Waarom is Engels toch zo lastig? =(

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abcde123
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-10-04

Waarom is Engels toch zo lastig? =(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 22:22

Er zijn vast meer mensen die het lastig vinden..
maar ook vast mensen die het juist een makkie vinden...

Ik weet niet waarom het zo moeilijk is..
Ik krijg Engels er niet in, terwijl frans er zo in zit..
Baal er toch wel van hoor! Omdat Engels gewoon heel belangrijk is ook voor later enzo..

Iemand hier nog meer last van, of iemand nog tips ofzo??

Leo

Berichten: 50203
Geregistreerd: 06-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:01

Waar heb je precies moeite mee dan?

Woordjes / zinnetjes leren? Grammatica? Spreken? Lezen? Schrijven?

Engels is vrij breed

Grammatica kan ik eventueel wel wat tips over geven, was ik vrij goed in. Lezen en schrijven is een kwestie van heel veel oefenen
Lezen kun je bijvoorbeeld verbeteren door engelse boeken te gaan lezen, wat sowieso erg goed is voor je taalvaardigheid.

Succes

Widner

Berichten: 1745
Geregistreerd: 04-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:04

Oo heb ik ook ik had laatst een 2,7 voor mijn proefwerk

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:53

Ik doe ene tweetalige opleiding, dus heb er niet zo last van Maar heb dan ook drie jaar lang de hele dag engels naar mijn kop gekregen Nu heb ik nog maar 3 vakken in het engels ofzo ...
Tis ene kwestie van leren en oefenen denk ik.. gewoon stampen en veel lezen werkt ook goed

Lisanne1

Berichten: 2205
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Usselo -->> Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:59

Het zelfde probleem, ik ben ook niet goed in Engels vooral de grammatica.. De woordjes leren wil nog wel eens lukken.. Voor mijn proefwerken heb ik altijd rond de 3 .

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:07

Ik heb het juist anders om. Engels vind ik makkelijk terwijl frans altijd k u t ging.. (had net nog een 9 voor engels. ) Maar frans dat ging echt niet. Op het laatst wel opeens. Haalde ik 8es en 9es enz. Echt raar. Maar ik denk dat je gewoon je best moet blijven doen. Meer kun je niet doen. Succes!

abcde123
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 16:10

Ik had deze hele week engels lopen leren, omdat ik vandaag rep in moest halen, omdat ik naar de hengstenkeuring was geweest. Dus heb de hele week lopen leren, en oefen toetsen lopen maken van internet En vandaag rep had eindelijk voor de 1e keer een redelijk goed gevoel bij me repetitie Had ook een 7 poeh.. dan zie je dat je het wel kan...
Maar ik ben nu van plan, gewoon heel veel tijd in engels te stoppen, en gelijk vanaf het begin beginnen met leren Kijken hoe dat gaat!

@leo_ke;
Ik snapte vaak de grammatica niet... Maar ik kon ook niet zeggen dat ik er veel tijd in stopte! En zinnetjes vind ik ook nog wel eens lastig, het vertalen gaat dan wel, maar dan moet je ook nog de goede plaats vinden voor de woorden.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:23

Ik ben dus ook heel slecht in mn engels, terwijl ik voor Duits gemiddeld een 8,6 sta dit jaar, maar engels vind ik gewoon heel moeilijk, hoe veel ik ook oefen ik haal bijna nooit een voldoende

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:55

Ik heb een talenknobbel. Het enige probleem is dat ik te verlegen ben om een vreemde taal te spreken als er een bekende bij is, dus mijn mondeling vroeger

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Waarom is Engels toch zo lasitg? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:56

hier nog 1 die het niet kan een 2.8 op mijn rapport

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:00

ik had het ook andersom. engels vond ik altijd heel makkelijk en frans echt k*t.
ik ga vanaf volgende week zelfs op een engelse fokkerij werken, dus dan moet k wel engels spreken=D
woordjes en teksten is echt gewoon een kwestie van oefenen, veel engelse boeken gaan leze.
en grammatica, ezelsbruggetjes weten, er zijn speciale boekjes waar allemaal ezelsbruggen in staat, ik weet alleen niet meer hoe dat heet:S moet je even op internet zoeken.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:02

cp112 schreef:
ik had het ook andersom. engels vond ik altijd heel makkelijk en frans echt k*t.
ik ga vanaf volgende week zelfs op een engelse fokkerij werken, dus dan moet k wel engels spreken=D
woordjes en teksten is echt gewoon een kwestie van oefenen, veel engelse boeken gaan leze.
en grammatica, ezelsbruggetjes weten, er zijn speciale boekjes waar allemaal ezelsbruggen in staat, ik weet alleen niet meer hoe dat heet:S moet je even op internet zoeken.


das voor jouw niet zo handig als je in frankrijk woont

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:07

haha neej idd, gaat wel wat beter nu hoor, maar niet echt veel:P

monteaura
Berichten: 1477
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:08

I love engels Wil het later ook gaan geven dus dat moet ook wel, hihi

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:15

Ik was ook altijd goed in engels, maar in onze vriendenkring zitten veel engels-sprekenden. Wat sowieso ook goed is voor je engels, naar engelse series kijken. Ook al zijn ze NL ondertiteld, je vang toch meestal wel een aantal dingen op. Is altijd goed voor je woordenschat, en je gaat het er ook beter van verstaan

colleen3
Berichten: 322
Geregistreerd: 09-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:27

Urielle schreef:
Ik heb een talenknobbel. Het enige probleem is dat ik te verlegen ben om een vreemde taal te spreken als er een bekende bij is, dus mijn mondeling vroeger


ik heb een talendeuk
proefwerken engels ben ik altijd heel slecht in, maar dan haal ik het met SO's altijd op en sta ik op mijn rapport toch nog een voldoende

eilleen333

Berichten: 12852
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:27

Ik vind engels juist makkelijk. Maar ik kijk ook een heleboel interviews zonder ondertitel, films zonder ondertitel, ik lees veel in het engels. Dat helpt allemaal echt heel veel om je engels te verbeteren. En ik luister super veel muziek, en dan wil ik ook precies weten wat er gezongen wordt.
Sinds ik Shania Twain fan ben, en ik veel engelstalige Shania dingen kijk, is mijn engels gewoon enorm vooruit gegaan.

Nog een tip: zoek een engelstalig iemand om mee te mailen. Dat werkt echt voor je schrijfvaardigheid!

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Waarom is Engels toch zo lasitg? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:29

Ik vind Engels makkelijker dan Frans. In het Engels lijkt het soms nog op Nederlands bij Frans bijna nooit.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Waarom is Engels toch zo lasitg? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:30

Ik heb altijd al moeite gehad met engels. Maar echt met alles. woordjes/zinnetjes, lezen, luisteren enz. Ik weet niet precies wat je er aan kan doen. Ik heb me ermee het examen doorgesleept. Proberen andere vakken heel hoog te scoren voor wat compensatie punten.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:01

Lezen/luisteren/schrijven/spreken kan je gewoon veel oefenen.
Alleen de grammatica is echt vreselijk vind ik. Goed de regeltjes leren denk ik en dan ook vééél oefenen ofzo
Zou het verder ook niet weten, Engels ik ook niet bepaald mijn sterkste vak

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:21

Liedje schreef:
Ik doe ene tweetalige opleiding, dus heb er niet zo last van Maar heb dan ook drie jaar lang de hele dag engels naar mijn kop gekregen Nu heb ik nog maar 3 vakken in het engels ofzo ...
Tis ene kwestie van leren en oefenen denk ik.. gewoon stampen en veel lezen werkt ook goed

Hier hetzelfde.
Ik zit nu in de 3e en heb er absoluut geen moeite mee.
*Had laatst voor Duits wel een 3,5

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:42

OemmiejO schreef:
Liedje schreef:
Ik doe ene tweetalige opleiding, dus heb er niet zo last van Maar heb dan ook drie jaar lang de hele dag engels naar mijn kop gekregen Nu heb ik nog maar 3 vakken in het engels ofzo ...
Tis ene kwestie van leren en oefenen denk ik.. gewoon stampen en veel lezen werkt ook goed

Hier hetzelfde.
Ik zit nu in de 3e en heb er absoluut geen moeite mee.
*Had laatst voor Duits wel een 3,5


ow geef mij maar duits haalde ik altijd 8e voor maaja heb niet langer dan 1 jaar gehad in de eerste is onze duitsleraar overleden en in de 2e hadden we dur 1tje die ons alstijd de les uit zetten heb van de 50 lessen ongeveer 40 lessen een briefje moeten halen en nog 6,7 of hoger op rapport staan he en nu hebben we het niet meer omdat die man ontslagen is was tevens ook een viespeuk

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Waarom is Engels toch zo lasitg? =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:54

Ik vind engels nog wel meevallen, vond de andere talen altijd moeilijker. Hoewel ik op wonderbaarlijke wijze een 8 voor frans op mijn eind lijst had, 7 voor duits , maarja deed N&G en dan hoefde je alleen maar te tekstverklaren, en dat gaat dan nog wel.

Over engels, het is echt een belangrijke taal, dus erg verstandig van je dat je er veel tijd in gaat steken. En fijn dat je nu een 7 hebt gehaald, dat geeft ook weer wat hoop. Als je gaat studeren heb je vaak vakken waarvan de boeken enzo in het engels zijn, dus dan is het erg lastig als je er slecht in bent!

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:30

Leo_ke schreef:
Waar heb je precies moeite mee dan?

Woordjes / zinnetjes leren? Grammatica? Spreken? Lezen? Schrijven?


Alles?

Mijn engels is ook een drama.

Zelfs met woordjes leren haal ik maar net een voldoende. Ik ken de woordjes, maar dan moet je ze in de zin zetten en vervoegen.
Dat laatste gaat altijd grof fout.

Ik doe VWO, maar mijn engels niveau is 3 niveau's lager en loopt 2 jaar achter.

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:32

Ik heb een frans-deuk
Engels gaat juist heel goed? Misschien mist bij jullie een goeie basis ofzo...