Universiteit: Nijmegen of Enschede?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:02

Ik kom regelmatig langs de campus in Enschede woon er in de buurt. Dat is namelijk het grote verschil tussen beide universiteiten.

Enschede heeft als enige in Nederland een echte universiteitscampus. Het is echt een gigaterein midden in het groen maar ook vlakbij de stad. Alle faculteiten staan bij elkaar en zijn echt gigantisch. Daarnaast zijn er heel veel voorzieningen voor studenten zoals sportzalen, zwembaden, klimwand, winkels, theater, supermarkt etc etc. Er is voor studenten ook de mogelijkheid om op de campus te gaan wonen (net als in Amerika dus). En docenten wonen er ook (wel aparte gedeelten). De campus ligt naast een megabioschoop (grootste van de regio), het voetbalstadion van FC twente en een groot uitgaanscentrum (oa karten, restaurants, sportschool, duikcentrum en evenementenhal).

Ow ja en ieder jaar vind het het grootste studentenfeest van nederland plaats het Batavierenfeest. Dat is een hardloopwedstrijd van de uni van nijmegen naar twente als afsluiting is dus een gigafeest op de hele campus.

Ik ben ook wel eens in Nijmegen geweest en dat is ook gezellig. Helaas heb je daar niet echt een universiteitsgevoel (veel gebouwen liggen verder van elkaar). De stad zelf is wel leuk maar niet leuker dan in Enschede. Daarbij vind ik dat Enschede meer internationaler studenten heeft dan Nijmegen.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:57

De campus is erg leuk vind ik, zeker als je daar gaat wonen ben je midden in het studentenleven. Dat is uiteraard anders als je in de stad woont. Gezelligheidsverenigingen zijn niet zo groot in Enschede, en het uitgaansleven ook niet, maar de sportverenigingen (waaronder paardrijvereniging Hippocampus ) en cultuurverenigingen zijn wel heel leuk.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:14

uitgaansleven niet groot in enschede??? ben je wel eens op donderdag avond daar wezen stappen? is er toch altijd druk hoor!

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:16

ik ga voor nijmegen natuurlijk hhahaha

carootje90
Berichten: 198
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:10

K lees nu pas je stukje over de paardrijmogelijkheden .. Die zijn er in Enschede volop ..! Met 20 minuutjes a een half uurtje rijd je in een prachtig door bosomringd gebied .. Heel mooi om te rijden dus ..!

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:24

Klopt, paardrijmogelijkheden zijn er hier genoeg. Een aantal maneges zit er, en een mooie omgeving.

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Universiteit: Nijmegen of Enschede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:24

flowerxxx schreef:
Ik ben ook wel eens in Nijmegen geweest en dat is ook gezellig. Helaas heb je daar niet echt een universiteitsgevoel (veel gebouwen liggen verder van elkaar). De stad zelf is wel leuk maar niet leuker dan in Enschede. Daarbij vind ik dat Enschede meer internationaler studenten heeft dan Nijmegen.


Ik vind dat er wel een universiteitsgevoel is in Nijmegen hoor! de meeste opleidingen liggen op de campus, alleen de 'natuurkunde- opleiding' ligt niet op datzelfde terrein, maar wel op loopafstand. En Nijmegen heeft ook genoeg internationale studenten.

Maar ik weet niks over Enschede, dus ik kan Nijmegen niet vergelijken met Enschede...

Ik ben trouwens wel benieuwd welke stad de TS heeft gekozen...

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:26

TS heeft al moeten kiezen, dus advies maakt weinig meer uit. Ik ben erg benieuwd wat ze gekozen heeft. Ik denk dat je in eerste instantie voor de opleiding moet kiezen. De stad is daaraan ondergeschikt.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:48

manzano schreef:
TS heeft al moeten kiezen


Manzano, dit begrijp ik niet helemaal? Het bericht is gisteren geplaatst, dan zal het nu toch niet al besloten moeten zijn?

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:50

Jawel hoor. Dat schreef ze, dat ze gisteren voor 12.00 uur moest beslissen

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Universiteit: Nijmegen of Enschede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:51

SarahJ schreef:
Bedankt voor de reakties!

Ik moet bekennen dat ik een beetje aan de late kant ben met mn beslissing.
Vandaag voor 12h moet mijn aanvraagformulier ingediend zijn.
Daarmee dat ik me snel nog even tot Bokt richt .



Vandaar

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:53

Ah, bedankt, ik heb het eerste berichtje wel 3 keer nagekeken of ik iets over het hoofd zag, maar het tweede bericht had ik niet gezien Bedankt dat je me erop wees.

Dan ben ik ook wel benieuwd wat de TS uiteindelijk gekozen heeft.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:14

Welke universiteit heb je nu uiteindelijk gekozen?


Ken beide steden en beide zijn gezellig, maar als sfeer en omgeving zijnde heb ik toch lichte voorkeur voor enschede en niet alleen omdat ik er inmiddels 2 jaar woon. Voorzieningen liggen hier gewoon net iets dichter bij elkaar, leuk campus terrein en meerpaardrijfaciliteiten dichtbij.

Maar goed in beide steden kun je paardrijden en zijn studentenpaardrij verenigingen. Als je wat over de vereniging in enschede wilt weten, vraag me maar, ik was vorig jaar daar vice-voorzitter namelijk.
Als je wat over die van nijmegen wil weten (heet jolly jumper) kan ik je zo bokt-naam etc van aantal mensen geven die je daar meer over kunnen vertellen!

Enne als je keer wil rijden, je mag best keertje met me mee hoor!

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Re: Universiteit: Nijmegen of Enschede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 22:38

Nogmaals bedankt voor de reakties!

En het is geworden ... Enschede !

Kwa ligging en stadsleven sprak Nijmegen me het meeste aan, maar uiteindelijk heb ik gewoon naar de inhoud van de vakken gekeken en me hierop gebaseerd.

Mn aanvraag moet nu nog goedgekeurd worden. Als er nog anderen ook voor Enschede gekozen hebben, kan het zijn dat ik alsnog naar Nijmegen ga. De plaatsen zijn namelijk beperkt. Heb Nijmegen als tweede keuze opegegeven.

Over enkele maanden zit ik dus waarschijnlijk in Nederland. Spannend !!! Ik zal me al maar inschrijven voor een assertiviteitscursus, zeker ?

Ik hoop een ding, en dat is dat ik er kan blijven paardrijden.
Zal op zoek moeten gaan naar een bijrijdpaard en instructie.
Als ik me dan in hét dressuurland van Europa bevind, wil ik er ook van profiteren en er iets van opsteken .
Maar dat zijn zorgen voor later ...

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 22:41

risje schreef:
Maar goed in beide steden kun je paardrijden en zijn studentenpaardrij verenigingen. Als je wat over de vereniging in enschede wilt weten, vraag me maar, ik was vorig jaar daar vice-voorzitter namelijk.
Als je wat over die van nijmegen wil weten (heet jolly jumper) kan ik je zo bokt-naam etc van aantal mensen geven die je daar meer over kunnen vertellen!

Enne als je keer wil rijden, je mag best keertje met me mee hoor!
Okay Risje, over enkele maanden houden wij een minimeeting !

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:42

In beide steden kan je prima paardrijden, dus dat zal geen probleem zijn!! Veel plezier in ieder geval!!

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:57

SarahJ schreef:
risje schreef:
Maar goed in beide steden kun je paardrijden en zijn studentenpaardrij verenigingen. Als je wat over de vereniging in enschede wilt weten, vraag me maar, ik was vorig jaar daar vice-voorzitter namelijk.
Als je wat over die van nijmegen wil weten (heet jolly jumper) kan ik je zo bokt-naam etc van aantal mensen geven die je daar meer over kunnen vertellen!

Enne als je keer wil rijden, je mag best keertje met me mee hoor!
Okay Risje, over enkele maanden houden wij een minimeeting !


Zal ik vast even voor je rondvragen of hier nog een bijrijdpaardje is?
Zeg maar hoor, wil ik best alvast voor je doen. Heb al eerder iemand aan een bijrijdpaard geholpen.....Wat voor iets zoek je precies?

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Re: Universiteit: Nijmegen of Enschede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 23:18

Misschien best nog even wachten, Risje .
Ik denk niet dat er nu iemand een bijrijder zoekt die pas over 6 maanden kan komen rijden .

Mn aanvraag is ook nog niet goedgekeurd, dus best nog even afwachten. Al zal dat normaalgezien geen enkel probleem zijn.
Ook weet ik nog niet hoeveel vrije tijd ik zal hebben.

Maar ik zou dus op zoek gaan naar een paardje van min. 1m60 waarmee ik dressuurmatig kan rijden en waarmee ik lessen kan en mag pakken. Verder geen specifieke vereisten .

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:53

Oke......

Weet dat het soms in de omgeving lastig kan zijn om wat te vinden. Zowel hier als in nijmegen.....zal in elk geval mijn oren open houden;-)

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:45

hmm, mijn paard voldoet niet aan de vereisten, jammer, ik denk dat ik binnenkort wel wat hulp kan gebruiken

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:05

haha leuk dat je Enschede kiest!