ggggrrrrr, wat zouden jullie doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

ggggrrrrr, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:54

ik ben eind januari gestopt met mijn opleiding pabo in doetinchem.
er gebeurden daar verschillende dingen waarvan ik denk GGGGRRRRR:(
Paar voorbeelden:
stages, ik werd altijd op stagescholen gezet, waarbij ik 1 uur reistijd had, terwijl er genoeg scholen bij mij in de buurt waren met stageplekken (op 5 min afstand, op 15 min afstand) Maar daar werden dan andere mensen uit mijn klas neergezet, die daar weer ver moesten reizen, heel erg krom.

Vanaf het 2e jaar was de begeleiding ronduit slecht, ik heb die zomer de verschrikkelijkste maanden uit mn leven gehad, ik heb daar op school over gepraat, maar er werd gewoon absoluut geen rekening met me gehouden er werd me niet eens gevraagd hoe het met me ging ofzo!
Mijn studieloopbaanbegeleidster wist mijn naam niet eens.......
En als je met vragen kwam, zei ze: vraag dat maar aan je betere medestudent! Nou ik had het helemaal gehad daar, ik heb die slber gemaild dat ik ging stoppen (nou dat lijkt me een verstandige beslissing). Ik was echt geen slechte student hoor!
maar goed, veel gerel daar op school en ze zouden me helpen een vervolgstudie te vinden, ik moest een paar test maken, die heb ik 3 weken geleden ingeleverd... Kreeg ik vandaag pas bericht van, of ik nog tijd heb om langs te komen voor een gesprek........

Nou heb ik echt zo'n gevoel van donder toch allemaal op zeg! Ik heb het echt helemaal gehad!
Ik heb ook eigenlijk mijn zinnen al gezet op de CAH in Dronten.
Dus zouden jullie nog naar dat gesprek gaan of niet?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:56

ik ben nba een jaar met de opleiding logopedie gestopt, omdat we amper begeleiding kregen, ik heb toch af en toe een complimentje of kritiek nodig, was na een jaar de motivatie kwijt....

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:57

Pfft dat is flink bagger.. Bij ons op school is het ook een rotzooi maar als ze jou naam niet eens weet!!
Ik weet niet.. Je kunt er altijd nog heen om te kijken wat die uitslag is.. Misschien heb je er later nog iets aan..
Suc6 in ieder geval!!

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: ggggrrrrr, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:59

jah misschien heb ik er wel wat aan, maar je snapt wel dat ik echt boos ben op die school op het moment....
Bovendien moet ik dan mn treinkaartje ineens gaan betalen, en ze heeft dat gesprek gepland tijdens mn rijles, dus dat moet ik dan ook verzetten.........
Zou ik er nou wel of niet heen gaan?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:28

Dat is wel heel erg! Ik zou niet meer naar dat gesprek gaan (zoek het uit zeg!! Zijn ze nou helemaal van de pot gelazerd??) en lekker op zoek gaan naar een andere opleiding!
Ben je al naar een decaan gegaan? Die kunnen je vaak ook goed helpen wat betreft studiekeuze

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: ggggrrrrr, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 17:43

ja, ik geloof dat diegene die me zou helpen en me heeft gemaild een decaan is.......
maar inderdaad ik heb ook zo'n idee van donder allemaal fijn een eind op! Maar ja mn ouders vinden dat ik er beter wel heen kan gaan.....

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:51

Tja, op zich kan ik je ouders ook wel begrijpen. Kan me ook wel voorstellen dat je wilt weten wat de uitslag is...
Wel allemaal beetje onhandig gepland. Kan je niet nog wat regelen dat het op een tijdstip kan wat JOU uitkomt i.p.v. die school?

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: ggggrrrrr, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 18:07

denk dat ik dat maar eens doe, kijken over hoeveel weken ik een mailtje terug gestuurd krijg dan..

lazy
Berichten: 443
Geregistreerd: 26-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:15

hoi ik herken je verhaal, ik heb hetzelfde meegemaakt alleen ik heb met veel moeite mijn opleiding toch afgemaakt. Ik heb er aan zitten denken om er wat aan te doen maar had toen de energie niet, nu doe ik een vervolgopleiding en heb ik hetzelfde gedoe, hier heb ik dus wel wat van gezegd maar het werd mij niet in dank afgenomen, en ik heb geleerd dat je beter (hoe zwaar en vermoeiend dan ook) maar altijd leuk en aardig kunt doen dan een systeem willen veranderen.
Ik zal als ik jouw was je hart volgen waar voel jij je thuis en die testen ja dat is ook maar een moment opname.

iniedregeval veel succes met het maken van een keuze

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: ggggrrrrr, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 18:19

dankje
tjah, tis erg lastig, ik zie de opleiding management en paardenhouderij wel zitten, maar mn ouders en de eigenaar van mn verzorgpaarden vinden dat helemaal niks voor mij, tenminste dat management niet....
Hoe kun je nou weten of dat iets voor je is?

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:32

Vind je de opleiding niet leuk, of alleen de school.
In dat geval zou ik dezelfde opleiding op een andere school gaan doen.
Anders zou ik toch naar dat gesprek gaan, je weet maar nooit.