Verpleegkundige, BOL/BBL wie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8283
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Verpleegkundige, BOL/BBL wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 18:40

Hooi,

Wie van jullie wil ook verpleegkundige opleiding niveau 4 gaan volgen? Of wie volgt hem al?

Doen jullie BOl of BBL en hoe oud zijn jullie?

Ik wil BBL gaan volgen, maar het is heel moeilijk hier in de buurt een ziekenhuis te vinden die je aanneemt als je 16 bent en BBL wil doen.

Gr karin

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:36

Ik ga hopelijk in september ook de BBL doen, ik ben alleen nog aan het wachten of ik ben aangenomen in het ziekenhuis hier in de buurt.... Ik ben 18 jaar

Marieke85

Berichten: 207
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Verpleegkundige, BOL/BBL wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:12

Ik doe nu de BBL opleiding, zit in het 2e jaar. Het klopt dat je als 16 jarige niet aangenomen wordt want je moet minimaal 17 en een aantal maanden zijn. Ik ben 20

Karin_deB

Berichten: 8283
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 21:47

Wie weet er trouwens welke vakken je allemaal op school krijgt als je de BOL opleiding doet?

Anoniem

Re: Verpleegkundige, BOL/BBL wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:51

Ik volg een BOL verpleegkunde opleiding, niveau 4.
Ben er even een jaartje tussenuit geweest, maar hoop zo snel mogelijk aan mijn vierde jaar te beginnen!

Heb stage gelopen in een verpleeghuis (waar ik 1 van mijn 4 baantjes aan overhield ) en in het ziekenhuis (Rode Kruis in Den Haag - Geweldig!)

Vakken die ik kreeg zijn:
- TSV (training sociale vaardigheden)
- Verpleegkunde
- Verpleegkunde skill (= vaardigheden)
- Anatomie
- Psychiatrie
- Gehandicapte zorg
- Chronisch zieken
- Kind en kraam

(even verder denken hoor )

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:56

Heb hier even een vraagje BOL is toch leren en stage? (want dan ga ik dat hierna ook doen )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:22

Ja dat klopt! BOL= leren en stage
BBL= werken en leren

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:53

werken en leren kan alleen als je 17 bent en 3 maanden, als je aan de opleiding begint.. Dit omdat je anders geen nacht diensten enzo mag draaien i.v.m je leeftijd.. Er zit dus niets anders op dan leren en stage te gaan doen.. (de BOL variant)

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:35

Als ik het goed heb doet _tarja_ hier op bokt deze opleiding
Misschien kan je haar even een pb'tje sturen

Karin_deB

Berichten: 8283
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 20:51

_Margarita_ schreef:
werken en leren kan alleen als je 17 bent en 3 maanden, als je aan de opleiding begint.. Dit omdat je anders geen nacht diensten enzo mag draaien i.v.m je leeftijd.. Er zit dus niets anders op dan leren en stage te gaan doen.. (de BOL variant)



Dit dacht ik dus ook, en toen heeft mijn moeder gebeld, en die nemen mensen aan vanaf 16 jaar. Dus heb ik gesolliciteerd..

Juco
Berichten: 807
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Verpleegkundige, BOL/BBL wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:54

Ik heb de BBL gedaan. De leeftijdsgrens is nog van de oude inservice-opleiding en is ip komen te vervallen. Sommige instellingen hebben wel een leeftijdseis. Vaak ivm avond en nachtdiensten, soms ook vanwege de zwaarte van het beroep.

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:38

RaQuKA schreef:
_Margarita_ schreef:
werken en leren kan alleen als je 17 bent en 3 maanden, als je aan de opleiding begint.. Dit omdat je anders geen nacht diensten enzo mag draaien i.v.m je leeftijd.. Er zit dus niets anders op dan leren en stage te gaan doen.. (de BOL variant)



Dit dacht ik dus ook, en toen heeft mijn moeder gebeld, en die nemen mensen aan vanaf 16 jaar. Dus heb ik gesolliciteerd..


Ohh dan is dat zeker veranderd, want 3 jaar terug toen ik begon kon dat dus niet.. En ik zat met het zelfde probleem..
Nah succes met je studie!