Opleiding Apothekersassistente

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Opleiding Apothekersassistente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:56

Hallo,

Ik ben van plan opleiding Apothekersassistente te gaan doen. Nu ben ik opzoek naar mensen met ervaringen! Kom maar op

Groetjes

narrator

Berichten: 1878
Geregistreerd: 01-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:27

Euh.. Ik zelf niet. Me moeder is het wel

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:30

zou ook wel weten wat die opleiding inhoud etc

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Re: Opleiding Apothekersassistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:26

Ik ben vorig jaar juli geslaagd voor deze opleiding gedaan op het Roc Zeeland in Goes

De opleiding vond ik heel leuk, had wel een gezellige klas met alleen maar meiden . Je leert best veel in 3 jaar tijd. Maar met de stage perioden leer je gewoon het meest en leer je hoe alles in praktijk gaat

je komt veel mensen tegen die even een praatje met je maken
en je doet eigenlijk van alles, van recept inbrengen in de computer tot het afleveren van het geneesmiddel.

http://www.apotheek.nl is ook wel een leuke site

Zelf ben ik nu net aangenomen in een apotheek in Den Haag, en heb er nu 2 dagen op zitten, bevalt goed

(ben voor 1 feb. gestopt met een andere opleiding)

voor meer vragen kun je ook pm-en

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:58

Ik werk in een ziekenhuisapotheek en het is echt best leuk. Zelf vind ik de uitdaging iets te weinig, maar ik had ook al mijn twijfels op de opleiding zelf. Ik wou eerst de paarden in en heb toen 1 week voor de zomervakantie snel een andere opleiding gekozen en dat werd deze. T is wel een beroep waar je veelzijdig moet zijn, je moet collegiaal zijn, maar ook zelfstandig. Precies werken, snel kunnen werken, duidelijk zijn, dus goed communiceren, klantvriendelijk, enz enz. Verder heb je altijd zekerheid van een baan, want er worden erg veel apothekersassistentes gevraagd. Wij hebben zelf nu ook een aantal vacatures en ook wel mensen gehad die hun proefperiode niet hebben gehaald. Valt toch wel tegen wat er van de opleidingen af komt... Zo was mijn klas ook een ramp, ik zou met meer dan de helft van de klas niet samen willen werken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:00

O ja, t verdiend ook niet verkeerd... En ziekenhuis verdiend meer dan een openbare apotheek...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:03

O ja en de opleiding is niet moeilijk, maar ik zou wel al op de stages proberen zoveel mogelijk geneesmiddelenkennis op doen. Ik was altijd erg slecht in stampwerk en dan moest je al die gnm kennen met beide namen, ik dus als een idioot aan het stampen en na de toets was ik het meteen weer kwijt... Sinds ik werk heb ik zoveel erbij geleerd en nu zou die toets echt een eitje zijn...

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 13:08

Geweldig Dankjewel allemaal