Psychologie/SPH

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Psychologie/SPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 15:58

Ik heb even wat op internet rond zitten neuzen en de opleidingen Psychologie en SPH lijken me wel leuk!
Ik ben op zoek naar ervaringen en meningen van mensen die deze opleiding doen of hebben gedaan..
en aan welke school volg je deze opleiding?

Groetjes Veronique

MayBelle

Berichten: 729
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:18

Hoooii..
ik ga volgend jaar beginnen met SPH aan de CHE in Ede..
Ben benieuwd hoe het allemaal te werk gaat, en ben eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die deze opleiding doen/gedaan hebben....

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 20:28

Oke, leuk!

Nou is het wachten op ervaringen...

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:30

Mijn beste vriend doet psychologie (en pedagogische wetenschappen) en die vind het heel erg leuk. Ik weet alleen dat je psychologie en pedagogische wetenschappen kunt volgen aan een universiteit en SPH aan een HBO.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Psychologie/SPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:16

Ik heb SPH afgerond, en werk nu al een poosje als groepsbegeleider op een MFCG-auti-groep, geen seconde spijt van gehad van die opleiding. Ik ben er een ander mens door geworden. Ontzettend veel geleerd over mezelf!

Ik weet niet of je specifieke vragen hebt ofzo?

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Psychologie/SPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:00

Ik ben eerstejaars Psychologie studente aan de Uni van Tilburg.
Ik moet zeggen dat het saai is, maar ja in het eerste jaar leer je natuurlijk veel basisdingen.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 18:54

nog meer mensen?

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:46

Ik heb de bacheloropleiding biologische psychologie gedaan aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Ik vond dit vakgebied binnen de psychologie erg interessant, maar helaas waren de beroepsmogelijkheden vrijwel alleen maar op het gebied van onderzoek. Dit was toch niet wat ik wilde qua werk; ik ben dan ook niet aan de master of neuroscience begonnen die op de bachelor aansluit, maar aan de opleiding criminologie. Dit bevalt mij tot nu toe prima.
De andere richtingen binnen de psychologie zijn wel verschillend en ook zeker niet allemaal onderzoeksrichtingen (bijvoorbeeld klinische psychologie en arbeids- en organisatiepsychologie). Het is een heel breed vakgebied, waarin je op zich veel kanten op kan. De eerste twee jaren waren bij mij voornamelijk breed georiƫnteerd en ik moest in het 3e jaar definitief een richting kiezen.
Als je meer wilt weten kan je eventueel nog PB-en .