Welke mensen hebben het profiel 'Cultuur en Maatschappij'

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:55

Ik heb ook C&M gedaan, hardstikke leuk pakket met leuke vakken, ik kan er alleen helemaal niets mee In de derde (ik was uhh.. 13 geloof ik) moest ik de vakken kiezen waar ik goed in was, dat werden dus de talen. N&G werd sterk afgeraden, ook al riep ik dat ik DGK wilde studeren.

Alles met dieren is ongeveer onmogelijk met C&M, denk er alsjeblieft goed over na voordat je deze beslissing neemt. Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehouden iets met dieren te willen, en uiteindelijk dus toch voor Diergeneeskunde gekozen.
Ik ben nu bezig met wiskunde B, scheikunde, natuurkunde en biologie, in een jaar haal ik de lesstof van 3 jaar in zeg maar. Het is goed te doen, ik ben blij dat ik op deze manier toch kan doen wat ik graag wil. Maar het blijft erg jammer dat ik door het verkeerde advies een jaar extra moet studeren voor ik me in kan schrijven

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:58

Maar Chaai, dat heb je bij elk profiel. Je moet wel rekening houden met je interesses! Ik weet al heel lang zeker dat Geneeskunde niets voor mij is, bovendien vind ik exacte vakken vreselijk en ben ik er heel slecht in.

Ik twijfelde nog wel heel erg tussen E&M, C&M2 en C&M1.

treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:00

Wat is het verschil tussen C&M1 en C&M2 dan?

DiLiberty

Berichten: 669
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:32

treffer schreef:

Ik lees dat hier veel mensen psychologie willen studeren. Zijn jullie niet bang dat jullie uitgeloot worden? Want vanaf volgend jaar geldt daar ook een loting voor.


Ik hoorde dat de loting niet zo heel erg 'zwaar' is. De universiteiten denken dat als je je gewoon voor 15 mei aanmeldt, je wel toegelaten wordt.
Omdat psychologie nu ook een lotingstudie is, kunnen de leerlingen die bijvoorbeeld meeloten voor geneeskunde, psychologie niet als 2e keuze doen. (je mag maar met 1 studie meeloten).
Psy was volgens mij vaak de 2e keus voor mensen die eigenlijk geneeskunde willen doen, dus die mensen vallen nu ook af.

ik ben dus eigenlijk niet zo heel erg bang om uitgeloot te worden. En als dat wel gebeurd.. mm tja, op een of andere manier trekt het mij wel om Fins te gaan studeren, vraag niet waarom (:P )
En anders kan ik altijd nog pedagogiek gaan doen.. Hou namelijk erg van programma's zoals EHBO (eerste hulp bij opvoeden),

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Re: Welke mensen hebben het profiel 'Cultuur en Maatschappij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:23

Ik doe CM en zit in 5VWO...heb als extra vak economie 1 en doe voor CKV3 beeldend, en heb Duits2 en filosofie.
Hierna wil ik graag Kunsten, Cultuur en Media op de RUG studeren, en dan hopelijk uiteindelijk concerten e.d. organiseren of iets in die richting, ook management dus.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Welke mensen hebben het profiel 'Cultuur en Maatschappij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:04

Heb C&M op HAVO-niveau al gehaald en zit nu in mijn examenjaar VWO met C&M. Heb op de HAVO Biologie en Economie erbij genomen en op VWO Biologie en Filosofie. Wil straks Rechten gaan studeren, Internationaal en Europees Recht, ben ik lekker niet aan dit kikkerlandje gebonden

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:10

ik doe nu c&m havo, zit in me laatste jaar. gister aanmeldingsformulier voor commerciele economie aan de hogeschool rotterdam opgestuurd:D kheb er al helemaal zin in!