Examenstunt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MataHari13
Berichten: 216
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Kop van Overijssel

Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 13:14

heeft iemand nog ideeen voor een examenstunt......we hebben voor begin april een idee nodig.....dit moet makkelijk uit te voeren zijn en niet te duur zijn en we willen de leeringen er ook bij betrekken.....wij hebben geen ideen voor een examenstunt......kunnen jullie ons helpen?

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:28

Wat voor schooltype is het?
Ik denk dat je het beste kan beginnen met een commissie oprichten die de boel regelt. Die commissie bestaat uit leerlingen en docenten.
De commissie bedenkt een thema en organiseert wat gekkeigheid rond dit thema.. Natuurlijk moedig je iedereen aan om 'verkleed' te komen...
Je kunt vast ook eens zoeken met Google of er niet wat plannen kant en klaar zijn.

Succes.

art
Berichten: 234
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:29

Wij hebben de hele dag op t strand spellen gedaan enzo, met alle leraren en voor 'savonds een strandtent afgehuurd en een feest gehouden!

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:35

Om te beginnen hadden we het zo voor elkaar geregelt dat de leren bijna niet het school plein op konden. in de patio hadden we het fontijntje met shampoo en kleurstof gedaan. Toen de dag bijna voor bij waren hadden we ons allemaal onder in de kelder verstopt en omgekleed, en moesten we ons allemaal in het zwart kleden. toen hebben we alle leerlingen en leraren mee genomen en op het poduim allemaal voor de leraren op een leuke manier zwaar voor schut gezet.
en toen hebben we de leerlingen naar huis gestuurd en de zijn we met de leraren gaan bbq en....

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:42

Wij hadden het thema hemel op aarde, dus het achterplein van de Hemel en de school van binnen de hel. Dus alles versiert. In de hal van de hoofduitgang hadden we een donzenslaapzak leegegooit zodat je een wolk effect krijgt en zo de hemel inloopt. IEdereen was als duiveltjes, engeltje en verschillende goden verkleed. Buiten was een podium en een "chill" plek met een bank een allemaal tafeltjes en stoelen. Op het poduim werd vanalles gedaan. Daarna zijn we met zn allen naar een discotheek gegaan die we hadden afgehuurt, alleen voor examenkandidaten (en eventueel leeraren ) Dat was wel erg gaaf. Toen ik LSD had met mavo was het thema oerhollands, dus iedereen op klompen enz. en we hadden zo'm rodeo stier gehuurt waar de rector en leraren op moesten En we hadden alle trappen oranje geverft

We hadden trouwens ook allemaal sto op het plein liggen en strobalen als stoelen alleen waren er mensen zo grappig om het in de fik te zetten en dus het geblust moest worden en nat stro 1 grote bende word. Dat was dus minder handig

Moulin rouge is ook een erg leuk thema

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:51

Wat wil je doen?
iets vies, iets nats, iets meligs. ( en dan meel, niet melig bedoelt. )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:03

AM --> ST.

HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:12

ja wat voor is jouw school?

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:26

wij zijn met zn allen op het sportveld voor school blijven slapen in tentjes, nouja slapen... er was een drive-in show gehuurd en een aantal grote barbeques.
T was alleen nog al slecht weer, maar het idee van tig tentjes op een veld voor een hele nacht en dan nog 1x allemaal bij elkaar vond ik een erg leuk idee:)

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:31

leraren omwisselen! Engels van de leraar aardrijkskunde en Wiskunde van de leraar Frans enz..
X

ikkiN

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:30

Oeh ik moet er ook nog eentje verzinnen

Wij hadden hier op school:

* Moulin Rouge
* Gangsters en Diva's
Ze hebben ook een keer leraren in een luier een slagroomgevecht laten doen met een blinddoek om

MataHari13
Berichten: 216
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Kop van Overijssel

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:04

we hebben geen christelijk school.....het is een gewoon middelbaar onderwijs.....we hebben een vrij grote klas....en we willen wel les gaan geven aan de 1ste, 2de en 3de klassen maar dat hebben we 3 jaar geleden ook al gedaan.....dus we hebben helemaal geen ideeen meer.....het mag van alles zijn.....zolang je er maar mee kan lachen....en dat je de leerlingen er bij betrekt

AapjeAstrid

Berichten: 4502
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Lilongwe, Malawi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:06

Ik vind het wel een leuk idee om nep-polietiemannen in te huren en dan die een leraar of de directeur ofzo te laten 'arresteren'

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:09

onze school ging idols met de leraren doen, en daarna was er zo'n stier die in de rondte draait en omhoog en naar beneden en dan moesten zij er op zitten, en de leerlingen die het wouden mochten daarna ook nog

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:12

Hilli schreef:
Wat voor schooltype is het?
Ik denk dat je het beste kan beginnen met een commissie oprichten die de boel regelt. Die commissie bestaat uit leerlingen en docenten.
De commissie bedenkt een thema en organiseert wat gekkeigheid rond dit thema.. Natuurlijk moedig je iedereen aan om 'verkleed' te komen...
Je kunt vast ook eens zoeken met Google of er niet wat plannen kant en klaar zijn.

Succes.
Precies!
Een goede commissie is het halve werk!

Thema ideeen:
*western (met zon harry de hengst)
*survival (grote springkussen/hindernisbaan)
*sport (diverse sport dingen)
*detective (in pak,en in detective vorm)
*kleuren( alles in een bepaalde kleur maken)
*dans (dans en muziek)
etc.

Genoeg ideeen.
Wij hebben met onze examenstunt western gedaan.
En een harry de hengst gehad, strobalen... in en om de school buikglijbaan en natuurlijk verkleed in western!!

MataHari13
Berichten: 216
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Kop van Overijssel

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:57

we hadden wel het idee om van onze school een gevangenis te maken....met allemaal bewakers en boeven enzo.....maar er waren er een paar niet mee eens en toen hebben ze besloten dat we dat niet zouden doen ik vond het wel een leuk idee....het was ook het enige idee dat we hebben kunnen verzinnen in 2 uur tijd

DiLiberty

Berichten: 669
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:24

bij ons zijn de thema's van afgelopen jaren de volgende geweest:

Award Show (heel saai)
Jackass
Punk
Hawaii (hele aula, was vol met zand gestort, iedereen in leuke hawaii kleding enzo...

Ik zit nu ook in het examenjaar,
en wij hebben gister besloten wat we gaan doen..
We mochten kiezen tussen:
Rich and Famous en Barbie en Ken... (en je mocht een eigen keuze doorgeven)

Mij leekt Barbie en Ken wel erg leuk.. (hou wel van roze namelijk) ..
Uiteindelijk is het toch maar Rich and Famous geworden..

Ik heb geen idee wat we precies gaan doen, maar dat gaat de stuntcommissie de komende maand wel bedenken denk ik..

En trouwens, de shirtjes worden: Roze (voor de girls) met zilveren opdruk, en blauw (voor de boys)..

Bij ons is de stunt, in de afgelopen jaren steeds saaier geworden, er mag niets meer, er zijn allemaal regeltjes blabla... Heel flauw eigenlijk, en dan krijgt de stuntcommissie altijd nog weer te horen dat het zo saai.. kinderachtig hoor.


En zoals hier boven al staat, is het het handigst om een stuntcommissie te vormen, die alles een beetje gaat regelen. Dus ook aan school vragen wat wel en niet mag.
Misschien zijn die ideeen van hier boven wel leuk voor jouw stunt...

MataHari13
Berichten: 216
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Kop van Overijssel

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 13:51

we hebben op zich niet veel regels.....als de school maar heel blijft

@ DiLiberty : wat hebben jullie precies gedaan met jackass....ik zie de docenten namelijk niet met een boodschappenkarretje van de trap af gaan .....zou trouwens wel een leuk gezicht zijn

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:01

Ik zit ook in het examenjaar, en raad je zeker aan een goede commissie aan te stellen.
Vorig jaar hadden we een heel leuk thema, ging over de 7 zonden. Leraren moesten met de rug tegen elkaar elkaar taart voeren (vraatzucht), elkaar verleiden enz. Was echt heel leuk gedaan.

DiLiberty

Berichten: 669
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:02

MataHari13 schreef:
we hebben op zich niet veel regels.....als de school maar heel blijft

@ DiLiberty : wat hebben jullie precies gedaan met jackass....ik zie de docenten namelijk niet met een boodschappenkarretje van de trap af gaan .....zou trouwens wel een leuk gezicht zijn


uhm, we hadden een rodeostier, luchtkussen, en we gingen wel met winkelwagentje van de rolstoeltrap (weet niet hoe zo'n ding heet ) Verder weet ik het niet meer zo goed, was 2 jaar geleden..
Ik weet wel, dat het niet zo spectaculair was, als het op het eerste gezicht lijkt.. Want het is veel te gevaarlijk om die stunts echt te doen.
De leraren bij ons zijn best wel flauw, die gaan altijd weg enzo.. Dus weet niet wat ze met de leraren gedaan hebben.

MataHari13
Berichten: 216
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Kop van Overijssel

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 12:54

is zo'n rodeostier niet een beetje duur om te huren?....volgens mij kosty dat namelijk nog al wat.....maar hebben jullie nog meer ideeen?....der zitten wel leuke ideeen tussen...de mensen die het gaan organiseren vonden een paar ideeen wel leuk....maar der was weer een gedeelte van de klas niet mee eens....en wij willen iets hebben wat de hele klas leuk vind.....maar ze vonden het idee van de 7 zonde wel leuk.....maar nu wil iedereen iets met fear factor te gaan doen.....hebben jullie daar dan nog ideeen voor?....wij namelij niet....het moet gewoon lekker vies zijn maar niet schadelijk voor de gezondheid

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:51

Het probleem met iets ranzigs doen is dat jullie ook voor de hele bende moeten opdraaien. Wij hebben er dit jaar daarom voor gekozen om weer iets 'schoons' te gaan doen

DiLiberty

Berichten: 669
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:16

Flippertje schreef:
Het probleem met iets ranzigs doen is dat jullie ook voor de hele bende moeten opdraaien. Wij hebben er dit jaar daarom voor gekozen om weer iets 'schoons' te gaan doen


bij ons op school wilden ze een paar jaar geleden een strand maken, gevolg--> hele aula vol zand, die ze later die dag weer leeg mochten gaan halen met hun dronken hoofden

MataHari13
Berichten: 216
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Kop van Overijssel

Re: Examenstunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 17:48

dat weten we ook wel....maar we willen eens wat anders doen dan de voorgaande jaren.....het is bijna altijd het zelfde bij ons.....dus als we het moeten opruimen zelf mij een zorg zijn....we hebben een groot genoege klas dat alles zo is opgeruimt als iedereen even meehelpt.....maar onze examenstunt is op een vrijdag....dus dan moeten we alles aan het einde van de dag opruimen.....maar dat moet ons wel lukken hoop ik