Goede stagaires goud waard

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Goede stagaires goud waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 14:48

Ik loop al 4 jaar op een dressuurstal en naast ons zit een springstal die vaak stagieres krijgt.

Vaak van die pennymeisjes die alleen maar manege ervaring hebben en die er dan achter komen dat werken in de paarden toch iets anders is als ze gedacht hadden.

Maar ook meisjes die echt willen leren en alles snel oppikken, niet gaan zeuren als het iets later word en die eigelijk veel te hard werken.

Zulke meiden zijn zeldzaam en blijven ook vaak hangen op zo'n bedrijf.

Hoe gemotiveerd zijn jullie op jullie stages?

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:51

Mwah, op mijn huidige bedrijf niet zo heel erg meer. Ik leer d'r gewoon niks..

Maar ik wil graag leren dus voor een volgend stagebedrijf zal ik me ook zeker inzetten.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:56

Bij mijn vorige stage op een dressuurstal was ik in het begin heel gemotiveerd tot de eigenares zo'n domme opmerkingen begon te maken. Terwijl ze zelf geen klop deed. Toen ik eens de spons niet zag liggen, was het van "ben je blind ofzo", dan hoeft het ook niet meer voor mij, maar heb doorgebeten en verder gedaan, en heb 78% dus, ik blij!

Mijn 2de stage is bij een dierenarts, heel iets anders, veel meer in de auto, veel meer contact met verschillende mensen, alleen heel koud smorgens op mijn brommertje, maar ik heb het ervoor over.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Goede stagieres goud waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:11

Toevallig loopt er nu net ook een topic over 'slechte' stagiaires

Ik doe zelf altijd heel goed mijn best en ben ook heel leergierig!

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:15

Ik heb me tijdens mijn stageperiode wel flink uit de naad gewerkt al zeg ik het zelf. Ik denk dan ook dat ik mezelf tot een goede stagiaire mag rekenen. (Van mijn begeleider kreeg ik een 9.)
Maar ik heb niet op een stal stagegelopen en gewoon op kantoor.

tinkerabc

Berichten: 426
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:07

Ik heb het "geluk" gehad dat ik op mijn beide stages als volwaardig werd gezien. En niet als stagiaire. Ik was gewoon een collega.
Ik zie ook weleens bedrijven waar dat niet zo is. En waar stagiaires gewoon "gebruikt" worden voor de rotklusjes. Dan kan ik me wel indenken dat je je dan ook gebruikt voelt, en dus je inzet minder is.

bella8
Berichten: 133
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Heemskerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:09

Ik heb ook op een stal stage gelopen waar ik heel veel heb geleerd. Ik ga in September als het kan weer stage lopen. Maar ze warenheel anthousiast over hoe ik het gedaan had. En ik kan altijd terug komen en dat doe ik ook

Thats_Me

Berichten: 10953
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:15

Ik heb op 8 bedrijven stage gelopen en veel geleerd. Ik ben zo iemand die zich er helemaal voor inzet en ook echt m'n best wil doen om wat te leren. Ik heb van een aantal bedrijven ook aanbiedingen gekregen voor weekend werk e.d. Op 1 bedrijf had ik het minder naar mijn zin, maar ok wel m'n best er voor gedaan. Alleen was dat typisch zo'n bedrijf waar ze je gebruiken voor de rot klusjes (werd letterlijk tegen mij gezegt dat stagiaires er alleen maar waren voor het schoonmaken en als ik een klant wou helpen die wat aan mij vroeg werd er gereageerd van vraag maar niet aan haar want stagiaires weten toch niks), toch doorgezet en heb het uiteindelijk afgesloten met een 8.5 (vonden ze blijkbaar toch dat ik goed schoonmaakte )
Maar inderdaad er zijnv eel stagiaires die zich niet inzetten en niet hun best doen, net of het ze niet intresseerd.

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:31

Ik heb op totaal 3 verschillende bedrijven stagegelopen..

Luxe handel/pension stal
Gezellige pensionstal
Leuke manege (+ pension)

Ik vind dat ik op alle3 bedrijven goed mn best heb gedaan, hihi zo erg dat het soms haast zwart voor m'n ogen werd

Tandje rustiger aan San! En tsja rotklusjes is een groot woord, maar de mindere leuke klusjes blijven vaak liggen ja en die kunnen de stagaires doen Dat is nou eenmaal (overal) zo!

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:16

Ik heb al meerdere stages gelopen en krijg meestal in mijn evaluatie terug dat ik enthousiast ben en me goed inzet. Daar heb je ook het meest aan als je wat wilt leren op je stage, is mijn ervaring.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:23

Op mijn vorige stageplaats hebben ze me zelfs een baan aangeboden, omdat ze me niet wilde missen. Ze zagen me daar niet meer als stagiaire, maar als werknemer.

Ik heb in het begin wel vaak moeite om erin te komen, om te wennen aan de nieuwe plaats en nieuwe mensen. Als ik eenmaal gewend ben, dan neem ik ook wel initiatief en wil ik veel leren.. Ik heb in het begin wat moeite om dat gevoel ook over te brengen naar de anderen.

Ik denk dat ik wel een fijne stagiaire ben voor een instelling, ik doe Verpleegkunde .

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Goede stagaires goud waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:27

Ik loop stage op basisscholen, doe nl. Pabo en zit nu in mijn 2e jaar. Ben nu bezig met mijn 4e stage, dus 4 verschillende mentoren gehad, 3 verschillende scholen. En alle mentoren waren erg enthousiast over mijn inzet en enthousiasme. Terwijl ik dat zelf eerlijk gezegd niet meer dan vanzelfsprekend vind..

Tuurlijk blijven soms de rotklusjes over die je moet doen. Klas vegen, schriften nakijken, cijfers invoeren, dingen kopiëren. Maar overal leer je van, meestal dan Nou heb ik het wel getroffen met mijn stagescholen & mentoren, hoor nl. ook verhalen van mensen die echt als voetveeg werden gebruikt. Hoezo lessen geven? Je gaat maar achterin de klas zitten kijken. Heeeel raar...

Ik vind het zelf niet meer dan normaal dat ik aanbied om ergens mee te helpen, dat ik alles aanpak wat ik kan doen en daarbij feedback vraag van mijn mentor. Ben momenteel nog met mijn vorige stageklas, groep 7, hard aan het oefenen voor een dansdag die in april plaatsvind. Ben dus eigenlijk al klaar met die stage, maar ga er toch nog 1x per week heen. De school & mijn oude mentor vinden me fantastisch En het leukste is ook gewoon: ik vind het hartstikke leuk om te doen, doe het met plezier, vrijwillig, en dat wordt gewoon gewaardeerd! Ze hebben ook gezegd dat ik altijd terug mag komen e.d. dus misschien is er zelfs wel een plekje voor mij als ik over een paar jaar klaar ben!

Tinne, dat heb ik dus ook. In het begin is het even lastig, om je draai te vinden, kennis te maken met mensen e.d. Maar als dat eenmaal is gelukt wil ik al gauw van alles doen.

Denk ook dus wel dat ik een goeie stagiaire ben

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:01

AM -> ST

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:58

Ik ben zeeeeeer gemotiveerd; maar onderhand gaat het eraf.
Krijg overal de schuld van en wordt gebruikt als een voetveeg

Zo ben ik mn ei ook weer kwijt.
Maar het is helaas wel zo. Ach, 5 weken 3 dagen dan ben ik er vanaf. Moet totaal 20 weken.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Goede stagaires goud waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:41

Ik doe nu de opleiding helpende versneld.
Ben nu aan mijn stage begonnen (sinds 3 weken)

Mijn eerste stage was geweldig! In het begin niet want kon mijn draai niet vinden, maar de laatste weken vond ik echt heel leuk!
Ik voelde me ook niet echt een stagiaire, ze behandelde me gewoon zoals ze andere collega's ook behandelde.
En niet van "jij bent minder omdat je toch maar stage loopt".
Dit was in een woonzorgcentrum, ik had ook echt een soort van "band" met de bewoners.

Nu loop ik stage in een verpleeghuis, dit is heel erg anders!
Er zijn toch meer dingen die je pas op niveau 3 mag doen, dat is dus heel jammer!

Op mijn oude stage plaats ga ik ook vakantie werk doen, niet als schoonmaakster maar echt de zorg in

Sabrina538
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Goede stagaires goud waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:46

ik vind dat je je altijd gewoon 100% in moet zetten bij een stage, ook al is t niet zo leuk of krijg je alleen rotklusjes. als je je niet helemaal inzet heb je alleen maar kans op meer gezeur (mocht dat er zijn) en anders weet je gewoon dat je zelf echt je best hebt gedaan.

ik heb in september een week stage gelopen bij een dierenartsenpraktijk. en natuurlijk zijn niet alle dingen even leuk, maar t is leerzaam, hij gaf veel uitleg en t was vaak ook erg gezellig. als jij een goed einstelling hebt zal dat ook positief werken op de "begeleider". ik moet over een paar weken weer ergens stage lopen en ga er weer 100% voor!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Goede stagaires goud waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:54

Ik heb altijd goede stages gelopen, ben ook ontzettend nieuwsgierig en leergierig, en verdiepte me altijd enorm in het werk. Ben op bijna alle plaatsen blijven hangen in de zin van bijbaantje, oproepwerk etc.
In augustus moet ik voor mijn huidige opleiding weer op stage, ben benieuwd

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:52

Ik ga eind maart voor het eerst op stage en ook nog naar het buitenland. Heb er enorm veel zin in en kan bijna niet wachten Ik ga alleen niet meewerken, ja deels waarschijnlijk, omdat ik ook onderzoek mag doen naar hengstensperma Ik studeer Paard&Management en dat is een HBO opleiding. Ik ben echt blij dat ik deze kans krijg!