sociaal juridische dienstverlening

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin1979
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-12-04

sociaal juridische dienstverlening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 17:31

Hallo,

Wie van jullie doet- of kent iemand die sociaal juridische dienstverlening doet? Kan iemand me meer vertellen over deze opleiding in Utrecht? Bevalt het?
Ik heb gehoord dat het een vrij oppervlakkige en simpele opleiding is met eigenlijk te weinig les-uren, en te veel thuisstudie.
Dit lijkt me jammer, klopt dit een beetje?

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:45

Hey bedoel jij sjd op hbo niveau?

Ik heb zelf jaren geleden mbo sjm gedaan en ook gedacht om sjd te gaan doen op het hbo. Ik was al dat sociale gedoe zat en ben rechten gaan studeren.

SJD is ongeveer 50% recht en 50% sociaal. De opleiding ligt een beetje tussen sociale studies als sph, mwd etc en rechten in. Van beiden wat dus.

Een aantal klasgenoten is destijds wel sjd gaan doen (konden het versneld doen) en dat beviel wel redelijk volgens mij. Volgens mij valt het qua niveau nog wel mee. Ik ken ook iemand die rechten te zwaar vond en nu goed mee kan komen bij sjd. Je gaat juridisch niet heel erg diep maar juist breed (veel verschillende rechtvakken wel sociaal gericht). Je krijgt er veel huurrecht, sociale zekerheidsrecht etc.

En sociale studies zijn nooit heel zwaar vanwege het niveau maar vanwege alle werkstukken en verslagen die je moet maken.

Bedenk dat alle studies in het hoger onderwijs heel anders zijn dan op de middelbare school of het mbo. Je moet veel thuis doen en hebt niet veel lesuren. Bij deze studie is het aantal lesuren wel wat meer (altijd bij sociale studies) maar weet niet precies hoeveel.