Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél positief?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:16

Ik ben ook naar info dag geweest en ik kreeg het idee dat Horse en Health op zich wel goed is, maar je bent dus eigenlijk 'assistent en puur op paarden gericht'.

Hoe gaat dat als je werk wilt zoeken? Dierenartsassistentes algemeen hebben meer onder de knie (misschien wel minder tov paarden), dus die zullen dan toch eerder worden aangenomen?

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:31

jah joh we zijn erg kattig en ongezellig tegen elkaar ik denk eerder andersom!

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:36

Over Deurne hoor ik ook verschillende meningen. De een heeft iets op tv gezien en daar waren ze streng. Tsja het is een moment. En de ander zegt dat het een hele fijne opleiding is enz. Ik ben er nog nooit geweest dus ik kan er mijn mening niet over geven en ga dat ook niet doen .

Anoniem

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:47

Deurne lijkt me erg gaaf, maar heb eigenlijk dezelfde vraag als QuijoSavan, de dierenarts assistente's die de algemene opleiding hebben gedaan, worden dan toch eerder aangenomen?

en als je de H&H opleiding doet, krijg je daar dan wel gewoon de rijlessen etc?

L_Odette
Berichten: 184
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:56

mango13 schreef:
Over Deurne hoor ik ook verschillende meningen. De een heeft iets op tv gezien en daar waren ze streng. Tsja het is een moment. En de ander zegt dat het een hele fijne opleiding is enz. Ik ben er nog nooit geweest dus ik kan er mijn mening niet over geven en ga dat ook niet doen .


Streng is juist goed, je bent er om wat te leren, tis niet je wekelijkse rijlesje....Of zie ik zat verkeerd?? Op een andere 'gewone' school is het ook hard werken... Dit is dan meer lichamelijk dan geestelijk zwaar, al twijfel ik daar ook aan nu ik het op schrijf....

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:52

LowLow schreef:
mango13 schreef:
Over Deurne hoor ik ook verschillende meningen. De een heeft iets op tv gezien en daar waren ze streng. Tsja het is een moment. En de ander zegt dat het een hele fijne opleiding is enz. Ik ben er nog nooit geweest dus ik kan er mijn mening niet over geven en ga dat ook niet doen .


Streng is juist goed, je bent er om wat te leren, tis niet je wekelijkse rijlesje....Of zie ik zat verkeerd?? Op een andere 'gewone' school is het ook hard werken... Dit is dan meer lichamelijk dan geestelijk zwaar, al twijfel ik daar ook aan nu ik het op schrijf....


Precies En wij zijn helemaal niet kattig of ongezellig tegen elkaar het is juist het tegenovergestelde

Bij een H&H Opleiding rijd je helemaal geen paard... het is alleen maar "school" zeg maar.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:58

LowLow schreef:
Wilde ook graag naar Deurne (of een andere paardenopleiding) maar ik zag op tegen de diverse maanden intern verblij. Aangezien ik in de buurt van Rotterdam woon en ik een erg lief vriendje heb (jaja ik weet het dat kan ook overgaan), heb ik er voor gekozen om het niet te doen. En het is een aardig prijzige opleiding, zeker als het om een opleiding gaat waar je een (eigen) paard voor nodig hebt... verder heb ik geen MENING over Deurne, ben er ook nooit geweest. Het leek/lijkt me een super school..!!!


Ach meis laat voor een vriendje alsjeblieft je droom niet schieten!! Je mag in de weekenden naar huis en inderdaad het kan overgaan en dan hou je eeuwig spijt. Ik heb ooit bijna ook voor mijn toemalige vriendje gekozen ipv voor de opleiding. Ik ben zo blij dat ik het niet gedaan heb. Het is uit gegaan. Met hem heb ik dus de rest van mijn leven niks meer te maken (bij wijze van) met mijn opleiding wel!!

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:22

ahhh toe, mag ik ook mee praten hierzo?
ik ben dus de H&H bokker, H&H jongen en onderdeel van het eerste en enige H&H koppel (op dit moment)...

over deurne.
de school zelf is streng, maar absoluut niet vervelend. het is wel zwaar, maar met doorzettingsvermogen kom je er wel. het niveau ligt uiteindelijk hoog, maar als je er komt met een vmbo diploma word je nog steeds toegelaten, want je begint niet met latijnse namen, volledige bio technologie en al dat soort dingen.

onderlinge contacten op school zijn (voor zover ik zie) allemaal best gezellig
vanuit de flat hoor ik ook allemaal geweldige verhalen dat iedereen met elkaar gaat eten, gezellig uitgaan, elkaar in het weekend ook zien en zelfs eventuele relaties..


over de opleiding H&H is er een heleboel te vertellen.
als er mensen zijn die een uitleg willen, dan pb je maar wat vragen..

grtz.. leliev

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:27

Dat het negatieve alleen maar van mensen komt die daar nooit geweest zijn wil ik toch bestrijden. Ik ken namelijk mensen die daar de opleiding hebben gedaan (en afgemaakt) die er toch echt niet positief over waren.

Ik heb er wel opmerkingen over gehoord die ik maar binnensmonds hou

Anoniem

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:47

Het lijkt mij ook dat je beter het advies van de mensen kunt aannemen die er gewéést zijn, dan van mensen die dénken er iets van te weten maar nooit 1 stap op Deurne hebben gezet. Het lijkt mij er iig érg leuk, en het zal er vast en zeker ook super gezellig zijn!
[en 'k*twijven' heb je overal.. dus zullen er daar ook wel wat zitten ]

linda_davino

Berichten: 111
Geregistreerd: 24-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:04

ik ben pas ook bij deurne geweest, maar het lijkt me best gezellig!ik ga denk ik ook H&H doen komend jaar. lijkt me wel leuke opleiding...

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:18

ik wil na school ook graag een opleiding in Deurne gaan doen ben weze kijken en lijkt mij erg leuk over het gezakte nivieau weet ik niks hoor maar ik hoor ook wel eens van mensen die er geweest zijn dat het een piep school is maar van andere die er ook geweest zijn of er zitten hoor ik weer het tegenovergestelde iniedergeval wil ik er nog steeds heen lijkt mij wel een leuke school

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:33

Faas schreef:
Dat het negatieve alleen maar van mensen komt die daar nooit geweest zijn wil ik toch bestrijden. Ik ken namelijk mensen die daar de opleiding hebben gedaan (en afgemaakt) die er toch echt niet positief over waren.

Ik heb er wel opmerkingen over gehoord die ik maar binnensmonds hou


ja en dit bedoel ik dus, jij hebt het gehoort van mensen die er hebben gezeten, maar zelf ben je er niet geweest....dus weer allemaal via via...van horen zeggen....

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:58

hier gaan we weer :
weer een topic met veel negatieve dingen over deurne, gezegt door mensen die zelf geen ervaring hebben..

ik zit op deurne en ik heb al veel geleert hier, je word heir tegenwoordig we makkelijker toegelaten als vroeger maar de slechte ruiters vallen vanzelf wel af!
ook mensen met een slechte motivatie vallen snel af!~

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:29

idd als ik zo hoor dat veel 1e jaars niet eens op examen mogen

Laureentje
Berichten: 485
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Venlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:28

aha!! Ik hoor dat de "pretflat" nog altijd in gebruik is? ben ongeveer 8 jaar geleden afgestudeerd aan de paardenhouderij in deurne. Altijd dikke lol gehad daar. Die nieuwe opleiding is best interessant, zeker voor een stal. leren jullie bij die opleiding ook alles over de paarden zelf in de vorm van dagelijkse verzorging? Dan kun je een uitkomst zijn voor een stal.
Ik heb wel begrepen dat deurne milder is geworden. Niet meer om 6 uur in de ochtend op stal enzo. Werkt Tonnie de stalmeester er nog?

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:03

ik wil graag deze opleiding gaan volgen ( H&H) het lijkt me een hele intresante en leuek opleiding.
het probleem is wel dat ik ver moet .. woon in egmond met de trein is het al snel 3 uur reizen ...
ik heb ook moeiten met talen.....
ik wil me eigelijk al inschrijven heb me aanmelding formulier al verstuurt

Mayra_

Berichten: 1989
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Deurne (vaak niet positief),Horse & health wél posit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:33

Als ik mijn VMBO of Havo diploma heb gehaald wil ik ook graag naar Deurne (duurt nog wel 3 of 4 jaar maar goed ).

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:32

Tonnie is weg,
hoe en wat weet ik neit precies.. heb hem neit meegekregen,
6 uur op stalk hoeft ook neit meer : verlaat tot uiterlijk 7 uur, dus iedereen is er rond kwart voor 7.
de flat is nog altijd is gebruik hardstikke gezellig daar..

Laureentje
Berichten: 485
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Venlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:18

Bofferds. Wij moesten iedere dag om 5 op en om 6 moest je op stal zijn. om 7 ontbijten en om 8 begonnen de lessen. Maar was wel lol hebben, zeker met een ochtendhumeur (voor de anderen niet zo leuk). Kijk er toch met een goed gevoel naar terug. Was een goede zet van mij om deurne te gaan doen.

Naranga

Berichten: 1699
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: My house in the middle of the street

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:17

Jammer dat Tonnie weg is... iemand enig idee wat die is gaan doen? En wie is er nu hoodfstalmeester dan?
En ja, de staltijden zijn 2 jaar terug (geloof ik) verlaat, vanwege de HBO opleiding daar nu, die mochten niet voor 7 uur beginnen, officieel. En om nou de helft later op school te laten komen, dat werkt ook niet
Dus toen mochten we allemaal later, maar t hoorde er wel echt bij idd, half zes/zes uur op stal.

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 09:38

Jaja, ik heb me aangemeld voor de Horse & Health.
Ik ben benieuwd. Moet nu wachten op een telefoontje om een afspraak te maken voor een gesprek. Iemand enig idee wat dit inhoudt ( gewoon jezelf "promoten" ? ) ?

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:50

ja zoiets kijken wat je kunt, vind je dat niet zonde dat je niet verder gaat met rijden dan?

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:01

blijf dit topic even volgen weet iemand wanneer er open dagen daar zijn of ben ik daar al te laat mee?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:11