Ik ga op kamers.. Tips?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:49

Loesjuh schreef:
Boven Bevers Sport ofzo. Dus eigenlijk direct naast het busstation, gewoon aan de Utrechtsestraat.


Ow dat is wel een betere plek! Een klein stukje verderop in die straat zitten namelijk heel veel studenten maar dan zit je heerlijk bij het rangeerterrein (hoop dat je dat zo schrijft ). Dan zit je 's nachts dus continu met de herrie van die treinen. De bussen rijden maar tot half 1, dus daarna is het bij jou wel rustig.
Succes!! Hopelijk mag je er komen wonen!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 09:53

Ja inderdaad! Bovendien zit deze kamer aan de achterkant, dus heerlijk rustig. Alleen in de voorste kamer heb je last van de bussen etc. En dit is gewoon een koopflat, dus geen last van zatte studenten enzo.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:05

En???? Heb je de kamer???

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 09:27

Ja ik had hem. Maar ben gisteren nog even gaan kijken met mijn moeder, en helaas gaat het toch echt niet passen allemaal. Dus ik doe het niet en zoek rustig verder. Gelukkig zit ik niet op een schopstoel.

Vanavond heb ik weer twee kijkavonden, met name de tweede kamer is erg leuk! Dus duim je weer mee?

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:32

Jammer!!! Nou ja, in de loop van de tijd krijg je ook steeds meer kijk op dat soort dingen. Maar ik zal weer duimen hoor

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 09:34

Ja daarom. Ik ben ook pas een week op zoek natuurlijk.
En bedankt vast voor het duimen!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 23:04

De tweede kamer ging niet door, maar die eerste was erg leuk. Ik hoor het uiterlijk vrijdag.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:44

En???

MayBelle

Berichten: 729
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:45

Nou? Wat is eruit gekomen?!


Ik ben nu ook al een beetje op zoek voor een kamer in Ede Ik sta nl. ingeschreven bij de sshw maar de kans is daar veeeel groter dat ik in Wageningen terechtkom, en dat wil ik echt niet. Daarom ben ik nu al bezig, dus weet er mss iemand die zijn/haar studentenkamertje per juli/aug wegdoet in Ede???
In het uiterste geval ga ik naar Wageningen en kijk ik vanuit daar verder:D

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 14:14

Ik heb inmiddels al twee kamers gehad, maar beide wilde ik niet omdat ze echt te klein bleken te zijn.
Nu ben ik even gestopt met zoeken omdat ik misschien via via een hele leuke kamer kan krijgen en dat hoor ik pas over twee weken.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:45

MayBelle schreef:
Nou? Wat is eruit gekomen?!


Ik ben nu ook al een beetje op zoek voor een kamer in Ede Ik sta nl. ingeschreven bij de sshw maar de kans is daar veeeel groter dat ik in Wageningen terechtkom, en dat wil ik echt niet. Daarom ben ik nu al bezig, dus weet er mss iemand die zijn/haar studentenkamertje per juli/aug wegdoet in Ede???
In het uiterste geval ga ik naar Wageningen en kijk ik vanuit daar verder:D


Dat kun je toch gewoon aangeven waar je wilt? ... tenminste, dat had ik van de sshw begrepen. Ik wil dan wel in wageningen per 1 juli, maar heb me gewoon op 2 flats ingeschreven...

Succes met verder zoeken!

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:28

Vraagje: wat is er zo leuk aan Ede dat je daar wil wonen????

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:19

Ede blehhh.... Wageningen

@Loesjuh: wat is te klein voor jou? Als een kamer van 14m2 te klein is, dan zou ik lekker bij je ouders blijven wonen! Want dan vind je qua prijs/kwaliteit/ruimte verhouding niet zo snel een perfecte kamer.
Maar Arnhem lijkt me wel een erg leuke stad om te wonen, alhoewel ik Nijmegen ook leuk vind...
Ach, nog een paar jaartjes in Wageningen en dan lekker weg uit Nederland!

MayBelle

Berichten: 729
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:20

manzano schreef:
Vraagje: wat is er zo leuk aan Ede dat je daar wil wonen????


Sowieso ga ik in Ede naar school en daarbij komt dat de mensen die ik daar ken, allemaal in Ede wonen...

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:20

MayBelle schreef:
manzano schreef:
Vraagje: wat is er zo leuk aan Ede dat je daar wil wonen????


Sowieso ga ik in Ede naar school en daarbij komt dat de mensen die ik daar ken, allemaal in Ede wonen...


Ow vandaar.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 23:58

Lorena schreef:
Ede blehhh.... Wageningen

@Loesjuh: wat is te klein voor jou? Als een kamer van 14m2 te klein is, dan zou ik lekker bij je ouders blijven wonen! Want dan vind je qua prijs/kwaliteit/ruimte verhouding niet zo snel een perfecte kamer.
Maar Arnhem lijkt me wel een erg leuke stad om te wonen, alhoewel ik Nijmegen ook leuk vind...
Ach, nog een paar jaartjes in Wageningen en dan lekker weg uit Nederland!

Te klein is voor mij 10 m2, of 12 m2 met een grote gaskachel midden in de kamer. Bovendien zeggen vierkante meters niet altijd iets, maar ligt het ook aan de situatie.

Mijn vriend ging bijvoorbeeld laatst naar een kamer van 4 bij 5 kijken, waar in elke hoek een deur/raam/wastafel etc zat waardoor de hoeken niet gebruikt konden worden om iets neer te zetten. Dan kan je kamer wel 20 m2 zijn maar dan kan je er niks mee.

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:46

Ja okee dat is waar. Maar je hoeft natuurlijk niet per-se al je meubels tegen muren aan te zetten. Alhoewel dat natuurlijk smaak afhankelijk is.
Ik red me prima in mijn kamertje van 14m2

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 21:22

Ik heb een kamer!!

Hij is 14 à 15 m2, en ik heb een eigen keuken en douche, alleen het toilet moet ik delen. Het is in Elst, 10 minuutjes fietsen van mijn paardje en middenin de dorpsstraat!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:44

gaaf joh! Gefeliciteerd!

Ik was ook een tijdje op zoek, hier in Delft. Uiteindelijk ben ik via een particulier aan een prachtige kamer gekomen: 50 m2 met een vide, eigen badkamer, toilet en keuken en dan ook nog een tuintje!

ik weet nou nog niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen

Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:49

Heey wat super dat je een kamer gevonden hebt, ik las dat je in Nijmegen gaat studeren? Slim van je om dan in Elst te gaan zitten, want in Nijmegen is het erg moeilijk, ik ben namelijk al anderhalf (!!!) jaar op zoek naar een kamer in Nijmegen, maar ik woon in NH dus ik heb daar verder geen connecties dus het is erg moeilijk, gelukkig ben ik er nu achter gekomen dat ik urgentie heb dus krijg ik van de zomer een kamer!

En Jeetje Anique-Vaandrig jij boft echt ontzettend! Als je er achter bent hoe je het voor elkaar hebt gekregen hoor ik het graag

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:08

Briefje opgehangen in de hal van een soort HAT eenheid! Het was een soort van flat, met verschillende woningen:
- woningen zoals die ik nu heb (en ik heb idd vreselijk geboft!)
- een woning waarbij je een ingang deelt samen met iemand anders, evenals de badkamer, toilet en keuken. Daar had je dan een eigen slaap/ woonkamer
- Volgens mij had je daar nog meer verschillende types woningen, maar die weet ik zo snel niet!

Misschien dat het zin heeft om briefjes op te hangen bij HAT- eenheden, studentenverenigingen ed?