nadenken.

Lest

Berichten: 1905
Geregistreerd: 10-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:45

* wist je al dat je bij de hva niet meer hoeft in te loten

Ik zou me idd niet te veel laten beinvloeden door de baankansen. Het wisselt heel erg. Daarnaast heb je als nederlandse fyshiotherapeut ook baankansen in het buitenland.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:11

Waar volg jij Fysiotherapie NienkeKara??

Zonnetje81
Berichten: 18721
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:55

Er stond vd week in de krant dat er over 2 jaar dubbel zoveel banen zijn....dus wie weet over 4 jaar ivm babyboom die met pensioen gaan.