Wiskunde horror....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 16:06

Laat ik bij het begin beginnen Knipoog

Ik zit in H5 met het profiel N/G met Wi 1,2. Ik heb dat toen gekozen, omdat wiskunde me eigenlijk altijd meer dan makkelijk is afgegaan.
Vorig jaar kregen wij een leraar die normaal alleen aan de onderbouw les geeft. En zijn hoofdvak is dan ook nog eens Natuurkunde. Natuurlijk was dit in eerste instantie al vreemd, maar wij waren allang blij dat hij goed kon uitleggen en ook echt de tijd voor je nam. Waarschijnlijk dus iets te veel tijd... We hebben in de 4e namelijk maar één boek afgerond (Getal&Ruimte), terwijl bij ons normaal op school geldt dat je er 2 afrond.
Begin dit jaar hebben we er al op gewezen dat we dit jaar moeten doorwerken, omdat we ten eerste een kort jaar hebben en ten tweede ook examens doen, dus alle stof moet weten. Jammergenoeg vond meneer dit niet nodig en heeft niet eens gedácht om ook maar een planning te maken Scheve mond
Zo'n anderhalve maand geleden ging het bij ons doordringen dat we nog meer dan 1,5(!!!) boek moesten doorwerken!! Wij zijn hiermee naar verschillende mensen gegaan, om te klagen over het tempo....
De leraar heeft ons toen verzekerd dat we het mákkelijk af krijgen en dat de laatste hoofdstukjes alleen maar bestaan uit een beetje herhalen plus een klein beetje nieuws. Maar niet dus Scheve mond
We hebben afgelopen maandag een SE gekregen die hij zo makkelijk had gemaakt, zodat iemand uit de derde het nog kon maken, en nu moeten we eigenlijk volgende week een SE maken over het laatste boek, waaraan we nog niet eens begonnen waren! En nu is hij ook nog zo slim om vandaag even aan te kondigen dat we een Praktische Opdracht gaan doen, terwijl we maar drie lessen hadden voor het laatste SE!! Weer een les weggevallen!!
En als zijn tempo nou het enige was We hebben al zoveel klachten van hem doorgegeven, maar er wordt gewoon niks aan gedaan door de schoolleiding
Zo kan hij niet uitleggen, zonder zijn Uitwerkingen boek erbij. En als je hem een simpele vraag stelt over hoe je een opgave moet doen, dan zegt hij dat hij het de volgende les wel even bespreekt, waarop hij de volgende les het dus is vergeten en het weer een les voor zich uitschuift
De planning die we "wel drie hele weken" geleden van hem hebben gekregen bestaat uit een handgeschreven papiertje waarop hij de makkelijkste opgaven heeft aangevinkt
Daar heeft hij dus ook een handje van, de makkelijkste opgaven opgeven, zodat als ik naar een proefexamen kijk niet eens is snap wat er wordt gevraagd Verward

En zo heb ik nog wel een paar ergenissen van hem Scheve mond
Vraag me dus echt af hoe we in hemelsnaam normaal examen kunnen doen in wiskunde Waarschijnlijk haalt 3kwart van de klas een onvoldoende, maar staan ze door zijn makkelijke SE misschien nog een 6je.... Terwijl ze nu toch echt een vette 8 staan

Mariek_

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:54

Lekker bezig daar.. kunnen jullie niet gewoon zelf verder werken en dan als je iets niet snapt het aan een andere leraar vragen? Dit gaat niet echt werken als je nog meer dan 1 boek moet uitwerken!!
Die leraren ook altijd..grrr Boos!

Ladylada

Berichten: 156
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:20

ja ik had het al gehoord! Vet poedersuiker man van die wiskunde! Iedereen is echt volledig in de stress volgens mij...nou ik wens jullie heel veel sterkte en hoor ernog wel eens iets van

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 12:10

Okeej, en dan krijgen we vandaag nog even te horen dat we nog ff in 2 weken tijd 8 extra lessen krijgen ingeroosterd Scheve mond

Anne_87
Berichten: 1542
Geregistreerd: 06-12-04

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:06

nou ze doen er nu wel wat aan (of je der blij mee moet zijn is een andere vraag....)
ach wiskunde leraren hebben altijd iets (iig op onze school!)

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 18:53

Whaha, nou das bij ons geloof ik ook zo hoor Knipoog

Anne_87
Berichten: 1542
Geregistreerd: 06-12-04

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:47

Lachen ik zit bij jou op school hoor! Lachen

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 11:24

Sigaar Ow?! Clown Welke klas dan Tong uitsteken

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 11:43

Ik heb al gevonden dat het vwo is Haha!, maar ehm... ik weet nog steeds niet wie je dan precies bent Schijnheilig (ik herken je nick niet zeg maar Bloos! )

Anne_87
Berichten: 1542
Geregistreerd: 06-12-04

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:45

nee kan ik me iets bij voorstellen (dat je mn nick nie kent zegmaar Haha!)
geen idee of je me kent, k ken jou ook alleen maar van zien
(ladylada vertelde me wie je was toen ik t topic las (t leek zo op t verhaal van onze havo klas.. tja en dat bleek dus ook onze HAVO klas te zijn ... Haha! )
maarre ik ben annemijn
*lichtje?*

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 13:19

Ehm... Schijnheilig Eigenlijk niet echt Tong uitsteken
*foto??*

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:51

Jaaaa, wiskunde is voor mij ook een RAMP!!! Ik doe Vwo met wiskunde A1 en moet alsnog gewoon 4!!!!Boeken leren. Totaal 14 hoofdstukken ofzo.. En ik heb er al zo'n moeite mee... Verdrietig

Anne_87
Berichten: 1542
Geregistreerd: 06-12-04

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:02

hihihi... jahoor pb wel ff een foto ok?

ja ik moe ook egt een hoop boeken door spitten, maarja ik vind t wel lastig soms, maar egt moeite nie!
(en bij ons kunnen ze wel plannen, we zijn al 3 weken klaar met alle stof... kunnen we alvast leren voor ons CSE :| )

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 10:09

idd, bij jullie is tenminste wel gepland... maargoed Knipoog

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:54

Ik heb ongeveer hezelfde probleem alleen heb ik het aan mezelf te wijten Tong uitsteken

Wiskunde was altijd een makkie. Ik maakte geen huiswerk, gewoon een dag van te voren even de samenvatting doornemen en ik haalde wel een 8,5...
Dacht dat dat in havo 5 ook wel zou lukken... Mwoah, niet echt Haha!

Bij ons op school zijn de punten extreem laag, ik sta een 6.12 en dit is serieus goed punt! Bij ons staan er heel veel een onvoldoende... Het niveau van de proefwerken ligt heel hoog, zodat de examens mee zullen vallen. Erg slim hoor...

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 15:34

Nou, bij ons is het dus net andersom... zelfs als je denkt dat je je SE slecht hebt gemaakt, dan haal je nog een 8 ofzo Scheve mond... en dat is dus laag in de klas. Oftewel, de meeste mensen staan echt heel goed gemiddeld, zodat ze zo goed als zeker slagen voor wiskunde..

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:38

hmm wiskunde is echt een ramp. Die van ons legt ook alles aan de hand van zijn uitwerkingenboekje uit. En hij maakt super veel fouten. Ik kan al niets van wiskunde ( B1) maar dit maakt t nog erger. En dan wordt ie ook nog boos als ik even niet oplet, nou het maakt geen verschil of ik zelf het uitwerkingenboek doorlees of dat hij dat doet

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: Wiskunde horror....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:25

Wiskunde... praat me er niet van! Wat zal ik blij zijn als ik dat nooit meer heb (jongens, kop op met een beetje mazzel over 1,5 maand nooit meer wiskunde!!! Haha! )!!
Mijn vader is dan wel wiskunde leraar (gelukkig niet op mijn school) maar ik heb duidelijk zijn talent niet ge-orven... (oid... nederlands is ook niet mijn sterkste vak Lachen )