NHB Deurne

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roowan
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-11-05

NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 21:37

Hallo allemaal,
Ik weet niet zeker of het hier goed staat maar ik had een paar vraagjes.
Ik wil misschien een opleiding in Deurne gaan doen, maar nu hoorde ik dat je dan intern gaat en je eigen paard mee moet nemen, maar dat het een jong paard moet zijn. Klopt dat en kan iemand mij hier misschien wat meer over vertellen?

Bedankt!
Rowan

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:02

Je hebt in deurne twee mogelijkheden.
Deeltijd en voltijd.
Deeltijd moet je 1 dag in de week naar school en minimaal 20 uur bij een paardenbedrijf in loondienst zijn.
Voltijd zit je intern en moet je een eigen paard meenemen.
Dat het een jong paard moet zijn is onzin, volgens mij hebben ze dit juist liever niet.

Maar mag ik je 1 tip geven, denk er goed over na.
Zo geweldig is deurne niet hoor.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:34

lachmar schreef:
Voltijd zit je intern en moet je een eigen paard meenemen.


je kan ook een paard van school huren

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:38

lachmar schreef:
Maar mag ik je 1 tip geven, denk er goed over na.
Zo geweldig is deurne niet hoor.


ik vind lessen van deurne ook niet zo geweldig school = plezier en stage = leren.

ik doe aan hoefsmidsopleiding en dat is weer wat anders

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:40

SharirBobby schreef:
lachmar schreef:
Voltijd zit je intern en moet je een eigen paard meenemen.


je kan ook een paard van school huren


Ja maar volgens mij kan dat ook maar tijdelijk.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:51

lachmar schreef:
Ja maar volgens mij kan dat ook maar tijdelijk.


Je kan tijdens je hele opleiding een paard huren.
Het is wel zo dat je meestal elk jaar weer een ander schoolpaard toegewezen krijgt, dus je moet dan elk jaar weer ff wennen aan je paard, dat is wel een nadeel ten opzichte van je klasgenoten die bijv. 4 jaar lang hetzelfde paard meenemen.
Om die reden heb ik nu ook een eigen paard, het 1e jaar had ik wel een schoolpaard.

Idd leer je het meeste tijdens je stage. Daar krijg je persoonlijke begeleiding met het rijden.
Op school rij je met maximaal 8 in een les, dus dan wordt de aandacht over 8 ruiters verdeelt. Verder heb je op school inderdaad veel lol en plezier, maar dat kan ook haast niet anders als je met z'n allen opdezelfde flat slaapt..... en is ook erg gezellig

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:53

oh okee, maar het is inderdaad gunstiger als je een eigen paard hebt, dan weet je ook zeker dat het klikt en hoef je niet ieder jaar weer opnieuw te beginnen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:08

Dit is meer iets voor ST ik tem wel even.
Ik ben trouwens ook niet zo'n Deurne fan
Maar dat is ieder zijn eigen mening

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 01:02

SharirBobby schreef:
Je kan tijdens je hele opleiding een paard huren.
Het is wel zo dat je meestal elk jaar weer een ander schoolpaard toegewezen krijgt, dus je moet dan elk jaar weer ff wennen aan je paard, dat is wel een nadeel ten opzichte van je klasgenoten die bijv. 4 jaar lang hetzelfde paard meenemen.


Je kunt het ook juist als voordeel zien. Als je een opleiding paardenSPORT doet, dan is het juist goed om op zoveel mogelijk verschillende paarden te rijden. Sterker nog, als je later je brood wilt verdienen met het rijden van paarden dan zul je wel moeten.

Als je er erg tegenop ziet om verschillende (moeilijke?) paarden te rijden, is het denk ik verstandiger om er eens even heel goed over na te denken of het zin heeft om uberhaupt aan de opleiding te beginnen.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:02

maar ze raden aan voor school een braaf dier mee te nemen, daar kan je de knopjes op uitvinden.
en op stage word je heus wel op wat minder makkelijke beesten gezet.

je moet dus niet je eigen paard meenemen, je kan een schoolpaard huren, al is dat ieder jaar weer even kijken op wie je mag.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:07

CCCCorine schreef:
Je kunt het ook juist als voordeel zien. Als je een opleiding paardenSPORT doet, dan is het juist goed om op zoveel mogelijk verschillende paarden te rijden. Sterker nog, als je later je brood wilt verdienen met het rijden van paarden dan zul je wel moeten.

Als je er erg tegenop ziet om verschillende (moeilijke?) paarden te rijden, is het denk ik verstandiger om er eens even heel goed over na te denken of het zin heeft om uberhaupt aan de opleiding te beginnen.


Hoe leerzaam het ook is om op verschillende paarden te rijden, het blijft een voordeel voor je examens als je 4 jaar lang op hetzelfde paard rijdt en deze op je examens mee neemt. Op stage en met wisselen kom je genoeg op andere paarden.
Als er je tegen op ziet om verschillende paarden te rijden kan je beter niet aan de opleiding beginnen inderdaad, maar dat heb je mij toch niet horen zeggen?
Vorige week heb ik overigens toch ook nog examen moeten doen op andere paarden dan mijn paard, want die stond kreupel, dus dat was dikke pech. Dressuur wel gehaald, springen niet ( ). Zowiezo moet je met je examen 1 of 2 keer wisselen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:56

SharirBobby schreef:
Als er je tegen op ziet om verschillende paarden te rijden kan je beter niet aan de opleiding beginnen inderdaad, maar dat heb je mij toch niet horen zeggen?


Nee, klopt. Sorry als je dacht dat die opmerking specifiek voor jou was. Ik bedoelde het in het algemeen.

roowan
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-11-05

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 15:31

Okey! Super bedankt allemaal! Ik heb een eigen paard dus dat komt goed. Staat je paard dan gewoon daar bij die school op stal en moet je zelf nog een onderkomen zoeken? Of regelt de school dat en zit dat bij de prijs inbegrepen!
Sorry voor de vele vragen! Alvast bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:40

VMR --> ST

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:06

stallen zijn gewoon op school en die huur ervan zit bij de kosten inberekent.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:15


Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:03

Wie weet hoe dat orientatie jaar van Nhb Deurne gaat,,??

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:50

Die folder kan ik niet downloaden, heb het goede programma niet ofzo....
Ik had een vraagje, hebben ze op Deurne ook opleidingen op HBO niveau? Zo ja, welke dan?

roowan
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-11-05

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 13:25

Ja, dan moet je ff op de site kijken, daar kun je de opleidingen zien

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:54

ja, van die site word ik niet echt wijzer.
Zoals ik al zei, ik kan die brochure niet downloaden.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:22


meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:32

nee, ik krijg telkens de foutmelding de invoegtoepassing is niet juist geïnitialiseerd.
bedankt voor het proberen!

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:38

Ik kan wel de folder voor je in word kopieeren en naar je mailen, alleen staan er dan geen plaatjes bij, en ziet het er minder aantrekkelijk en overzichtelijk uit. Maar wel alle tekst staat er.

nicoletju
Berichten: 242
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:44

CCCCorine schreef:
SharirBobby schreef:
Je kan tijdens je hele opleiding een paard huren.
Het is wel zo dat je meestal elk jaar weer een ander schoolpaard toegewezen krijgt, dus je moet dan elk jaar weer ff wennen aan je paard, dat is wel een nadeel ten opzichte van je klasgenoten die bijv. 4 jaar lang hetzelfde paard meenemen.


Je kunt het ook juist als voordeel zien. Als je een opleiding paardenSPORT doet, dan is het juist goed om op zoveel mogelijk verschillende paarden te rijden. Sterker nog, als je later je brood wilt verdienen met het rijden van paarden dan zul je wel moeten.

Als je er erg tegenop ziet om verschillende (moeilijke?) paarden te rijden, is het denk ik verstandiger om er eens even heel goed over na te denken of het zin heeft om uberhaupt aan de opleiding te beginnen.


ja hier ben ik het zeker mee eens, want je hebt ook mensen die alleen maar op 1 paard kunnen rijden, gaan ze dan op een ander zitten, kunnen ze het niet en moet iemand anders het maar voor hun oplossen..

nicoletju
Berichten: 242
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:50

trouwens, ik wil ook naar deurne al sinds ik mijn pony heb, en ik wil heel graag van mijn sport mijn werk maken!! proberen zo ver mogelijk te komen,, maar daar strijden we allemaal voor, tog mensen!!!!!!?????