Waarom is Engels toch zo lastig? =(

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:55

Gearl schreef:
Ik heb een frans-deuk
Engels gaat juist heel goed? Misschien mist bij jullie een goeie basis ofzo...

Dat klopt.

Ik mis de hele basis, dit omdat de leraar in het eerste jaar engels was en alleen maar engels kon praten en geen nederlands... Dat legt zeer makkelijk uit. Daar komt nog bij dat zij helemaal geen les kon geven. Na 4 verschillende leraren en tijden geen engels was het jaar al weer voorbij. Ook in het begin van de tweede was het een puinhoop.

Gelukkig heb ik vorig jaar bijles gehad en zit de basis er een stukje in.
Nog lang niet goed genoeg, maar ik kan me wel beter redden en haalde de laatste Repetitie ook geen 2 of een 3, maar een 5.5.
Wat was ik daar blij mee.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:15

Gearl schreef:
Ik heb een frans-deuk
Engels gaat juist heel goed? Misschien mist bij jullie een goeie basis ofzo...

Ik denk dat dat bij mij ook mist. In groep 8 is het voor mij iig allemaal al veel te snel gegaan. We kregen een videoband in het engels te zien. Iedereen lachte om een grap ofzo, terwijl ik helemaal niks had verstaan. In de 1e was het een aansluiting op groep 8, maar omdat ik groep 8 niet bij heb kunnen houden liep het in de eerste helemaal mis natuurlijk. Eigenlijk stom want ik heb het daardoor opgegeven voor me zelf, ik dacht dat ik het toch nooit zou kunnen. En nu is het ieder jaar dan ook steeds moelijker voor me geworden. maar op de een of andere manier heb ik me er wel het examen mee door gesleept

aiselover

Berichten: 855
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Reeuwijk, Zuid-Holland

Re: Waarom is Engels toch zo lastig? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:10

*Meldt zich nog een Engels-debiel

Frans + Duits waren geen probleem, alleen Engels....
Krijg nu al bibbers als ik aan Eindexamen of vervolgstudie denk....
Ik zou eigenlijk paar weken naar Engeland moeten ofzo, veel Engels spreken maar ben liever zu hause in de zomervakantie
Brrr....'t woord Engels jeukt al

Loveable

Berichten: 1263
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:18

Toch wel gek eigenlijk, in het dagelijks leven hoor je meer engels; denk aan engelse films, tv programma's etc dan frans en duits. Ik kan me er ook weinig bij voorstellen dat je frans makkelijker vind dan engels, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Waarom is Engels toch zo lastig? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:28

Ik ken je probleem heb ik ook frans gaat goed maar
engels