Ik irriteer me een beetje aan een leraar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Ik irriteer me een beetje aan een leraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 01:59

Oké,ik heb deze leraar als sinds vorig schooljaar,toen gaf hij fysica,het merendeel van de les vertelde hij verhalen en zo raakten we achter op de leerstof.

Nu dat ik ben blijven zitten heb ik hem(helaas ja)voor wiskunde,dit is echt een ramp!Hij maakt bijna iedere les fouten,ik merk het maar ik durf het niet te zeggen omdat hij altijd kwaad op me word,hij moet me zo niet hebben geloof ik.Ik vind het vooral erg voor mijn klasgenoten,ze nemen immers die fouten over.Ik ben er zéker van dat hij een fout maakt,ik kan immers ook tellen
Hij stelt een vraag,ik(en een ander klasgenoot maakte het ook mee)antwoord en hij zegt dat het fout is,op het einde van de oefening zegt hij het antwoord en toch blijkt dat ik datzelfde antwoord gaf maar nu wél juist is
Ook begint hij soms uit het niets een verhaal te vertellen,mij best,maar NIET midden in een oefening,niet moeilijk dat je je concentratie kwijt geraakt.
Deze manier van lesgeven is voor mij erg verwarrend,ik zag vroeger soms andere methodes met andere uitkomsten of dezelfde methodes dat hij gebruikt mét andere uitkomsten,maw,fouten dus.Ook zijn sommige antwoorden niet realistisch.Bij een onderdeel heeft hij 20(!!)min nodig gehad om een vraagstuk op te lossen en soms had hij fouten gemaakt.Bovendien begreep ik een stap niet en vroeg om uitleg,3x heeft hij de oplossing uitgelegd béhalve die stap.

Ook over zijn manier van toetsen en taken ben ik niet te spreken.
Hij geeft een toets,ok allemaal goed en wel,maar meestal zijn er veel gebuisd,hij bespreek de toets niet,nee hij gaat verder met de les.
Hij geeft ontzettend veel taken op:Bij ons moet je taken en toetsen op speciale bladen maken dat je op school moet aankopen.Dus we moeten die op die bladen maken,daarna verbeteren we dat tijdens de les en moeten we de taak afgeven waar de meesten een 10 op krijgen en die 10 komt niet op het rapport.Dus we maken taken voor niets,resultaten tellen toch niet mee en bovendien is het ferme verspilling.

Wat vinden jullie hiervan?Vinden jullie dat ik overdrijf?Kan ik hieraan iets doen?

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:29

Misschien moet je even met je mentor of rector erover praten. Want als jij hierdoor in de war raakt, en de lesstof niet gebruikt, dat is niet handig..

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:21

RaQuKA schreef:
Misschien moet je even met je mentor of rector erover praten. Want als jij hierdoor in de war raakt, en de lesstof niet gebruikt, dat is niet handig..


Even nadenken,rector,mentor is dat hetzelfde als een klasverantwoordelijke?
Ik woon in België nl
Ik volg de les niet eens,amper omdat ik in de war geraak
Doe wel de oefeningen maar luister niet naar zijn uitleg

Vandaag weer,toets gehad,was hij weer een idioot verhaal aan het vertellen en de hele klas volgde mee,op het einde klaagde hij dat bijna niemand klaar was
Afijn,daar heb ik geen last van gehad,ik heb mijn hoorapparaten afgezet
Maar dat kan ik nou niet altijd gaan doen

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:45

Kun je niet na de les even de docent apart nemen en onder vier ogen uitleggen waar je probleem zit en uitleggen dat je graag de toetsen en proefwerken zou willen bespreken?
Een leraar is ook maar een mens dus bespreek het gewoon rustig met hem, dan moet er een oplossing te vinden zijn!

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:53

mentor is zoiets als je klastitularis. Ik zou eerst de leerkracht na de les (niet in de klas) erover aanspreken maar als hij niet wil luisteren toch naar de titularis gaan. Mag ik weten naar welke school je gaat? Mss zitten we op dezelfde? Als je het niet hier wil zetten stuur me maar een pb

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:10

Blue_Star schreef:
RaQuKA schreef:
Misschien moet je even met je mentor of rector erover praten. Want als jij hierdoor in de war raakt, en de lesstof niet gebruikt, dat is niet handig..


Even nadenken,rector,mentor is dat hetzelfde als een klasverantwoordelijke?
Ik woon in België nl
Ik volg de les niet eens,amper omdat ik in de war geraak
Doe wel de oefeningen maar luister niet naar zijn uitleg

Vandaag weer,toets gehad,was hij weer een idioot verhaal aan het vertellen en de hele klas volgde mee,op het einde klaagde hij dat bijna niemand klaar was
Afijn,daar heb ik geen last van gehad,ik heb mijn hoorapparaten afgezet
Maar dat kan ik nou niet altijd gaan doen



uhh ik weet niet precies hoe het in België werkt, maar denk wel dat dat zo iemand is.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:17

Allereerst:
"Ik erger me aan iets" of "iets irriteerd mij".

Verder moet je toch óf de leraar erop aanspreken óf je gaat naar je mentor of nog iets hogers.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 18:22

@reininglover,we zitten niet op dezelfde school,heb even je profiel bekeken

Ik wil hem best aanspreken maar dan heb ik kans dat hij zich nog erger gaat irriteren aan mij,hij geeft me minder punten dan de rest en heb hem volgend jaar ook nog

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:27

Ik zou het persoonlijk als a.s. leraar meer waarderen als iemand eerst persoonlijk met me sprak dan wanneer er gelijk met mentoren oid wordt gesproken. Ik denk dat wanneer je op een respectvolle manier spreekt met iemand dat je hier goed uit moet kunnen komen. Ik denk dat de beste man bijv. verhalen vertelt om de lessen gezelliger te maken. Als jij aangeeft dat je dat waardeert maar dat jij het moeilijk hebt om structuur in de les te krijgen dan komt het al heel anders over dan wanneer je naar die man toegaat met de hele klas 'En ik kan uw lessen nooit volgen! Uw uitleg is echt vaag en we bespreken nooit iets! Zo kan ik toch nooit goede cijfers halen?' Snap je?