slechte stagelopers GRR

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:38

stephanie100, dat is weer wat anders. zo te horen heeft deze jongen ten eerste al niet veel hoeven vegen en ten tweede... vrouwenwerk???? dat is natuurlijk gewoon een idiote smoes.
bij stage lopen hoort ieder onderdeel van het werk, dus ook vegen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: slechte stagelopers GRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:59

Tja, ik heb ook nogal wat vreemde stagaire(s) meegemaakt; voornamelijk in de tijd dat ik zelf stage liep. Maar stagebiedende bedrijven hebben ook wel eens rare dingetjes moet ik zeggen! (je uit de naad werken, niet uitbetaald krijgen voor dat werk en dan vooralsnog klagen over dingen die niets maar dan ook niets te maken hebben met de opdracht die jij moest doen, of met de stage uberhaupt!).

Op mijn afstudeerstage werkte ik liever ook op een eigen plekje, met de deur dicht (de eerste maand niet, om meer van de sfeer te proeven) maar dat was meer omdat er nogal wat verkeer op de gang was en ik erg intellectueel bezig probeerde te zijn (scriptie onderzoek)

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re: slechte stagelopers GRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:45

oke ik heb ook weer wat nieuws..
we hebben sinds een maand een nieuwe collega en die was dus samen aan het werk met dat meisje wat bij ons stage loopt..
stage meisje moest dus een boeket maken op groepen , ze had m klaar en vroeg aan die nieuwe meid als het boeket zo goed was , toen zei ze nee de 1 steekt er hoog uit en ander zit verstopt maak hem maar even overnieuw..
zegt die stageloper ; daar heb ik helemaal geen zin in , dat doe ik niet hoor zo kan die ook wel!!!!

sorry hoor maar vindt dit toch echt wel een beetje te erg voor woorden !!

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:47

Dat die stagiaire dat zei of die opmerking van die nieuwe collega?

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:55

die stagiaire.. wou dat niet overnieuw doen ..

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:06

Jeetje, je hebt het dan ook wel lekker getroffen met je stagaires zeg Zou ik ook niet blij van worden geloof ik. Als ik stage moet lopen zou ik denk ik niet zo gaan doen, lijkt me niet zo;n goede instelling

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:08

nee ik ook niet.. ik loop nu dan zelf stage op me werk .. omdat ik toch al bijna klaar ben en bloemen gesponserd krijg .. maar op andere stage plekken heb ik me altijd netjes opgesteld.. ze hoeften maar 1 ding te vragen en ik deed het meteen..

jammer dat ik geen eigenaar ben , ik had dat stage meisje er echt uitgegooid ...zo ga je toch niet praten ,, je moet iets leren ..

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: slechte stagelopers GRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:18

Zelf heb ik 5 maanden stage gelopen in een hotel in Wenen. De taal was natuurlijk vreemd, maar vanaf dag 1 hebben ik daar al de telefoon opgenomen. Op de momenten dat ik het niet vestond, gewoon even een collega erbij gehaald.

Ik heb altijd aantekeningen gemaakt, was bereid iets te leren en ik blééf vragen of ze nog iets te doen hadden voor me; hoe drukker hoe beter! Bah, verschrikkelijk als er juist niets te doen is.

Ook in de housekeeping (wat ik écht geen leuk werk vond. Persoonlijk vond ik het toch wel een stap achteruit van de receptie naar de housekeeping, hoewel in ONWIJS veel respect heb voor deze personen!!). Ook in de housekeeping ben ik initiatief blijven tonen, hoewel ik er soms gewoon genoeg van had.

Maar ik had genoeg mede stagaires die
- ongemotieveerd zijn
- niet doorwerken
- geen zin hebben
- géén aantekeningen maken
- etc, etc.

Ja, daar heb ik me behoorlijk aan geirriteerd ja!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: slechte stagelopers GRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:36

Stephanie een groente en fruit winkel moet gewoon schoon zijn, hij veegt 1 keer als hij aan het werk is (1 keer in de week een middag)
Wij vegen elke dag wel 5 keer, omdat het schoon moet zijn.

De gesneden bakken worden smorgens en sávonds geboend (hoefde hij niet te doen).
de toonbank wordt heeeeeel veel keer per dag een doek overheen gehaald, de weegschalen eveneens.

Als je geen klanten kan helpen of wil helpen zit je in een groen en fruit winkel aan schoonmaak werk, bijvul werk, opruim, snij en al dat soort dingen werk.

Ik werk nu in een winkel waar zowel paarden als dieren als hengels zijn en er moet elke dag geveegd worden, en dat wordt niet door de stagairres gedaan, maar door ons, het vaste personeel dus.

Anoniem

Re: slechte stagelopers GRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:12

AM --> ST.

Overigens hoeft het op HBO niet zo te zijn dat je stagevergoeding krijgt, dat is nog altijd een keuze Ook heb ik gemerkt dat in België bijvoorbeeld het niet gebruikelijk is om een stagevergoeding in de zin van een loon te krijgen. Nu kreeg ik wel een veel grotere en fijnere stagevergoeding in de zin van een auto met tankpas van de zaak Die ze nog een maand langer voor mij hebben aangehouden omdat ik er stage liep

En dan nog.. het is iets wat van beide kanten moet komen. Ik heb 2 grote stage's gelopen, 1 van 40 dagen verspreid over 20 dagen voor 2 dagen in de week, en later 20 dagen aaneen. Daar kreeg ik ongeveer 500 euro de maand (20 dagen dus) voor, was goeie stage, leerzaam, fijne mensen, goede begeleiding etc. etc. Maar ik zat er simpelweg niet op mijn plek qua werk.

Mijn laatste stage daarentegen. Ik maakte daar veel langere dagen qua werkdagen, qua reistijd, qua activiteit etc. etc. Maar de werksfeer die daar was, geweldig, ook al had ik de diesel zelf moeten betalen, van de auto die ik kreeg etc. etc. Het was een superbedrijf, goed persoonlijk contact, maar ook veel zelfstandigheid en mogelijkheid tot initatief, en je mening werd volwaardig beschouwd. Niet maar een stagiaire, maar als een iemand met een andere achtergrond en zienswijze.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:58

Laatst heb ik een leraar gesproken die mij op het MBO les heeft gegeven, hij vond ook wel dat met de komst van het VMBO het MBO qua niveau wel is gedaald. Mensen zijn niet geintreseerd in wat ze doen, doen liever niet te veel enz.

Ik heb een hele leuke stage gehad, en een mindere, maar die stage waar ik het echt niet leuk heb gehad, heb ik wel altijd inzet getoond, en gewoon gewerkt. Je zult je stage toch moeten doen, dan kun je er maar beter uithalen wat erin zit dan het verpesten.

Had ook altijd wel een hekel aan bellen, maarja moet toch gebeuren, heb op mijn eerste stage ook erg veel gebeld, leer je toch veel van, en op een gegeven moment weet je ook wie je moet bellen en ken je ze een beetje, dat is ook wel fijner vond ik.

Zit nu op het HBO en moet volgend jaar op stage ben ook benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:21

Ik ga nu een extra stage doen, tijdens me opleiding.
Het uitvoeren van een quick scan m.b.t. CRM Het is de bedoeling om uit te zoeken of dit bruikzaam is om te implementeren voor een ziekenhuisconcern En ik moet het op strategisch niveau uitvoeren

Ik ben net klaar met mijn 3de jaars managementstage, maar kreeg deze kans i.p.v school volgen. Met een stage kun je je naar mijn mening beter zelf ontwikkelen en de opdracht is eigenlijk een afstudeerstage, dus ik probeer het beste van te maken. Daarnaast vind ik het een mega grote uitdaging