Hoge Hotelschool

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarmN

Berichten: 1058
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: Arnhem

Hoge Hotelschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 00:44

Ik zit nu in 3 vwo en denk eindelijk iets gevonden te hebben wat ik leuk vind! Ik wil naar de Hoge Hotelschool!
Welk vakkenpakket heb ik hier voor nodig?
Zijn er ook mensen die op de Hotelschool zitten? Wat zijn jullie ervaringen?

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:51

Ik zat daar ook aan te denken, ik zit ook op 3vwo. Maar je moet je wel bedenken dat het heel erg veel werk is (in een hotel werken/manegen) Je hebt heel onregelmatige werktijden, en weinig tijd voor andere dingen. Dus ik zit nu ook nog te twijfelen. Maar ben wel benieuwd naar nog andere reacties

CarmN

Berichten: 1058
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 00:53

Ja, dat is ook wel één van de redenen dat ik twijfel...
Zou het zonde vinden als ik door mijn werk geen paard zou kunnen hebben! En dat heb je met onregelmatige werktijden natuurlijk wel...

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:44

Als je vwo gaat doen volgend jaar, heb je een 2e moderne vreemde taal 2 nodig, dus Duits 1 en duits 2 of frans 1 of frans 2, of allebei kan ook. Het is ook handig als je economie in je pakket hebt en ze raden ook aan m&o als bijvak te kiezen.
Je kan dus C&M kiezen met m&o/economie of E&M met m&o of duits2/frans2.
N&G of N&T kan volgens mij ook, maar dan moet je ook Duits2/Frans2 of m&o/economie kiezen.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:13

Je hoeft geen duits 2 of frans 2 te hebben... Heb je dat niet dan spijkeren ze het je in het eerste jaar bij. Verder kan je met je VWO diploma de opleiding in 3 jaar doen i.p.v. 4 jaar.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:39

Ik heb hier laatst ook een topic over gestart maar helaas waren er toen geen reacties. Ik heb sinds kort ook folders van de Haagse Hotelschool. Dat lijkt mij ook een zeer professionele opleiding (ze hebben ook een vestiging in Amsterdam). Ik vind het alleen jammer dat je het 1e jaar verplicht intern moet en het daardoor dus heel duur is. Wat voor functies zouden jullie willen hebben in een hotel?

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:13

pb ja_nee eens die doet de hotelschool