Combinatie op kamers - studeren én eigen paard mogelijk?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 15:40

Nee schulden dat is inderdaad ook niet leuk. Vooral een degelijk pension is gewoon duur, zeker wel tussen de 180 en de 300 euro, een binnenbaan is voor mij ook een redelijke pre, maar dat maakt een stalling ook altijd superduur, waar ik aan dacht, was een degelijke maar eenvoudige stalling vlakbij een rijvereniging met binnenrijbaan(en). Dat is namelijk wat ik nu ook heb, ik betaal 170 euro voor een prima degelijke stalling met longeerbak, paddock, mooie verlichte buitenbak, kantine, enz enz maar mis dus wel een binnenbak, maar die heb ik 10 min stappen verderop liggen bij de rijvereniging, waar ik gebruik van mag maken wanneer ik maar wil, voor 150 euro in 't jaar heb ik de sleutel en mag ik er zo vaak rijden als ik wil (2x riante bak van 20x60) dus dat zou ook een optie zijn, maar het is wel moeilijk te vinden op een plek waar je zelf niet bekend bent in de paardenwereld. Sjaantje ik denk dat we prima op bokt een oproep zouden kunnen plaatsen en de stallingen die ons aanspreken daar zouden we eens langs kunnen gaan. Ik denk dat dat het makkelijkst ik. Ik ga er nog eens rondrijden met mijn vriend en de auto, ik hou je wel even op de hoogste van wanneer ik dat van plan ben, misschien zou je mee kunnen rijden Ik vind het trouwens echt superleuk om te lezen dat er meer in ons schuitje zitten en ook leuk dat sommigen al een oplossing hebben waar wij iets aan hebben!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:04

Wat jij nu noemt, vind ik ook prima hoor! Daar zou ik erg tevreden mee zijn... Een oproep plaatsen lijkt mee een goed idee. Hier op Bokt zijn genoeg mensen met ideeën. Dat kijken, lijkt me ook een goed plan! Ik zal het alleen nog wel moeten voorleggen aan mijn ouders, want het paard meenemen, heb ik net pas bedacht . Maar een goed idee vind ik het zeker en ik zou ook niet weten wat ze er tegenin zouden moeten brengen.
Op dit moment betalen wij €175,- voor box + weidegang + buiten- en binnenbaan + longeerpaddock + mooie uitrijmogelijkheden. Dat is natuurlijk ideaal, maar nauwelijks te vinden...

Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 16:49

Nee dat is zeker een scherpe deal meestal zijn maneges en stallingen vlakbij de stad wel iets duurder, maar er moet vast ook wel iets anders te vinden zijn, op internet kun je beter niet zoeken want de maneges en stallingen zijn vaak commercieler dus gaan voor de winst enz enz.. Ach het duurt nog even maar het speelt nu gewoon wel al een belangrijke rol..

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:10

Er zijn al best wat topics geweest over dit onderwerp.

IK woon nu 3.5 jaar op kamers en heb nog steeds mijn paardje, hoewel het niet altijd makkelijk is, is hij het zeker waard. Ik leen 200 bij per maand en dat gaat direct naar hem toe.. Verder wordt de hoefsmit door mijn zus betaald die hem 1 x in de week rijd. Voor 2 dagen in de week heb ik een vaste bijrijdster, die betaald 50 euro. Qua tijd zou ik t nooit redden zonder deze mensen, zeker nu ik ook stage loop. Verder werk ik er normaal (buiten de stages om) bij en daar verdien ik z'on 500 euro mee. Dan nog de normale beurs... (ik heb een erg dure kamer) Tja het is wat extra werk, maar het dubbel en dwars waard, geeft ook wel een extra invulling aan je als student, vind ik persoonlijk!...Succes met de keuze!

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:54

Bombarie schreef:
Bedankt voor jullie reacties.

Nou mijn ouders hebben niet zo veel dus ik krijg een extra toelage en dan zit ik op ongeveer 480 euro financiering in de maand, daar gaat dan al 250 euro kamerhuur af en ik betaal de helfd van mijn paard nu zelf, maar dat zou kunnen veranderen, nouja als ik van 120 euro in de maand weet te leven en ik krijg nog wat van mijn ouders.. *denk denk*

wordt krap...

maar met een jong paard moet je werken, dat is het probleem.. die kun je niet makkelijk drie of vier dagen stil laten staan, en dan nog, moet je wel een luxe stal hebben als er voor je uitgemest wordt..

leuk om te lezen dat er mensen in het zelfde schuitje zitten en dat ik niet de enige ben trouwens.. maar wel pechjes voor ons. Nouja ik zou er niet heeeeeeeeeel erg mee zitten om hem te verkopen maar ik denk dat ik de ontspanning van werken met paarden gewoon nodig heb ook tijdens mijn studie, maar als het niet anders kán..

Nouja ik wacht nog wat meer reacties af, thnx vast!!



250 euro voor een kamer maar? Lijkt me krap aan all-in? Zeker in Nijmegen. Ik heb verder geen paard, dus daar kan ik niet over mee praten, ben wel dit jaar op kamers gegaan en weet dus wel dat je meer kwijt bent dan je denkt aan je kamer en aan eten en drinken etc. En bovendien hang je echt veel meer in de kroeg en in de stad.... het lijkt mij erg zwaar. Maar waar een wil is is een weg toch? En bovendien is bijlenen bij IB echt geen schande hoor....

BonBon

Berichten: 462
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Groningen en Drenthe

Re: Combinatie op kamers - studeren én eigen paard mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:18

Ik heb ook sinds een aantal maanden een paard. Ik studeer aan de RuG. Ik krijg 480 stuffie en verdien 120 per maand. Samen dus 600. Daar gaat per maand af 180 collegegeld, 100 verzekering, 175 huur kamer, 100 stalling = 555 euro. Ik houd dus maar 45 euro over.
Gelukkig woon ik samen en betaalt mijn vriend veel van het voedsel etc en hij koopt onze studieboeken (we studeren hetzelfde). De dierenartskosten, hoefsmid en wormkuren krijg ik betaald door iemand anders.
De stalling is lekker goedkoop en wel erg goed (alles incl.). Maar ik moet er wel een uur voor reizen, dus 2 uur op en neer.

Ik houd dus per maand uiteindelijk niets over. Ik zit dus ook te denken over een lening of een extra baan erbij. Ik kan me nu namelijk geen enkele luxe veroorloven. Ik ga overigens (bijna) nooit uit, dus dat scheelt wel veel geld. Qua tijd vind ik het goed te doen, alhoewel ik wel een erg rustige studie heb en weinig moeite met leren.

Het is dus allemaal eigenlijk te krap, maar als je ouders kunnen bijbetalen, dan lukt het allemaal vast wel.

(Waarom ik dan een paard heb; het was mijn verzorgpaard en ze moest weg, dus of ik zou hem krijgen of ze zou voorgoed uit mn leven verdwijnen. Nou jullie hebben door waarvoor ik heb gekozen, )

Zoë_Iris

Berichten: 483
Geregistreerd: 24-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:25

hee hee Misschien dat ik iets voor je weet,
ik rijd zelf in malden niet ver van nijmegen (weet niet precies waar je dan op kamers wilt gaan) af en bij ons in de buurt is ook een rijvereniging met binnenbak ed waar je ook lessen kunt volgen maar ik weet niet precies hoe dat zit met lidmaatschap maar als je meer info wilt.. stuur me maar n berichtje
(we hebben alleen niet veel luxe oid. bij ons is geen binnenbak, wel bos en buitenbak met verlichting..) maar misschien is het een uitkomst voor je.. je weet maar nooit
Iig nog heel veel succes met je zoektocht!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Combinatie op kamers - studeren én eigen paard mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:53

BonBon schreef:
Ik heb ook sinds een aantal maanden een paard. Ik studeer aan de RuG. Ik krijg 480 stuffie en verdien 120 per maand. Samen dus 600. Daar gaat per maand af 180 collegegeld, 100 verzekering, 175 huur kamer, 100 stalling = 555 euro. Ik houd dus maar 45 euro over.
Gelukkig woon ik samen en betaalt mijn vriend veel van het voedsel etc en hij koopt onze studieboeken (we studeren hetzelfde). De dierenartskosten, hoefsmid en wormkuren krijg ik betaald door iemand anders.
De stalling is lekker goedkoop en wel erg goed (alles incl.). Maar ik moet er wel een uur voor reizen, dus 2 uur op en neer.

Ik houd dus per maand uiteindelijk niets over. Ik zit dus ook te denken over een lening of een extra baan erbij. Ik kan me nu namelijk geen enkele luxe veroorloven. Ik ga overigens (bijna) nooit uit, dus dat scheelt wel veel geld. Qua tijd vind ik het goed te doen, alhoewel ik wel een erg rustige studie heb en weinig moeite met leren.

Het is dus allemaal eigenlijk te krap, maar als je ouders kunnen bijbetalen, dan lukt het allemaal vast wel.

(Waarom ik dan een paard heb; het was mijn verzorgpaard en ze moest weg, dus of ik zou hem krijgen of ze zou voorgoed uit mn leven verdwijnen. Nou jullie hebben door waarvoor ik heb gekozen, )


Aangezien ik er nog niet uit ben of ik in Groningen of in Nijmegen ga studeren (hangt vd inhoud vd studie af, wat ik nog ga bekijken), vraag ik me af of er veel stallen zijn om en nabij Groningen?

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:59

Ik heb besloten thuis te blijven wonen vanwege mijn paard, ik wil haar nooit kwijt, zij gaat voor. Ik studeer ook rechten en dat is best te combineren, maar het ligt er maar aan hoe perfectionistisch je wilt zijn. Ik ben dat best wel en vind het dus best een zware combinatie, omdat ik drie uur per dag bij mijn paard ben en mijn studie echt goed wil doen. Maar ik zou het niet anders willen. Bedenk goed wat je weggooit als je je paard verkoopt. Maar goed, geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken, maar dat is voor iedereen anders.

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Re: Combinatie op kamers - studeren én eigen paard mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:09

Ik vind het erg moeilijk.
Ik woon sinds kort op kamers en heb 2 paarden die eigenlijk regelmatig getraind moeten worden, daarbij werk ik ook nog eens behoorlijk veel om alles te kunnen bekostigen..
Anderhalf jaar geleden een paardje voor de toekomst gekocht, zodat ik lekker lang vooruit kon en een opvolger voor de springwedstrijden zou hebben.
Ik red het echter echt niet meer, en tot mijn spijt staat nu mijn 4jarige talentvolle springer te koop. Ik heb de tijd niet die het paardje verdiend en nodig heeft.
Allegro mijn trouwe springer blijft nog wel en rijd ik zoveel ik kan, maar zij is ook al 16 en zou ik nooit weg doen. Ik heb met haar zoveel successen behaald.
Studeren, op kamers, werken en meerdere paarden trainen is niet langer te doen voor mij.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:11

Bombarie schreef:
Shiloh het probleem is dat ik het gewoon graag goed zou willen doen, tot nu toe heb ik drie keer op mijn eigen paard gezeten, ik ben hem nog aan het beleren, en tegen die tijd zou hij net een paar maanden onder het zadel zijn, ik vind het dan riskant om hem te gaan verleasen en ik zou zélf graag ver willen komen met hem, maar betwijfel of ik daar dus het geld en de tijd voor zal hebben.. Maar ik doe het eerlijkgezegd (met dít paard dan) liever helemaal niet dan dat ik het nét niet red om het goed te doen, snap je?


Ik weet niet hoe oud je paard is maar als je hem nog aan het beleren bent dan is het toch juist niet zo'n probleem? Als ik het goed begrijp begin je pas van de zomer met je studie dus je hebt nog even tijd om hem wat verder door te rijden. Als je studie begint gooi je hem lekker een paar maanden op het land (scheelt weer in de kosten). De basis zit er dan in en je paard heeft lekker de tijd om het 'te verwerken'.

Een jong paard kun je toch niet lang/vaak rijden en zo kun je kijken of je een ritme kunt vinden waarin je een keer of 3-4 per week naar je paard kunt. Moet je wel een stal hebben met een goede all-in verzorging.

Aan de andere kant, als je nu al voorziet dat het echt niet gaat lukken dan kun je beter nu afscheid van elkaar nemen en over een evt. nieuw paard toch wat langer nadenken

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re: Combinatie op kamers - studeren én eigen paard mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:39

ik studeer sinds dit jaar in groningen en reis nog iedere dag heen en weer. Waarom? Omdat ik twee eigen paarden heb, waarvan eentje jong en nog maar 5 maanden onder het zadel.

Nu moet ik erbij zeggen dat ze in het weiland van mn vader staan, zelf kunnen kiezen of ze buiten of binnen willen, geen deken e.d. 's ochtends als ik naar de trein ga krijgen ze hooi en 's middags als ik weer terug ben ga ik rijden/longeren/wandelen en krijgen ze daarna hooi en muesli...

Beide paarden hebben standaard 2 rustdagen per week (niet achterelkaar) omdat ze het anders gewoon niet leuk meer vinden. De jongste rij ik vaak maar een half uur/3 kwartier omdat ze zich nog niet langer kan concentreren. Ik ben haar nu goed aan het doorrijden en hoop dat volgend jaar mijn verzorgster een of twee keer haar kan doen doordeweeks en het voeren over kan nemen. Stal uitmesten hoef ik maar een keer in de twee weken en in de zomer bijna niet.

Ik betaal alles zelf, maar hooi krijg ik gratis en ik geef er wel dingen zoals uitgaan voor op....

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:46

Ik denk dat het best lukt om een paard en studie te combineren, maar het hangt wel van een aantal factoren af. Als je een studie doet met weinig contact-uren en veel zelf-studie-uren, dan is je tijdsindeling flexibeler en kun je makkelijker een bijbaantje hebben. Zo kun je in elk geval je paard blijven betalen. Verder is een bijrijder natuurlijk een optie, heb jij een aantal dagen wat minder aan je hoofd en dat kan erg fijn zijn.

Ik heb zelf biologie gestudeerd en er liep een studiegenootje rond met eigen paard. Haar tijd was echt alleen maar gevuld met snel, snel college's/practica afraffelen, naar paard hollen, naar baantje hollen.. Ofwel: je moet er waarschijnlijk wel iets voor opgeven.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Combinatie op kamers - studeren én eigen paard mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:53

Ik blijf gewoon thuis wonen, is 2x 1,5 uur reizen dus in totaal 3 uur per dag. Mijn paardje staat fijn met z'n vriendje en ik vind het nogal banketstaaf om paard van mijn zus alleen achter te laten. Ook rijd ik graag wedstrijden en dat is dan ook niet meer mogelijk. En paard is ook niet geheel van mij dus dan zouden zus en ik beetje ruzie hebben.
Maar ik denk dat het wel zwaar zal zijn als je je paard meeneemt. Ook als je echt alles zelf moet doen, voeren enzo. Dat moet toch elke dag een aantal keer gebeuren.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:58

Ik ga ergotherapie in Amsterdam studeren en blijf thuis wonen (kop van Noord Holland) wat dus +- 2,5 uur per dag aan reizen in beslag gaat nemen.
Naast mijn studie blijf ik gewoon werken, om de boel goed te kunnen blijven financieren. Mijn paardje blijft gewoon, ze is samen van mij en m'n moeder, en mijn ouders betalen bijna alle kosten. Ik zal wat minder vaak kunnen rijden, maar op het moment rijd ik ook al bijna niet vanwege school. Mijn moeder rijdt ook, anmders had ik het natuurlijk nooit kunnen combineren.
Dus wanneer ik niet kan rijden blijft mijn moeder haar gewoon doen.

Verder ben ik een recreatieruiter, dus met wedstrijdtrainingen zit ik niet.

Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:29

Citaat:
250 euro voor een kamer maar? Lijkt me krap aan all-in? Zeker in Nijmegen. Ik heb verder geen paard, dus daar kan ik niet over mee praten, ben wel dit jaar op kamers gegaan en weet dus wel dat je meer kwijt bent dan je denkt aan je kamer en aan eten en drinken etc. En bovendien hang je echt veel meer in de kroeg en in de stad.... het lijkt mij erg zwaar. Maar waar een wil is is een weg toch? En bovendien is bijlenen bij IB echt geen schande hoor....

Omdat ik urgentie heb krijg ik zo'n sshn kamer, die zijn 245 euro per maand, maar dan heb je inderdaad alleen een klein hokje, gas, water, licht zit er trouwens wel bij in. Maar zo'n kamer mag je ook niet eeuwig inzitten, de kans is groot dat ik na een jaar toch wat rianters ga zoeken of met mijn vriend samen ga huren...

ellenlouise schreef:
Bombarie schreef:
Shiloh het probleem is dat ik het gewoon graag goed zou willen doen, tot nu toe heb ik drie keer op mijn eigen paard gezeten, ik ben hem nog aan het beleren, en tegen die tijd zou hij net een paar maanden onder het zadel zijn, ik vind het dan riskant om hem te gaan verleasen en ik zou zélf graag ver willen komen met hem, maar betwijfel of ik daar dus het geld en de tijd voor zal hebben.. Maar ik doe het eerlijkgezegd (met dít paard dan) liever helemaal niet dan dat ik het nét niet red om het goed te doen, snap je?


Ik weet niet hoe oud je paard is maar als je hem nog aan het beleren bent dan is het toch juist niet zo'n probleem? Als ik het goed begrijp begin je pas van de zomer met je studie dus je hebt nog even tijd om hem wat verder door te rijden. Als je studie begint gooi je hem lekker een paar maanden op het land (scheelt weer in de kosten). De basis zit er dan in en je paard heeft lekker de tijd om het 'te verwerken'.

Een jong paard kun je toch niet lang/vaak rijden en zo kun je kijken of je een ritme kunt vinden waarin je een keer of 3-4 per week naar je paard kunt. Moet je wel een stal hebben met een goede all-in verzorging.

Aan de andere kant, als je nu al voorziet dat het echt niet gaat lukken dan kun je beter nu afscheid van elkaar nemen en over een evt. nieuw paard toch wat langer nadenken

Hmm daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht! Op het land zetten, ik zie nu alleen die enorme berg voor me, én verhuizen zo ver weg van mijn "roots" en famillie, én gaan studeren, én een kamer gaan inrichten .. en dan óók nog mijn paard waar ik een plekje voor moet gaan zoeken.. daarbij zijn er dus ook nog twee wereldjes die ik me eigen moet maken, het studentenleven, en het paardenwereldje daar in de buurt.. het is zóó veel, maar ik zou 'm inderdaad ook even op 't land kunnen gooien zodat ik het me stap voor stap naar de zin kan maken.. een erg bruikbare tip, dankjewel!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:15

Hilli schreef:
Ik heb zelf biologie gestudeerd en er liep een studiegenootje rond met eigen paard. Haar tijd was echt alleen maar gevuld met snel, snel college's/practica afraffelen, naar paard hollen, naar baantje hollen.. Ofwel: je moet er waarschijnlijk wel iets voor opgeven.


Kost het studeren op een universiteit zoveel meer tijd dan het volgen van een VWO-opleiding? Ik heb geen idee, hoor, daarom vraag ik het ook...

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Combinatie op kamers - studeren én eigen paard mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:27

ik denk als je een heel wild leven als student wil dat dat niet lukt maar zo te lezen heb je er wel tijd voor over en dan moet het je wel lukken! denk dat er meer mensen met minder geld en tijd het ook kunnen dus waarom jij niet?! stallingen bij nijmegen zijn denk wel moeilijker te vinden aangezien jullie niet over een auto beschikken...
zelf heb ik er verder nog nooit zoon keuze hoeven te maken omdat mijn paardjes thuis staan en ik zou absoluut niet op kamers willen (vanwege de paarden dus...)

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:32

sjaantje schreef:

Kost het studeren op een universiteit zoveel meer tijd dan het volgen van een VWO-opleiding? Ik heb geen idee, hoor, daarom vraag ik het ook...

dat ligt aan je studie, reistijd, tijd die wilt besteden aan je studie, hoe makkelijk je leert. Kijk sommige studies hebben weinig contact uren maar veel zelfstudie uren, maar andere hebben heel veel contact uren. Bij mijn studie (psychologie aan de RuG) kunnen we ook ons rooster een beetje zelf bepalen

Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 00:00

Nou ik heb wel een scootertje dus dat valt al weer mee met de reistijd naar mijn paard, ik denk dat het moeilijk te vergelijken is, een vwo opleiding en een studie, het hangt er denk ik ook erg vanaf wat voor studie je doet, wat betreft rechten, denk ik dat je een stuk meer tijd over zult houden dan nu in je vwo examen jaar!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:55

Oh dan zou het ideaal zijn. Doe nou al idioot veel naast mijn school, dus dan zou het paard erbij geen moeilijkheden moeten geven...
Ik heb alleen geen scootertje.... De stal moet dus wel redelijk dichtbij zijn..

BonBon

Berichten: 462
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Groningen en Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:46

@sjaantje,
er zijn genoeg stallen rondom Groningen. Het is alleen jammer dat het kleigrond is hier. Waardoor veel stallen hun paarden in de winter niet naar buiten doen. Of alleen in stapmolen/ paddock. Om deze reden heb ik mijn paard in Drenthe staan. Het is even reizen, maar wel de moeite waard. Ook qua buitenrijden! Rondom Groningen-stad is het niet echt lekker rijden. Groningen-zuid gaat nog wel schijnt. Als je adressen wil van stallen, dan hoor ik het wel. Ik geef je ook een tip, begin op tijd met zoeken en rondkijken!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:22

sjaantje schreef:
Hilli schreef:
Ik heb zelf biologie gestudeerd en er liep een studiegenootje rond met eigen paard. Haar tijd was echt alleen maar gevuld met snel, snel college's/practica afraffelen, naar paard hollen, naar baantje hollen.. Ofwel: je moet er waarschijnlijk wel iets voor opgeven.


Kost het studeren op een universiteit zoveel meer tijd dan het volgen van een VWO-opleiding? Ik heb geen idee, hoor, daarom vraag ik het ook...


Nee hoor! Ik studeer rechten en heb 8 contacturen per week, 4 uur hoorcollege en 4 uur werkgroep. In totaal ben ik niet meer dan zo'n 15-20 uur per week met m'n studie bezig. Uitgezonderd tentamenweken .

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:08

BonBon schreef:
@sjaantje,
er zijn genoeg stallen rondom Groningen. Het is alleen jammer dat het kleigrond is hier. Waardoor veel stallen hun paarden in de winter niet naar buiten doen. Of alleen in stapmolen/ paddock. Om deze reden heb ik mijn paard in Drenthe staan. Het is even reizen, maar wel de moeite waard. Ook qua buitenrijden! Rondom Groningen-stad is het niet echt lekker rijden. Groningen-zuid gaat nog wel schijnt. Als je adressen wil van stallen, dan hoor ik het wel. Ik geef je ook een tip, begin op tijd met zoeken en rondkijken!


Dank je! Ik orienteer me eerst nog even verder... Weet nog niet zeker wáár ik het nou wil gaan doen, maar daar zijn de meeloopdagen voor. Dat buitenrijden vind ik niet zo'n ramp. Daarbij kunnen onze paarden thuis in de winter ook niet naar buiten. Rijd toch vooral wedstrijdgericht, al is af en toe naar buiten gaan natuurlijk wel lekker.
Als ik een keuze gemaakt heb, zal ik je misschien weer om hulp vragen

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:40

volgens mij kost een studie aan de universiteit veel meer tijd dan het vwo, tenzij dat je een wonderkind bent, of heel snel leert, en dan nog zal je wat meer tijd kwijt zijn. En met veel meer tijd heb ik het alleen nog over leren en colleges lopen. het is veel meer stof en t is moeilijker