Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél positief?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:57

Waarom valt het me dan op dat er steeds meer vacatures zijn in de paardenwereld! neem iedere week de paardenkrant de ids, de p&s staan er genoeg in, zo heb je ook nog van die bedrijven als eurohorsegrooms, staan minimaal 30 vacatures op.. als je zelf hard zat zoekt kun je zo overal beginnen!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:02

En wat dacht je van op school zelf... NHB Jobs

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:25

Oke je moet doen wat je leuk vind ! ik wil eerst mbo en dan hbo, dus je kan altijd nog veder, en er zijn zo veel mensen die niet geworden zijn waar voor ze gestudeert hebben.... maar ze hebben wel een leuke studie gedaan... ik weet wat ik later mis wil gaan doen maar daar kan je geen opleiding voor vinden ( zadelmakerij.. lijkt mij vrij intresant) teminste ik kan er geen opleiding voor vinden en H&H gaat toch over het paard dus dan weet je al veel over zijn bouw en rug enz..

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:53

stalleke schreef:
Waarom valt het me dan op dat er steeds meer vacatures zijn in de paardenwereld! neem iedere week de paardenkrant de ids, de p&s staan er genoeg in, zo heb je ook nog van die bedrijven als eurohorsegrooms, staan minimaal 30 vacatures op.. als je zelf hard zat zoekt kun je zo overal beginnen!


er zijn natuurlijk meer vacatures! de paardensport groeit dat wel, maar als je gaat kijken minimaal 30 vacatures en dan over heel nederland en vaak ook buitenland tegenover hoeveel studenten met een paardenopleiding?
je hebt wel een goede instellinhg hoor stalleke dat wel! want idd als je hard zoekt kun je zeker wat vinden! maar vaak is het zo dat mensen toch vaak eisen stellen aan een baan...

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:58

Ik ga waarschijnijk naar deurne. Ik ga eerst nog een jaar kader doen. En dan ga k waarschijnlijk naar deurne met me pony.. en het lijkt mij een super leuke school en mensen zeggen dat het zwaar is Nou mischien is dat ook wel zo maar als je echt wilt dan zet je door

palousa_boy

Berichten: 10426
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:37

pony.... paarden van minimaal 1.60 worden toegelaten...

verder, tonny was een super kerel om op stal te hebben, jamer dat hij bij deurne weg is, maar hij heeft het nu veel beter..
hij doet tegenwoordig paardenverzekeringen
stalmeesters nu op stal zijn piet jacobs en wim duivenvoorde, verder nemen ze ook stagiaires aan op school voor werk bij de stalmeesters.

nog even over mezelf..
ik doe nu opleiding paardenhouderij, mn 3e jaar en heb het over het algemeen wel naar mn zin.
deurne is wat je er zelf van maakt.
ben je lui en doe je niks, heb je er een makkie (tot de laatste week dat je alles moet inleveren, en dan kom je erachter dat je te lui bent..)
werk je hard en met plezier en leer je graag wat, is het zwaar, maar heb je naar mijn idee een goede opleiding.

dat je graag iets wil leren kom ik nog even op terug..
als ik mezelf nou als voorbeeld neem:
- ik rijd een paard dat aan de kant is gezet door de sport omdat hij te moeilijk te rijden zou zijn, 3 maanden later is er niks meer aan de hand..
- na de lessen of tussen de lessen door ga ik bij andere lessen kijken, of geef zelf les (menlessen)
- als ik tijd heb en ik weet dat er met de koetspaarden niks is gedaan dan ga ik daar nog mee rijden..
- vorrig jaar reed ik 3 paarden per dag na de lessen (en dat voor houderij..)

je hebt het dan misschien wel wat drukker, maar ik heb er zoveel geleerd buiten de lessen om.

maar wat ik al eerder zei, het is wat je er zelf van maakt.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:50

palousa_boy je hebt helemaal gelijk hoor! het is ook echt wat je er zelf van maakt! heb zelf ook weinig tegen de opleiding alleen dan dat er in de sector weinig werk te vinden is...maar goed tegenwoordig is bijna nergens werk in te vinden! vind het juist goed dat mensen een opleiding kiezen die ze super leuk vinden en waar ze zich 110 % voor in zetten! net als ik hiervoor al heb gezegt! beter een voltooide mbo opleiding met plezier dan een opleiding kiezen waar altijd werk in is en em vervolgens niet afmaken of met tegenzin

palousa_boy

Berichten: 10426
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:56

ik heb al werk dat is het voordeel

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:00

doe je dan bbl ofzo?

palousa_boy

Berichten: 10426
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:08

nee gewoon voltijd..
maar je moet bij de goede mensen langs gaan he

als je een beetje zoekt kom je vanzelf wel wat tegen..

bij mij komen ze echter naar me toe (heeft weer voordelen voor een contract)

zeg soms wel, je moet je vrienden goed uitkiezen, en nadenken bij alles wat je in je leven doet, dan komt het vanzelf wel een keer goed. bij mij is dit dus het geval.

maar ik kan me goed voorstellen dat je het werk dat aangeboden wordt niet zo leuk vind.

verlies echter niet uit het oog dat iedereen onderaan moet beginnen.
de jeugd van nu is de top van morgen, maar ook andersom.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:17

paardenwereld draait om de goede contacten he! maar wel leuk dat jij je droombaan hebt gevonden! denk dat er een hoop alleen maar van kunnen dromen

palousa_boy

Berichten: 10426
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:21

na deze opleiding wil ik ook nog niet helemaal stoppen met leren hoor..
wil nog opleiding voor meninstructeur doen, niv 1+2+3, ook nog even zoet mee, maar dat zijn cursussen voor in de avonduurtjes.

en voor degene waar het nog niet duidelijk voor was.. ja ik ga verder in het mennen.
misschien dat ik daarom ook iets makkelijker werk vind dan mensen die bijv verder willen in de dressuur of springen.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:52

hahaha dat bedoelde ik ook een beetje met eisen stellen...mennen is natuurlijk wel een tak waar minder mensen voor kiezen en dat werkt in jou voordeel

X_Armani_X

Berichten: 161
Geregistreerd: 08-12-05

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:13

Lijkt mij ook een onwijze leuke opleiding maar aangezien ik vmbo heb gedaan maak ik volgens mij wijnig kans

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:59

Als je van het VMBO afkomt kun je gewoon een MBO opleiding in Deurne volgen hoor!