Ouders en cijfers..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 14:29

Barvrouwke schreef:
Zonder ontspanning kan je ook niet leren
zeg dat maar eens tegen je ouders.


Thanx, ga ik zeker is zeggen..

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:37

lowara schreef:
ik ken het helemaal mijn moeder dreigde altijd dat ik naar een kostschool moest
maar ik deed op de middelbare school ook niet bepaald mijn best moet ik toegeven
nu ben ik juist een stuudje geworden en zijn mijn ouders helemaal happy met mijn cijfers. gewoon NOG harder studeren, alles is in principe leerbaar ( op wiskunde na )



Daar vallen dan ook scheikunde, natuurkunde en economie 2 bij volgens mij als wiskunde niet te leren is.......

Verder hoop ik niet dat ik later zo'n ouder wordt die alleen kan zeuren over slechte cijfers. Dat ik juist mijn kinderen kan motiveren, belonen als ze het goed doen en dat ze durven zeggen dat ze een onvoldoende halen of hulp nodig hebben.....

Maar ja lijkt me dat elke ouder dat wel wil maar dat het ind e praktijk toch niet zo simpel is......

Ik was een ramp in Frans, dat was voor mij niet te leren, het was voor mij complete CHINEES!!! En engels schrijven/gramatica was ik ook slecht in. Een geluk dat het examen een tekst is dat kon ik weer wel en luistervaardigheid ook, alleen dan bij engels niet bij andere talen.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:43

Ik heb, toen ik nog op de middelbare school zat, ook wel periodes gehad waarin de motivatie een beetje ontbrak. Bij mij resulteerde dat ook in slechte cijfers voor de talen. Waren mijn ouders ook niet blij mee. Ik heb na een tijdje de motivatie weer gevonden en heel hard gewerkt. Tegen m'n ouders gezegd dat ik een goed eindrapport zou hebben. Had ik.. En trots dat ze waren!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Ouders en cijfers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:10

* Hier precies hetzelfde... *

Ik ben ook gewoon zó bang dat ik mijn examens niet haal...

succes/sterkte ermee!

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:38

Oeh dit probleem komt me bekend voor Mijn ouders konden ook zo goed laten weten dat ze vonden dat ik mijn best niet deed! Als ik dan een voldoende haalde (moest minstens een 7 zijn, want een 6 was maar magertjes) dan werd dat wel gezegd, een keer of 6. Als ik een onvoldoende haalde had ik meteen niet geleerd en dat werd dan wel 20 keer herhaald!

Mijn tip: ene oor in, andere oor uit en gewoon zorgen dat je over gaat en je examen haalt. Daarna wordt alles anders

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:05

Ik vind het niet meer dan terecht dat je ouders boos worden als je slechte cijfers haalt.

Iedere ouder ziet heus wel hoe het komt dat de resultaten minder zijn. Als jij heel hard werkt maar het lukt niet is dat anders dan dat je geen zin hebt/motivatiegebrek.

Je ouders betalen veel geld voor je studie. En ze zijn ouder en weten dus hoe de arbeidsmarkt werkt.

Als jij regelmatig uit jezelf verteld over school werkt dat het beste. Dus gewoon eerlijk zeggen als dingen minder goed gaan. En daarbij ook de reden. Als je een goede reden hebt voor je slechte prestaties begrijpen ze dat heus wel.

Ouders zeuren niet ze hebben het beste met je voor! Bedenk dat er genoeg jongeren/kinderen zijn die ouders hebben met 0% interesse. Je ouders "zeuren" omdat ze een goede toekomst willen met een diploma. En door niets te zeggen of dingen te verzwijgen gaan ze alleen maar meer doen.

Wees eerlijk dus.

Fritsiej

Berichten: 2340
Geregistreerd: 06-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:21

het is heel erg irritant als je ouders zo doen terwijl je wel je best doet!
Ik doe redelijk me best en voor andere vakken heeel erg! Over het algemeen doe ik goed me best maar ik weet dat als ik nog meer zou leren dat ik naar het VWO kan. Maar jah mijn vz pony is een beetje heeel erg belangrijk

Maar ik denk dat je eens met je moeder/vader moet gaan praten en dat je je niet zo geweldig voelt en gewoon vertellen waarom je die lage cijfers hebt! Je ouders zullen dat dan vast wel begrijpen en ze zullen je zeker te helpen proberen!