Combinatie op kamers - studeren én eigen paard mogelijk?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:59

@daydream: studeer jij? Zo ja, wat?

Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 16:07

Hmm dat vraag ik me ook af, toen ik nog op 't vwo zat en mijn vriend op de uni, had hij 10 keer zo veel tijd als ik. ik zat van half negen tot vier op school en moest daarna ook nog leren. Op de uni heb je misschien 2 uur college per dag, dan nog drie keer in de week werkgroep, en dan leren voor tentamens en daar houd het dan ook wel bij op (studie rechten dan) zoals ik gehoord heb, maar er zijn natuurlijk ook hele zware studies. Er staat altijd een tijd voor een studie, net als voor een baan, zou ik eens op kunnen vragen, bijvoorbeeld 28 uur per week ofzo, ik noem maar wat.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:25

Ik ben ook heel benieuwd hoe ik dat ga doen volgend jaar. Het liefst zou ik een half jaar of een jaar naar het buitenland gaan, maar ik denk dat ik het paardrijden verschrikkelijk ga missen. Nu heb ik vorige week een aanbod gekregen om een Z2 paard te gaan rijden voor 2x in de week of meer, en aangezien ik toch wel meer wil gaan bereiken in de wedstrijdsport en een paard zoek om van te leren is dit toch wel een mooie kans. Bij 2x in de week zal dat dan ook niet blijven! Nu rij ik 1x in de week het paard van een vriendinnetje, maar vaak komt dat uit op zo'n 3-4 keer per week. Ik weet ook echt niet wat voor studie ik wil gaan doen na mn 5Havo dus ik moet echt snel op zoek!Ik wil absoluut niks met paarden gaan doen, dat zie ik gewoon niet zitten. Dit topic ga ik even in de gaten houden

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:46

Leuk topic!

Denk dat ik een hoop mensen hier wel wat leuke tips kan geven.

Studeer zelf op het moment even niet meer, maar heb het wel jarenlang gedaan én actief gereden. Daarnaast ook zeer actief geweest bij het studenten rijden, dus wie wat wil vragen kom maar op!

Wat tijd betreft is het voor veel studies goed te doen. Maar daarbij blijft wel, je moet zelf willen. Als je zelf graag wilt blijven rijden tijdens je studie dan is er geen enkel probleem. Het zal soms misschien lange dagen zijn, maar het kan wle degelijk. Naast mezelf ken ik nog veel meer mensen die het gedaan hebben of nog steeds doen.
Daarnaast ben ik dus heel actief geweest bij het studenten rijden. Ik hoorde al even de vereniging in nijmegen voorbij komen, die ken ik persoonlijk. Heb afgelopen zondag nog twee leden gezien en gesproken. Was namelijk studenten wedstirjd in Enschede, dan komen alle verenigingen (die zich inschrijven) hierheen en is het twee dagen wedstrijd en feest. Erg leuk en als je he tmij vraag tideale combinatie van studentenleven en je favo hobby;-)
Heb zelf SO's (steden-ontmoetingen oftewle studenten wedstrijd) gereden, maar ook de vereniging van Eindhoven opgericht en in bestuur van vereniging van enschede gezeten. Ook over studenten rijden kan ik jullie dus meer dan genoeg vertellen.

Met mijn huidge bijrijdpaardje is he tin winterseizoen even wat rustiger, maar ook tijdens drukke studie periodes redde ik het makkelijk om elke dag te rijden. Regelmatig was het zelfs ook nog paard van een ander erbij doen en afgelopen zomer zijn er bijvoorbeeld weken geweest waarbij ik meer dan 10 uur per week reed en tijd voor studie had. Lange dagen oke, maar ik ging ervoor en dan krijg je ook wat ervoor terug.

Daarnaast ook genoeg ervaringen in bijvoorbeeld werkacties van de verschillende studenten rijverenigingen. Paar keer per jaar gaan we met een groep mensen namelijk op grote landelijke maar meestal internationale evenementen werken. Erg leuk werk!
Ken mensen bij alle verenigingen in nederland, in Nijmegen dus, maa rook in Groningen, amsterdam, maastricht, tilburg, eindhoven, enschede, utrecht, wageningen, Gent (belgie),

Dus tsja, vraag maar raak!

Wisten jullie trouwens dat er in de huiskamer een speciaal topic was voor studentenruiters? Loopt erg goed en is super gezellig. Ziten namelijk veel meer mensen op bokt hier die en actief paardrijden en studeren.
Bestuur van de vereniging van Nijmegen zit volgens mij niet op BOKT, wel de zus van de penningmeester en wat oud bestuursleden.
Verder zit complete bestuur van de studenten paardrijbond hier ook op BOKT, dus wie wat wil weten.....

Leuk topic, blijf het volgen en vraag dus maar raak!

biep

Berichten: 488
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Amsterdam & Hilversum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:26

Bombarie schreef:

Biep volgensmij heb jij het wel goed voorelkaar maar wat ik me nu afvraag is, heb jij ook nog tijd hiernaast voor een "sociaal leven" het studentenleven zegmaar, het is niet dat ik iedere avond uit zou willen of bij een dispuut wil ofzo, maar ik ken helemaal niemand in Nijmegen dus ik zal wel wat tijd kwijt zijn aan het opbouwen van sociale relaties, iig dat vind ik gewoon belangrijk.. hoe zit dat bij jou?



sorry voor de late reactie: maarem, jazeker

ik hoef nooit in het weekend te werken, dus in het weekend heb ik tijd voor mijn vriendje, en savonds gaan we dan vaak stappen met een groep vrienden.
verder werk ik maar 3 dagen per week en ga ik vaak op donderdag en maandagavond nog 'even' de stad in.

ik moet toegeven dat het wel een leven met wat slaaptekort is, maar gezellig is het wel en ik verveel me noooit

Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 12:53

Hee Ritsje, wat een leuke lange reactie, daar heb ik veel aan! Ik had het studentenruiterstopic ook al gezien maar ik wilde niet het hele onderwerp naar me toetrekken door met deze vraag te komen, omdat er gezellig in gekletst werd enzo, zo bleef het naar mijns inziens wat overzichterlijker. Zoals ik het hier lees lijkt met me super om bij een vereniging te zitten en daar ga ik ook zeker mijn best voor doen! Echt gaaf om je hobby met het studentenleven te kunnen combineren, ik krijg er ook steeds meer zin in en ik ga het zeker proberen met mijn paard volgendjaar!

En Biep, dat klinkt allemaal supergezellig ik hoop dat ik 't ook zo goed voor mekaar krijg aankomende jaren!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Combinatie op kamers - studeren én eigen paard mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:20

Ik woon samen, studeer en heb een paard. OP dit moment werk ik niet bij maar dat wil ik wel weer gaan doen.
Voor 2 dagen in de week heb ik een bijrijdster dus dat scheelt heel wat.

MIjn fjord kan ook dag en nacht buiten blijven, met schuilstal. dus is ook mooi meegenomen

VonDutch

Berichten: 2413
Geregistreerd: 10-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:23

Weet iemand een goede opleiding of goed werk waar je je pony/paard mee kan combineren ?

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:31

@hvJ_VersaCii:
Weet niet of je er iets aan hebt, maar zolang je maar wilt kun je het met elke studie combineren.

Ken heel veel studenten ruiters en die doen heel veel verschillende studies. Van rechten tot geneeskunde, van diergeneeskunde tot verpleegkunde, van bestuurskunde tot industrieel ontwerp, en tsja,. gewoon vanlles eigenlijk:-)

@Bombarie:
nijmegen ging je studeren toch?

Dan wordt het Jolly Jumper als je van een vereniging lid wilt worden.
Als je wilt kan ik je wel wat gegevens geven van mensen die hier op bokt zitten en daar lid zijn.

Probeer Venetia (Kristel) eens. Zij is daar zelf ook lid en haar broer (Joost) zit zelfs in het bestuur van Jolly Jumper als Penningmeester.
Actiefste lid van Jolly Jumper op BOKT en tegelijk heel actief iemand qua wedstrijden, activiteiten en BOKT is Larslover (Rian). Die naam ben je wellicht in ons huiskamer topic ook al tegen gekomen?

PB me gerust voor meer info hoor, of msn, mag ook!

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 01:02

Ik ga het wel combineren en paard en op kamers.
15 maart ga ik op kamers en mijn pony blijft gewoon.
Ik ben vanaf september aan de studie (rechten).
En hou voldoende tijd over, ik rij mijn pony zo'n 5 keer per week, haal hoge cijfers, heb een ideaal baantje (ik schrijf verslagen van college's, dus studeer en verdien geld tegelijk), ben lid van een roeivereniging. Ben daar heel actief, ben stuur van een wedstrijdploeg, dat betekent dat ik zeker 4 keer per week mee moet trainen (training van 1,5 tot soms 3 uur). Daarnaast ook nog borrels, feesten ed.
Heb daarnaast ook een sociaal leven en een vriendje.
Moet er wel bij zeggen dat ik niet echt een feest-type ben, ik drink nauwelijks en ga meestal op tijd naar bed. Hierdoor hou ik gewoon meer tijd over voor andere dingen.
Gelukkig wordt ik ook voor een groot deel financieel gesteund door mijn ouders, anders zou het wel een stuk moeilijker zijn (maar nog wel mogelijk denk ik)

Achterom
Berichten: 23074
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:12

Ik ben gestopt met rijden toen ik ging studeren, heb nog wel even een bijrijdpony gehad in het begin, waar dat was niks. Niet vanwege de studie trouwens.
Studentenrijvereniging leek me niks, aangezien ik nogal verwend was qua rijden, ik reed iedere dag.
Uiteindelijk ging het toch weer kriebelen en ben ik een haflinger gaan bijrijden. Toen dat mis liep heb ik een eigen paard gekocht, jaja, eindelijk mijn grote droom in vervulling.
Ik kan dit doen dankzij de steun van mijn ouders en mijn vriend, anders had ik het financieel in ieder geval nooit kunnen redden. Ik ben ook niet zo'n supermens die studeert, werkt, sport en ook nog een sociaal netwerk kan onderhouden. dat kan ik even, maar dan ben ik toch echt op.

Op het moment ben ik aan het afstuderen, ik zit elke dag bij een bedrijf in Hengelo van 9 tot 5 en ik kan dit goed combineren met mijn paard.
Binnenkort gaat mijn paard verhuizen naar een ander plekje, wat ook nog eens goedkoper is en beter voor mijn paard.

Het is dus te doen, maar voor mij geldt in ieder geval dat ik het niet zou redden zonder steun.

Zonnetje81
Berichten: 18721
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:41

Op uitzonderingen na is het in mijn ogen echt wel makkelijk te doen. Ik heb juist zeeen van tijd over en als ik weer aan de middelbare tijd denk.......bleh HEEL de dag naar school. WIj zijn gewoon verwend en je kan dus savonds je huiswerk doen en overdag mooi paardrijden of voordat je naar school gaat. Afhankelijk van je studie.

Ga je op kamers tja, dan zal je je paard mee moeten nemen, als hij toch al in pension staat maakt dat verschil ook niet lijkt me. Ga je veel op en neer reizen kost dat meer tijd maar toch ken ik er die het doen.

Mijn paard staat aan huis en ik ben afhankelijk van weer/licht. Als hij op pension stond kon ik bijv juist weer savonds rijden dus nee ik zie geen probleem hierin....Beetje passen en meten en dan lukt het.

Enige probleem wat ik kan bedenken is als je zo iemand bent die EN EN EN EN wil. Dus studeren EN paardrijden EN sporten EN in die club studievereniging EN werken EN EN EN..... missschien dat je dan wel tijd te kort komt