Kijk- luistertoetsen examenklassen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 23:31

Emma_Ivana schreef:
Azzaro schreef:

Dit kan wel, ik ben ook examenklas, ook cito, leerweg VMBO en ik heb mijn nederlandse cijfer echt al...een 8.1

Lieverd Nederlands valt niet onder de toetsen die de TS bedoeld, die bedoeld alleen luistertoetsen van het CITO van de vakken frans, engels en duits.

ik ben de TS

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re: Kijk- luistertoetsen examenklassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:57

Devilish schreef:
Ik heb nog een vraagje; ik zit in 5havo en had een toets over 't monster van Lochness en over Paaseiland.. had iedereen van 5havo deze toets? er is namelijk iemand die ook in 5havo zit maar een andere toets had, over een eiland waarop mensen waren gestrand nadat hun vliegtuig crashte.. die toetsen zijn toch landelijk?

die van dat vliegtuig dat crashte was van een paar jaar geleden, die hebben wij met oefenen een keer gedaan, die was best moeilijk.
engels had ik 5 fout, valt me een beetje tegen want ik vond 'm heel makkelijk.
frans was veel te moeilijk, eerst die nieuwsberichten gingen nog, maar dat gelul over loreal intereseerde me niks. en die kinderen van tunesie kon ik niets van verstaan, die moest ik allemaal gokken. ik had in totaal 8 of 9 fout, valt me dus niet tegen.
de datum die het cito had aangeraden de toets te doen was begin deze week, maar elke school is daar vrij in, over 3 weken krijgen we de uitslag, spannend

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:00

Myra1 schreef:
Cijfer lijkt me sterk, aangezien de definitieve normering bij ons nog niet bekend is...

idd de normering wordt pas over een paar weken bekent, eerst worden er steekproeven gehouden en dan worden de gemiddeldes aangepast aan vorig jaar, vorig jaar was bij engels 70% goed een voldoende, dus als je daar je cijfer meeberekent zal het er in de buurt liggen.

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:04

Cijfer lijkt me inderdaad sterk.
Leraar heeft wél al het aantal fouten genoemd van de veertig vragen die je moest benatwoorden.
Zit overigens in zes vwo - Engels.
En de toets ging over . . piramides, een boek van een schrijver, hip-hop, antartica en lachen .

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 01:10

Onze leraar zij wel dat 12-13 fout meestal een 6 is ongeveer. (nog altijd over vwo engels)

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 01:14

Ja.
De mijne zei veertien.
Altijd optimistisch

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:43

ik doe havo 5 heb 16 fout en 13 fout is ong een 5,5 is mij verteld was echt lastig dat stuk over paaseiland
kan je deze herkansen?ja toch?

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:45

Ik heb gehoord (jaja) dat de luister-/kijktoets Engels vrij pittig was dit keer (in vergelijking met andere jaren), dus dat de normering daarom waarschijnlijk soepel zal uitvallen. Maar het blijft een kwestie van afwachten
Met duits had ik btw 4 fout - niet verwacht

Devilish

Berichten: 769
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:59

eroslover schreef:
ik doe havo 5 heb 16 fout en 13 fout is ong een 5,5 is mij verteld was echt lastig dat stuk over paaseiland
kan je deze herkansen?ja toch?

Bij mij op school kun je een luistertoets niet herkansen, omdat dit landelijke toetsen zijn, deze reden is mij verteld in elk geval.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:44

Devilish schreef:
eroslover schreef:
ik doe havo 5 heb 16 fout en 13 fout is ong een 5,5 is mij verteld was echt lastig dat stuk over paaseiland
kan je deze herkansen?ja toch?

Bij mij op school kun je een luistertoets niet herkansen, omdat dit landelijke toetsen zijn, deze reden is mij verteld in elk geval.

bij ons kun je ze wel gewoon herkansen, kost wel een herkansing maar dat is logisch. lijkt me sterk dat dat dan niet op jullie school kan. als ze dan toch een landelijke toets maken, lijkt me dat dat ook hetzelfde moet zijn.

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:13

bij ons is het net zoals bij MRmichiel.

Met engels had ik 5 fouten, dus zit rond de 8,5.

Devilish

Berichten: 769
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:58

MRmichiel schreef:
bij ons kun je ze wel gewoon herkansen, kost wel een herkansing maar dat is logisch. lijkt me sterk dat dat dan niet op jullie school kan. als ze dan toch een landelijke toets maken, lijkt me dat dat ook hetzelfde moet zijn.

Hmm.. vreemd, ik ga dit nog weleens navragen, want een vriendin van me zat al flink in de stress omdat ze een onvoldoende heeft voor haar Engels luistertoets en ze deze dus niet kan herkansen.. Maar inderdaad, wat je zegt, als de toets landelijk is zouden de regels ook voor 't hele land moeten gelden, ik ga 't navragen haha

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Kijk- luistertoetsen examenklassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:10

Wij mogen de luistertoets ook niet herkansen hoor. Ik denk dan dat de school die de luistertoets wel laten herkansen, een uitzondering maakt.

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:09

Wij mogen de luistertoets ook niet herkansen. Ook met de reden dat het landelijke toetsen zijn. Vindt het een beetje oneerlijk als andere scholen dit wel zouden mogen, aangezien ik niet zo goed ben in luistertoetsen .

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:03

Dat is balen voor jullie!
Bij ons mag je wel herkansen, maar kost dan wel 1 van de 2 herkansingen, maar dat is logisch.
Heb het niet nodig, heb overal voldoende voor!
Engels: 5 fout
Duits: 10 fout
Frans: 11 fout

Engels en duits valt een beetje tegen, frans ben ik blij mee.

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Kijk- luistertoetsen examenklassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:41

Ik had vandaag mijn cijfers terug gekregen

en ...............

een 8,1 voor nederlands

En bij frans weet ik het cijfer nog niet alleen het aantal fouten
er waren in totaal 34 vragen en ik had er
maar 5 fout
goed hea. het hoogst van de klas.

ik helemaal happy nou nog engels terug krijgen

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:51

Goeie punten.
Maar niet de toetsen waar het topic over gaat geloof ik.