volgende week CITO-toets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
valcolover
Berichten: 16
Geregistreerd: 12-04-05

volgende week CITO-toets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 19:24

haaj ik ben Rianne de Leur
Volgende week heb ik de cito al.
Ben echt zenuwachtig joh.
Maar het komt hopelijk wel goed.
Mijn advies was TL-HAVO!!!!
Wie heeft dat advies ook??
En wie zit er op dit niveau op een hoge school??
Kan je tip's geven??
Kuzzzzzzzzzzzz Rianne de Leur

p.s. hoe kan je die tekst onder je postreply doen??????????

valcolover
Berichten: 16
Geregistreerd: 12-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 19:25

laat maar weet de laatste vraag al

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: volgende week CITO-toets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:26

Ik zit in 4 VWO, maar je moet gewoon rustig blijven..
Dan komt 't allemaal goed
En al maak je hem slecht, dan betekend dat nog niet dat je niet naar je advies-niveau kan hoor
Héél veel succes volgende week!

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: volgende week CITO-toets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:31

Ik dacht eerst ook dat de cito heel moeilijk zou zijn, maar het valt allemaal reuze mee. Gewoon jezelf niet zenuwachtig maken en maken die hap.
Mijn advies was VWO, maar havo vond ik al hoog genoeg. In de eerste zat ik dus op HAVO-Atheneum. Toen ik naar de 2e ging zakte ik naar VMBO-HAVO. En in de 3e en 4e zat ik op TL niveau.
TIP: gewoon optijd je huiswerk afmaken, iig je huiswerk maken, dat scheelt een heleboel leerwerk, want dan zit het nog een beetje in je hoofd. Niet denken van ach dat komt later wel, dat heb ik ook gedaan en daardoor ben ik dus gezakt. Als ik wel gewoon mijn huiswerk gemaakt had en de moeite had gedaan om een beetje te leren had ik waarschijnlijk nu nog in HAVO gezeten
Vaak op basisscholen maken ze je bang dat het super moeilijk word. Ik heb gewoon in die zomervakantie toen slapenloze nachten gehad, omdat ik dacht dat het supermoeilijk ging worden, dat je stapels huiswerk had enz. maar dat valt allemaal wel mee.
Je hebt wel huiswerk hoor, maar niet dat je tot savonds 12 uur in de boeken zit

succes op de middelbare

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:35

de cito valt inderdaad heel veel mee. En idd Nannes het huiswerk valt heel veel mee en ik zit op het gymnasium dus daar hoef je je niet zoveel zorgen over te maken in de brugklas.

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:49

Idd, cito hoef je je echt niet druk om te maken
Ik ben op het VWO begonnen, maar in 4VWO was ik blijven zitten omdat mijn klas te gezellig was
Dus toen ben ik afgestroomd naar de havo maar achteraf had ik vwo makkelijk kunnen halen, want op de havo heb ik alleen een beetje uit mn neus zitten vreten en met alleen maar 8en geslaagd Waar je op moet letten in de bovenbouw is dat je de werkstukken een beetje bijhoudt (in de onderbouw ook natuurlijk maar in de bovenbouw heb je er meer en tellen ze zwaar mee voor je examencijfer), verder is het echt heel goed te doen hoor

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re: volgende week CITO-toets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:53

Ik had voor de cito 538 geloof ik, en ging dus naar Theoretisch/havo.
Nu zit ik in het 4e jaar theoretisch.
En ga hiernaa waarschijnlijk nog twee jaar havo doen.

Maar met de cito gewoon logisch nadenken, ik dacht toen dat ik het heel slecht had gedaan, maar het viel gelukkig nog mee

Lisanne1

Berichten: 2205
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Usselo -->> Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:50

Ik heb in de 1e op dat niveau gezeten . ben toen naar havo/vwo gegaan en doe nu havo.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:03

Ik had op de basisschool ook VMBO-TL/Havo advies, maar voor mn cito haalde ik 549 en ik ben toen naar 1havo/vwo gegaan.
In de 2e heb ik nog een jaar havo/vwo gedaan en in de 3e ben ik vwo gaan doen.
Helaas ging ik naar 4havo en nu zit ik in mn examenjaar 5havo

Maar succes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:07

Ik had voor mijn cito 541 toch ben ik naar Havo/Vwo gegaan en nu zit ik op de havo met gemiddeld allemaal 7 en 8 en.

De cito is best makkelijk, en als je iets niet weet keis dan iets wat iets wat je logisch lijkt.

En van dat huuswerk, ik maak heel veel niet en schrijf over , kan prima als je goede cijfers blijft halen.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:09

Rustig blijven!
Het valt allemaal reuze mee, echt waar.

Ik had volgens mij 548 en zit nu in 2VWO (gymnasium) en gemiddeld allemaal zevens. Heb héle slechte start gemaakt .

Even een vraagje; Mogen jullie kauwgom tijdens de cito?

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: volgende week CITO-toets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:13

wat hoog allemaal mensjes
ik had 538 of 531 ofzo en ik zit op VMBO nu
4e jaar alweer ik doe zo examen en anderen maken zich druk over CITO best grappig

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:58

Ik vond de cito leuk.
's Ochtens beetje opgaven maken, ondertussen lekker nootjes e.d. eten, in de pauze leuke dingen doen, en 's middags gingen we bijvoorbeeld op de ramen verven of zwemmen.

Vond de opgaven helemaal niet moeilijk, maakte me er ook niet druk over. Ik had trouwens 550 en doe nu 5e klas gymnasium.

Komt goed!

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:10

Ik had 543 en ik doe nu 3 havo.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:26

Succes
Ik had 542, ik ging naar HAVO-VWO maar zit nu in 4HAVO .
Ga hierna nog wel VWO doen

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:46

Ik had 549 en moest naar de Havo?

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:01

Mijn score was 540 maar ik weet dat ik slimmer ben en doe nu VWO, zit in de 3e.
Gewoon niet druk maken, en ookal zou je 510 halen, je leraar weet echt wel wat je wel en niet kunt.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: volgende week CITO-toets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:09

Die citotoets maakt echt niks uit hoor.
Ik ben nogal goed in van dat soort testen verknallen.
Ik had 542 en voor het niveau wat ik nu doe moest je 155 of 157 ofzo hebben. Ik zit nu in de 3e (vwo tto gYmnasium ) en alles gaat nog goed.

Jij succes hè!!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:12

Ik kreeg mavo advies ben door de hoge cito score toch mar havo/vwo gaan en doen, heb na 6 jaar mijn vwo diploma gehaald en zit nu in mijn 3de universiteits jaar. Ik vond de Cito erg leuk om te doen, maar wel vermoeiend

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: volgende week CITO-toets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:10

OemmiejO schreef:
Die citotoets maakt echt niks uit hoor.
Ik ben nogal goed in van dat soort testen verknallen.
Ik had 542 en voor het niveau wat ik nu doe moest je 155 of 157 ofzo hebben. Ik zit nu in de 3e (vwo tto gYmnasium ) en alles gaat nog goed.

Jij succes hè!!


Het gaat tot en met 550

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 01:33

Heej. Cito-toets valt heel erg mee hoor!
Ik had 548 of 549 punten geloof ik en zit nu op het vwo.

Wat Nannes al zei, alles goed bijhouden is heel belangrijk op de middelbare. Dus gewoon je huiswerk op tijd af en op tijd dingen samenvatten en leren. Ik heb in de 1e t/m de 3e nooit wat hoeven doen. Altijd wel achten gehaald.

Nu zit ik in 4tvwo. Oeps. Ik sta voor scheikunde een 4.6, voor letterkunde een 5.3, voor natuurkunde een 5.3 en voor biologie een 5.1. Scheikunde ga ik nog herkansen, maar m'n gemiddelde wordt denk ik niet een voldoende daarmee. Sta er dus niet zo goed voor, terwijl ik het altijd makkelijk heb gehad. Best lastig, weet niet zo goed wat ik nu moet. Aan de ene kant wil ik wel graag over, en ik kan ook nog wel over (met hard m'n best doen). Aan de andere kant is het wel relaxed om te blijven zitten, dan kan ik alles waar ik dit jaar moeite mee had volgend jaar nog eens goed herhalen, en dan haal ik hopelijk wat hogere examencijfers (in plaats van zesjes ).

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:31

Ik vind zelf dat er tegewoordig veel te veel waarde wordt gehecht aan de cito. Het lijkt wel een soort examen waar je voor kunt zakken (vmbo advies) of slagen (havo-vwo advies).

Het lastige is dat sommige scholen strikte grenzen stellen. Je kunt dan alleen op de havo of het vwo komen met een bepaald aantal punten. Ik ben blij dat veel scholen tegenwoordig ook andere testen afnemen en zijn afgestapt van de cito. Die meten namelijk niet je motivatie, zelstandigheid en studievaardigheden. Zaken die veel belangrijker zijn in het voortgezet onderwijs. Bij de cito kijken ze alleen naar taal en rekenen behoorlijk beperkt volgens mij.

Ik had een groot aantal mensen in de klas zitten met een havo advies. En zelf ben ik met een slecht advies en score toch op het hbo terecht gekomen.

Ik denk dat veel te veel ouders en leraren te veel kijken naar de score!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:42

Maak je niet druk!
Het advies van je school is veel belangrijker dan 1 zo'n test.
Probeer rustig te blijven als je de toets maakt, als je een vraag niet weet, gewoon overslaan en later nog een keer proberen.
Als je te lang bij een vraag blijft hangen verspil je veel tijd.
Succes iig.

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Re: volgende week CITO-toets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:55

Ookw vandag gedaan was redelijk makelijk maar de media die fokt alles gewoon dom weg op de kinderen uit groep 8 zoals k krijgen slapeloze nachten de van vanwege die opfokkerij gewoon dom weg van de media!

Fenn

Berichten: 6149
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:03

Dextro'tjes (van die druivensuikers) daar heb ik mijn cito toen op gemaakt (we mochten snoepen in de klas) en had 550 gehaald. Doe nu 3Vwo.
Je moet je ook niet druk maken, zo moeilijk is het niet. Allemaal meerkeuze vragen, gewoon goed lezen. Je hebt tijd genoeg.