Mondeling examen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Mondeling examen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 14:54

Ik weet niet of ik dat hier mag plaatsen maar ik moet voor mijn nederlands examen een verhaal vertellen dat leerlingen van mijn leeftijd aanspreekt (15/16jaar)
Het verhaal moet ontroerend/grappig/griezelig/... zijn en ong 2 minuten duren.
Wie heeft ideetjes?

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Mondeling examen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 17:40

Niemand?
Ik zal even zeggen wat er op m'n blad staat, misschien is het dan wat duidelijker:
-Vertel een verhaal
-Begin met: Ik maak nooit iets mee maar....
-Zelf verzonnen of op bestaand verhaal gebaseerd maar dan in eigen woorden
-Gericht op publiek van 15/16jarigen of volwassenen
-duur: min 2minuten, max 5 minuten
-Publiek boeien (grappig, misterieus, ontroerend, spannend, ...)

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:42

Je kan iets vertellen dat je iets beleefd heb ofzo met een jongen/meisje die je erg leuk vond..dat lijkt mij het meest aanspreken. ik zou het eigelijk ook niet weten...

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Mondeling examen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:29

Ja, heeft niemand zo ervaring van iets dat is gebeurt met een meisje/jongen, Zo iets apparts?

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:51

Ik maak nooit iets mee, maar wat ik GISTER toch tegenkwam!
Ik was aan het rijden in het bos, met mijn paard. En opeens begon het heel hard te waaien, de wind gieeeerde door de bomen! Daarnaast hoorden we klappen van de hevige onweer die opstak.
Ik werd bang...heel bang.
Maar het vreemde, mijn paard, die bleef rustig... Na 15 minuten was het allemaal over en scheen het zonnetje weer! Ik snapte der niets van. Ik heb het allemaal verteld thuis, en mijn moeder wilde me niet geloven...Dat is echt vervelend...Weet je wat ze zei: Dat zijn vast de hormonen kind, je hebt gedroomd!
Ik dacht dat ik gek werd...!! Ik ben boos naar boven gegaan en heb eens heel goed nagedacht... Sommige dingen kon ik me nog herinneren, sommige niet.
Ik ging op zoek naar mijn dagboek, tot mijn grote verbazing stond daar helemaal niets in!!
Diezelfde avond nog, ben ik naar stal gegaan en zag ik dat mijn paard lekker aan een worteltje zat te knabbelen.
Toen wist ik het zeker, mijn moeder had toch gelijk, maar ik was eigenwijs, en wilde haar niet geloven...IK met mijn eigenwijze willetje..!

Tadaaaaaaaaaaa Maak er zoiets van..eerst spannend, en dan later...dat je toegeeft aan je moeder, ipv er tegenin te gaan, zoals veel pubers doen haha..zo spreek je je doelgroep wel aan haha..

Laat maar even weten wat j eervan vind!:D

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Mondeling examen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:03

Dat was een goed idee, maar sorry, mijn examen was vandaag, helaas was je reactie net iets te laat...
Toch bedankt

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:18

Hahaha jammer. Maar heb je hem wel gehaald?